۵ نکته مهم برای نگهداری از شمعدانی که عمر آن را طولانی‌تر می‌کند

یک نکته مهم برای گل دادن گیاه شمعدانی نور زیاد و مناسب است و این مختص تمام گیاهان گلدار است. بنابراین اگر یک شمعدانی پر گل و زیبا می‌خواهید، باید آن را جایی بگذارید که نور مناسب و کافی را دریافت کند.

۵ نکته مهم برای نگهداری از شمعدانی که عمر آن را طولانی‌تر می‌کند

امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند.

شمعدانی گیاهی است که امکان ندارد تا به حال اسم را نشنیده باشید. حیاط خانه مادربزرگ بود و گل‌های شمعدانی‌اش دور حوض اطلسی. شمعدانی گل بسیار پرطرفداری است که همه دوست دارند گل بدهد.

حیاط خانه مادربزرگ بود و گل‌های شمعدانی‌اش دور حوض اطلسی. شمعدانی گل بسیار پرطرفداری است که همه دوست دارند گل بدهد؛ زیرا این گیاه با گل بسیار زیباتر و دلرباتر است و اگر درست از آن مراقبت کنید، در تمام طول سال گل می‌دهد. شمعدانی هیچوقت قدیمی نمی‌شود و گیاهی بسیار مقاوم و معطر است.

در این مطلب با ما همراه باشید تا ۴ نکته مهم برای گل دادن شمعدانی را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱ـ مهمترین نکته برای گل دادن شمعدانی این است که بدانید شمعدانی مناسب نگهداری در فضای منزل نیست و باید حتما در فضای باز مثل تراس و حیاط نگهداری شود وگرنه نه تنها گل نمی‌دهد، برگ‌هایش نیز خیلی زود زرد می‌شوند و کم کم گیاه از بین می‌رود و خشک می‌شود.

۲ـ یک نکته مهم برای گل دادن گیاه شمعدانی نور زیاد و مناسب است و این مختص تمام گیاهان گلدار است. بنابراین اگر یک شمعدانی پر گل و زیبا می‌خواهید، باید آن را جایی بگذارید که نور مناسب و کافی را دریافت کند.

۳ـ آبیاری صحیح یکی دیگر از نکات مهم گل دادن شمعدانی است. شمعدانی به آبیاری زیاد حساس است و برای اینکه گل بدهد، باید کمی خشکی را تحمل کند؛ سپس آن را آبیاری کنید. این حرف به این معنا نیست که مدت زیادی به شمعدانی آب ندهید. هرگاه سطح خاک شمعدانی تا عمق حدودا دو بند انگشت خشک شد، زمان مناسب برای آبیاری آن است.

۴ـ نکته بعدی درباره جمع کردن برگ‌ها و گل‌های زرد و خشک از روی شاخه شمعدانی است. با این کار انرژی گیاه صرف برگدهی و دادن گل‌های تازه می‌شود. بنابراین هر زمان احساس کردید یکی از برگ‌های شمعدانی زرد شده است یا یکی از گل‌ها پلاسیده و خشک شده، حتما آنها را بچینید.

۵ـ آخرین نکته کوددهی مناسب گیاه شمعدانی است که باید به صورت منظم انجام شود. بهتر است ماهی دوبار با کودهای مخصوص گلدهی گیاهان آپارتمانی که در گل فروشی‌ها و باغ‌های گل موجود است، شمعدانی‌تان را تقویت کنید.

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها