بخشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدی و دستی در کار است

حالا با وقوع ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور طی سه ماه فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها می‌گوید: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد.

بخشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدی و دستی در کار است

حدود یک ماه است که بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع در کشور در آتش می‌سوزند. در ابتدا سهل‌انگاری گردشگران و برخی اختلافات محلی علت وقوع آتش بیان می‌شد اما حالا با وقوع ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور طی سه ماه فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها می‌گوید: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد.

سرهنگ علی‌ عباس‌نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته است که حدود ۳۰۰ مورد آن طی ۱۰ روز اخیر رخ داده، اظهار کرد: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی است و دستی در کار است که ناکارایی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد و حتی ممکن است بهره‌برداری‌های سیاسی هم پشت این موضوع باشد.

وی افزود: تاکنون چندین نفر به اتهام آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها و مراتع بازداشت شده‌اند و موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره خسارت‌هایی که به مراتع و جنگل‌های کشور طی آتش‌سوزی‌های اخیر وارد شده است، گفت: گاهی اخبار نادرست درمورد میزان خسارت‌های آتش‌سوزی منتشر می‌شود. به دلیل آنکه همچنان بخشی از عرصه‌های طبیعی کشور دچار حریق هستند ما نیاز به اقدامات کارشناسی بیشتر برای برآورد خسارات وارد شده هستیم اما در حال حاضر می‌توان گفت که طی یک هفته اخیر حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی درگیر حریق بوده‌اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها