هجوم‌ حلزون های غول آسا به فلوریدا

هفته گذشته مقام‌های ایالتی فلوریدا، به‌دلیل مشاهده دوباره گونه‌ای حلزون مهاجم، برای ساکنان شهرستان پسکو فلوریدا دستور قرنطینه صادر کردند.

هجوم‌ حلزون های غول آسا به فلوریدا

به‌گفته بخش کشاورزی فلوریدا، پس از اجرای دستور قرنطینه، یکی از ادارات این بخش که وظیفه کنترل آفات را بر عهده دارد عملیات پاکسازی منطقه را آغاز کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، این حلزون غول‌پیکر آفریقایی «یکی از مضرترین» گونه‌های نرم‌تنان در جهان است که با اندازه غیرمعمول، توانایی خوردن ۵۰۰گیاه مختلف و همچنین رنگ و گچ را دارد و نیز با قدرت تولیدمثل بالا به‌سرعت می‌تواند به مناطق اطراف نفوذ کند و به تهدیدی برای پوشش گیاهی و زیرساخت‌ها تبدیل شود.

این حلزون آفریقایی در 4ماهگی می‌تواند هزاران تخم بگذارد و اندازه هریک از این حلزون‌های متولدشده در بزرگسالی به 8 اینچ(20.23سانتی‌متر) نیز می‌رسد.

نکته جالب، اما ترسناک درباره حلزون‌های آفریقایی این است که برای محافظت از خود در برابر آب‌وهوا و شرایط نامناسب می‌توانند یک سال به حالت «غیرفعال» و درحالی‌که در خاک مدفون شده‌اند، زنده بمانند.

ازجمله خطرهای جدی اینگونه حلزون برای انسان، خطر بیماری مننژیت است، زیرا این نرم‌تنان حامل «کرم انگلی ریه موش» و عامل این بیماری در انسان‌ محسوب می‌شوند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بالاخره بد حجابی دامنشان را گرفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها