طرح انتقال آب خزر به کویر یک طرح آبکی و شوخی خطرناک است

نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به کویر یک طرح آبکی و شوخی خطرناکی است،گفت: دریای خرز هیچ راهی به آب‌های آزاد ندارد.

طرح انتقال آب خزر به کویر یک طرح آبکی و شوخی خطرناک است

سیدعلی آقامیری نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در پانزدهین اجلاس این شورا با بیان اینکه مازندران سرزمینی برخوردار از قابلیت‌های طبیعی و منابع خدادادی است، گفت: هم‌آغوشی کوه، جنگل و دریا در مازندان و وفور کانون‌های گردشگری با وجود هزار جاذبه طبیعی و مذهبی، این خطه را در کانون توجهات قرار داده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه این شرایط سبب شده که مازندان همواره به عنوان یک استان برخوردار تلقی شود، اظهار کرد: این تلقی نادرست توانمندی‌های استان را به قهقرا برده و خیلی از فرصت‌های توسعه را از مازندران سلب کرده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مازندران، گفت: ایشان به درستی گوشزد کردند که در ورای سرسبزی این استان محرومیت‌های دربندگیری نهفته است.

آقامیری افزود: نگاه دولت به مازندران همواره نگاه بهره بردرای از امکانات طبیعی و بدون پرداخت اصولی به مسائل و نیازهای آن بوده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه این استان در بخش تولیدات کشاورزی، شیلات و گردشگری سرویس فرا ملی می‌دهد، اظهار کرد: اما برای اداره و توسعه این بخش‌ها باید از اعتبارات اندکی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این نگاه سبب شده که مسئولان به بهره کشی از استان عادت کنند، گفت: این وضعیت طوری شده که دولت جرأت مطرح نمودن پروژه فاجعه باری همچون انتقال آب خزر را به خود می‌دهد.

آقامیری با بیان اینکه صدها کارشناس از غیراصولی بودن این پروژه سخن گفته‌اند، اظهار کرد: اما آقای رئیس جمهور با بیان این ادعا که مشکلات این طرح حل شده، اصرار به اجرای آن طرح دارد و باید پرسید که اگر دولت قادر به اجرای چنین طرح پرهزینه‌ای است چرا مشکلات زیستی استان‌های جنوبی و جنوب شرقی را حل نمی‌کند.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: موضوع این است که رئیس جمهور چون سمنانی است می‌خواهد به هر قیمتی به توسعه صنعتی استان زادگاه خود کمک کند و ظاهرا برای او مهم نیست که چه فجایعی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: آنچه از امکانات طبیعی برای انسان باقی مانده، موهبت خدادای است که در گذر ایام متولیانی نه فقط به پایداری آن کمک نکرده‌اند بلکه با بی‌برنامگی‌های خود در جهت تضعیف آن گام برداشتند و امروز به هیچ عنوان نباید تصور کنند که برای تأمین اهداف خود می‌توانند از قابلیت‌های استان بهره کشی کنند.

آقامیری با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به کویر یک طرح آبکی و شوخی خطرناکی است، افزود: دریای خرز هیچ راهی به آب‌های آزاد ندارد و به اذعان همه کارشناسان در صورت دست اندازی به آن سرنوشت غمبار دریاچه ارومیه را پیدا خواهد کرد.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: از آقای رئیس جمهور انتظار داریم اگر در جهت حل مشکلات استان گامی برنمی‌دارد لااقل آن را صدچندان نکند.

آقامیری با بیان اینکه برای حل آب سمنان راه‌های دیگری هم وجود دارد، گفت: قطعا راه‌حل آن کویر کردن مازندران نیست و متعجبم که چرا دولت در میان هجوم این همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی بر اجرای یک طرح غیرضروری پافشاری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها