کارشناس هواشناسی کشاورزی:

کشاورزان قبل از شروع بارندگی اقدام به عملیات کشت پاییزه کنند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

 کشاورزان قبل از شروع بارندگی اقدام به عملیات کشت پاییزه کنند

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به تسریع در عملیات برداشت سبزی و انتقال علوفه های برداشت شده به انبار اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان قبل از شروع بارندگی اقدام به عملیات کشت  پاییزه گندم و جو کنند.

غلامی می گوید: با توجه به وزش باد باغداران از قیم برای جلوگیری از شکستن نهال و درختان جوان استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان استان اردبیل برداشت سیب زمینی، انگور، بادام زمینی، پنبه و سایر محصولات جالیزی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته او، مرغداران و گلخانه داران نسبت به مستحکم کردن سازه، پوشش گلخانه و واحدهای پرورش و همچنین تنظیم دما، نور و رطوبت اقدام کنند. همچنین کشاورزان نسبت به بازکردن خروجی آب مزارع، زهکش و کنترل ماندابی و عدم غذاهی در ساعات وزش باد اقدام کنند.

براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب یزد بارش پراکنده خواهیم داشت.

طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می دهد. همچنین طی این مدت بارش تگرگ در دامنه های زاگرس و بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی پیش بینی می شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها