وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری:

قانون مجازات حیوان آزاری مانعی برای جرم نیست! / برای حمایت از حقوق حیوانات ضعف قانونی داریم

وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: ما در حوزه دفاع از حقوق حیوانات در آرای ضعف قانونی هستیم هر چند لایحه‌ای در این زمینه در مجلس وجود دارد ولی هنوز این موضوع تصویب نشده است.

قانون مجازات حیوان آزاری مانعی برای جرم نیست! / برای حمایت از حقوق حیوانات ضعف قانونی داریم

به تازگی تصاویری از گروهی خانم های قصاب منتشر شده که به شیوه‌ای عجیب حسوانات اهلی را آزار می‌دهند. ( اینجا ببینید )

در این رابطه محمد مهاجری در گفتگو با خبر فوری می‌گوید: هر کس به عمد و بدون ضرورت حیوانات حلال گوشت متعلق به دیگری یا حیواناتی که شکارشان توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا ناقص یا تلف کند به حبس ۹۱روز تا ۶ماه به جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه دفاع از حقوق حیوانات در آرای ضعف قانونی هستیم هر چند لایحه‌ای در این زمینه در مجلس وجود دارد ولی هنوز این موضوع تصویب نشده است.

در ادامه این گفتگو را گوش دهید.

منبع: خبر فوری

70

حجم ویدیو: 5.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:45 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ماهان
    0

    پس حامی ما آدم ها چی میشه همش دنبال کارهای بیهوده هستید

    نظرات شما -
    • قادری
      0

      حیوانات در چشم خود آدمی را چون خدا در چشم انسان میبینند پس انتظار حیوانات از آدمی هم مثل انتظار انسان از خداست.

  • رضا
    0

    بند 13، 14 و 15 کتاب وندیداد اوستا درباره حقوق جانوران و توجه نشان دادن ایرانیان به حقوق آنها، مالکین آنها و... است. بند 13 اصلا اختصاص به حقوق سگان دارد. وندیداد متنی است که از نظر محتوا به دوران پیش از زرتشت تعلق دارد از این روی برای پژوهشگران این نکته یکی از گزاره های مدنیت در میان مردمان ایرانی در زمان هایی بسیار دور است.

  • هیچ کس
    0

    ما در حوزه دفاع از حقوق انسان ها هم دچار ضعف قانونی هستیم چه رسد به حیوانات ولی خدا رو شکر صیانت از فضای مجازی رو داریم

  • اسکندر
    0

    وقتی اعدام حکم الهی گفته میشود و خردسالان در پای چوبه دار آخرین لحظات جان دادن انسانی را تماشا میکنند کشتن حیوانات که سهل است میشه انتظار داشت افراد بیگناه هم سلاخی بشن که تا حال بارها شده است.به آدم خورهای طالبان نگاه کنید که بدبختانه ظزیف میزبانشان بود به داعش حرامزاده نگاه کنید به بشار اسد بی شرف نگاه کنید و...به هواپیمای مسافربری نگاه کنید .اگر هنوز جامعه ما به دوره غارنشینی برنگشته جای شکر است.قانون را افراد با اخلاق رعایت میکنند که این اقشار کمتر یه قانون نیازدارن.قانون جلوی دزدیهای نجومی و وحشی گریهای متدینی را از همان اول انقلاب نتوانست بگیرد .در ایران ما بنا به تربیت و فرهنگ جامعه حیوانات قربانی جهل و تعصب و هوسهای افراد شده است.در اروپا رها کردن حیوانات مجروح و بدحال بد از بهبودی در شادی گروههای مردم تماشایی است. فتوایی نشان دهید که گفته باشد حیوانات چون انسان جان شریف دارند ؟

  • حق
    0

    موضوع قساوت قلبه که در جامعه ترویج داده میشه توسط خانمهای قصاب. همشون هم لباس سیاه میپوشن مثل داعشی ها

  • مراقب باشین
    0

    هر کسی حیوانها رو اذیت کنه و بکشه از نظر سلامت روانی در مرحله خطرناکی هست و برای جامعه انسانی هم مضر و خطرناک است . ازین آدمها بپرهیزین و به دیگران هم بگویین فلانی حیوان آزار است

  • امیر1
    0

    آقای وکیل ببین اینجا کجاست .آیا خبر داری.حقوق حیوانات.چه خوش خیال.برو صد سال ديگه بیا.

  • ناشناس
    0

    مطمئن باشید حیوان آزار سر سالم به گور نخواهد برد، چون حیوانات زبون بسته پناهی جز خداوند ندارند و خداوند عادل نمیگذارد حق حیات این حیوانات ضایع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها