رییس عملیات مهار آتش آمریکا خبر داد:

بزرگترین آتش سوزی 2000 سال گذشته در جنگل های آمریکا

حریق بوتلگ در اورگان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار، منظقه‌ای معادل لوس آنجلس را سوزانده است و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌ و کاشانه خود شده‌اند.

بزرگترین آتش سوزی 2000 سال گذشته در جنگل های آمریکا

این آتش سوزی یکی از ۸۰ حریق گسترده‌ای است که به دلیل گرما و باد شدید، ۱۳ ایالت آمریکا را گرفتار کرده‌است؛ آتش‌ نشانان تلاش می‌کنند این حریق را که بزرگترین آتش‌سوزی در ۲۰۰۰ سال گذشته تصور می‌شود مهار کنند؛ از آغاز این حریق در ششم ژوییه تا کنون منطقه‌ ای به وسعت لوس‌ آنجلس سوخته است.

دست کم ۲۰۰۰ نفر از ساکنان منطقه غالبا روستانشین، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند. تا کنون نزدیک ۱۶۰ خانه و ساختمان در آتش سوخته است. مقام‌های محلی می‌گویند نزدیک به یک چهارم آتش مهار شده است.

جان فلانیگن، رییس عملیات مهار آتش روز یکشنبه به رسانه‌های آمریکا گفت: "شرایط آب و هوا به نفع ما نیست، گرم است، خشک است و ناپایدار، و همین دمای هوا را بالاتر می‌برد."

دو پناهگاه برای اسکان مردم منطقه برپا شده است.

انتظار می‌رود دمای هوا این هفته هم بالاتر برود که احتمالا مهار آتش را دشوار تر خواهد کرد.

در همین حال در کانادا بیش از ۱۵۰ حریق تازه در دو روز گذشته آغاز شده است.

کارشناسان گفته‌اند خشکسالی چند ساله احتمال دارد، فصل بی‌سابقه‌ ای از حریق‌های جنگلی امسال را در آمریکای شمالی به همراه بیاورد.

بسیاری از دانشمندان معتقدند تغییرات اقلیمی، احتمال هوای داغ و خشک را بیشتر می‌کند، هوایی که به نوبه خود به حریق‌های جنگلی دامن می‌زند.

منبع: bbc

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها