چگونه راندمان کارکنانمان را با تغییر دکوراسیون افزایش دهیم؟

​بیشترین ساعت روز در محیط های کاری برای افراد می گذرد. پس اگر یک مدیر به محل و فضایی که کارکنان وجود دارد رسیدگی کند، نشان می دهد که چقدر آنان مهم هستند و این کار باعث بالا رفتن کارایی آن ها می شود.

چگونه راندمان کارکنانمان را با تغییر دکوراسیون افزایش دهیم؟

از طرفی محیط های کاری خوب به بهره وری بیشتر کارکنان و بعد هم افزایش درآمد آن ها منجر می شود و یکی از راهکارهای افزایش این بهره وری، طراحی و اجرای دکوراسیون اداری مناسب در محل کار است. ساده ترین راه برای افزایش انرژی کارمندان، بهینه سازی روشنایی و نور فضا است.

تاثیر نور بر طراحی دکوراسیون اداری

یکی از بهترین نکته های طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، انتخاب فضایی است که پنجره های زیادی داشته باشد و سعی کنیم که هر دو نور طبیعی و مصنوعی را به درستی در فضا استفاده کنیم، نور خوب به کارکنان کمک می کند تا هوشیار و شاداب باشند.

نور طبیعی بهترین نور برای محیط کار است چون نور های مصنوعی ممکن است باعث سر درد شود و اگر نادرست استفقاده شود می تواند بر قدرت دید هم تاثیر بگذارد. پس کارمندانی که پشت پنجره هستند اغلب راحت تر اند از کارکنانی که اتاقشان پنجره ندارد.

و در کنار نور طبیعی از نور مصنوعی سبکی استفاده کنید و نور خوب باعث می شود اتاق بهتر باشد و راندمان افزایش بیابد.

 

انتخاب سبک در دکوراسیون اداری

1

می توانیم در طراحی دکوراسیون داخلی از سبک مینیمال استفاده کنیم چون محیط را زیبا و ساده و با آرامش می کند. و کم کردن یک سری المان های اضافی از محیط باعث می شود که حواس ها کم تر پرت شود.

پس مبلمان ساده و کاربردی هم انتخاب کنیم و در طراحی داخلی دفتر، رنگ و تم مناسب به کار ببریم.

اگر از سبک مینیمال استفاده کنیم باید رنگ های خنثی و یکنواختی که هیچ وقت خسته کننده نمی شوند استفاده کنیم. و این رنگ یا تم را با آرم و نام تجاری شرکت انتخاب کنیم و میز کاری آن ها را هم با نوع کاری که دارند انتخاب کنیم.

تاثیر مبلمان در دکور اداری

تعویض مبلمان قدیمی با مبلمان مدرن و راحت می تواند روحیه کارکنان را تا 18% بالا ببرد. پش این یک نکته لازم و ضروری است که در دفتر کار خود بر روی مدرن ترین و راحت ترین و در عین حال ساده ترین میز و صندلی سرمایه گذاری کنیم.

آرامش در محیط کار

این که کارکنان در محیط آرام و ساکت و پر آرامشی باشند تا تمرکز خوبی داشته باشند خیلی مهم است.

ولی در همه قسمت های اداری سر و صدا چیزی طبیعی است. و یک سری افراد هم می توانند در محیط های پر سر و صدا تمرکز کنند و کار کنند. پس بهتر است فضا را به دو قسمت تقسیم بندی کنیم و کسانی که با سر و صدا مشکلی ندارند را در قسمتی شلوغ تر و کسانی که به فضای آرام نیاز دارند را به قسمت آرام تر انتقال دهیم.

تاثیر رنگ بر دکوراسیون اداری

رنگ ها می توانند به میزان خیلی زیادی روی عملکرد کارکنان تاثیر بگذارند. وقتی که بخشی از دکوراسیون داخلی محل کار را برای هدفی مشخص طراحی می کنید، می توانید از رنگ های مناسب هم به کار ببرید تا راندمان کاری هم افزایش یابد.

ثابت شده است که رنگ آبی تاثیر مستقیمی بر آرامش سیستم عصبی دارد. در حالی که رنگ زرد برای افزایش تمرکز به کار می رود. پس یک دکوراسیون خوب باید شامل رنگ های مناسبی باشد که بتواند روحیه کارکنان را بالا ببرد.

سیستم تهویه در ادارات

در یک فضای کاری افراد زیادی وجود دارند و ممکن است هوا سرد باشد یا به هر دلیلی پنجره ها بسته باشد. پس طراحی سیستم تهویه یک نکته خیلی ضروری است که باعث شود هوا متعادل شود و می توانید از عطر های نیرو بخش استفاده کنید یا از چوب های معطر و با آوردن برخی گیاهان معطر فضای اتاق را معتدل و مطبوع کنید.

حتما از سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه مناسب استفاده کنیم تا کارکنان همیشه رضایت داشته باشند.

استفاده از گیاهان در شرکت

یکی دیگر از نکته های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از گیاهان است که تاثیر زیادی دارد. پس حتما در اتاق های کارکنان از گیاهان و گلدان های مناسب فضا بهره ببرید. در دیوار های محیط نوشته های انگیزه بخش قرار دهید تا افراد با نگاه کردن و خواندن آن ها انرژی بگیرند.

دسترسی پذیری

بهتر است که دکوراسیون داخلی محل کار طوری طراحی شود که وقتی چیزی را لازم داریم آن را به سرعت پیدا کنیم. به همین دلیل باید فضا دور از شلوغی باشد و فایل هایی برای نگهداری اوراق، لوازم تحریر و لوازم اداری داشته باشد. حتما کمد ها و قفسه های زیادی در فضا قرار دهید و معمولا افرادی را برای مرتب کردن آن به کار بگیرید.

ایجاد فضای استراحت در محل کار

3

هر چه سازماندهی بیشتر باشد بهره وری و کارایی کارکنانتان هم بالا تر می رود. بهتر است که یک فضایی را برای استراحت کردن کارکنان ایجاد کنیم و به فضا نیمکت هایی را اضافه کنیم تا کارکنان در آن جا احساس راحتی کنند و هر زمانی که خسته شدند از آن جا استفاده کنند تا دوباره انرژی لازم را به دست بیاورند.

اتاق های خلاقانه اجتماعی ایجاد کنیم. یعنی جایی که کارکنان بتوانند به راحتی صحبت کنند و ایده ها و نظر های مفید و جدیدی بدهند.

 

خلاصه بندی

به طور کلی اگر فضایی که کارکنان در آن ساعت ها حضور دارند مناسب باشد، باعث افزایش راندمان کاری و درآمد بیشتر می شود. و دلبستگی به کار و افزایش سلامت جسمانی و روانی و صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال دارد. پس یک سری اقدامات هستند که رعایت آن ها باعث افزایش راندمان می شود:

  1. تنظیم و مناسب بودن نور محیط
  2. استفاده از سبک طراحی داخلی مدرن و مینیمال
  3. استفاده از آثار هنری
  4. میز و صندلی راحت
  5. یک مکان و فضای آرام
  6. به کار بردن رنگ های متناسب
  7. تهویه و عطر خوب فضا
  8. استفاده از گیاهان

منبع: vista-architect.com

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها