بارش ‌پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش ‌پراکنده در برخی استان‌ها، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.

بارش ‌پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، طی ‌پنج روز آینده در کشور جوی ‌پایدار و آسمان صافی حاکم است، اظهار کرد: امروز (۲۰ تیر) برای برخی مناطق ساحلی دریای خزر، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه، چهارشنبه و ‌پنجشنبه (۲۲، ۲۳ و ۲۴ تیر) در برخی نقاط شرق سواحل دریای خزر و مناطق شمالی واقع در شمال غرب کشور رشد ابر و بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد همچنین از امروز (۲۰ تیر) تا اواخر هفته جاری به تناوب در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال شرق، شمال هرمزگان و جنوب کرمان در بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از امروز (۲۰ تیر) تا اواخر هفته جاری در شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی مورد انتظار است. از امروز تا سه‌شنبه (۲۰ تا ۲۲ تیر) نیز در برخی نقاط خوزستان و جنوبی ایلام در بعضی ساعات با افزایش سرعت باد احتمال وقوع گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ تیر) دریای عمان و شرق تنگه هرمز و دوشنبه و سه‌شنبه (۲۱ و ۲۲ تیر) غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ تیرماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه (۲۲ تیرماه) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۵۰ و ۵۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۲ و ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها