کار مرمت بقعه تاریخی امامزاده سید عباس خمین آغاز شد

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از مرمت بقعه امامزاده سید عباس خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت اضطراری این بنا تخصیص یافت.

کار مرمت بقعه تاریخی امامزاده سید عباس خمین آغاز شد

علی مشهدی افزود: امامزاده سیدعباس (برگمن) شهرستان خمین مربوط به دوره تاریخی صفویه است و مرمت اضطراری آن در دستور کار قرار گرفت.

️وی اظهار داشت: با توجه به گذر زمان و خشتی بودن این بنای تاریخی و مذهبی و وجود رطوبت در زمین‌های کشاورزی مجاور بنا، بهسازی نمای ساختمان و استحکام بخشی پی‌های آن ضروری است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان، بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت اضطراری تامین و ابلاغ شده است و در کوتاه ترین زمان پس از تجهیز کارگاه، عملیات مرمت و استحکام‌بخشی بنا آغاز می‌شود.

️مشهدی توضیح داد: بنا در ۲۷ آبانماه ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به همین علت حفظ و حراست و مرمت آن مهم است.

۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها