هوای پایتخت، ناسالم برای گروه‌های حساس/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیامد جو پایدار در کشور

مدیر واحد پیش بینی کنترل کیفیت هوای تهران گفت: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس است.

هوای پایتخت، ناسالم برای گروه‌های حساس/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیامد جو پایدار در کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، حسین شهبازی گفت: انتظار می‌رود همراه با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها تا فردا (۱۰ دی ماه) شرایط کیفی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم داشته باشد.

وی افزود: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری جوی نسبتا پایدار طی امروز است و تنها طی برخی ساعات به‌ویژه در شبانگاه وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۴ متربرثانیه انتظار می‌رود. این شرایط فردا کمابیش ادامه دارد و دما افزایش نسبی خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: به‌تدریج در روز دوشنبه (۱۱ دی ماه) بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی در پایان اظهارکرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای صنعتی

همچنین مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی دو روز آینده درغالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

احد وظیفه افزود: روز دوشنبه (۱۱ دی ماه) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وغرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این روز در مناطقی از جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست و شهرهای صنعتی تهران، کرج، اصفهان ، اراک و مشهد غبارآلود می‌شود همچنین بعد ازظهر دراستان‌های گیلان و غرب مازندران افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبارمحلی دربعداز ظهر افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۱ درجه سانتیگراد و دوشنبه نیمه ابری تا ابری دربعدازظهرهمراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوا در این روز به ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها