شدیدترین برخوردها در انتظار جوجه‌کُش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

شدیدترین برخوردها در انتظار جوجه‌کُش‌ها

سعید محمودی با اشاره به اینکه روز گذشته تیم‌های محیط زیست در سراسر استان تهران موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه را بررسی کردند، اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق در استان تهران رخ نداده است، اما به هرحال ممکن است که واحدهای مختلف تولید جوجه برنامه مشابهی را برای معدوم‌سازی داشته باشند. از این‌رو روز گذشته به جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران نامه‌ای فرستادیم و خواستار جلوگیری و برخورد با اینگونه اقدامات شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نامه‌ای برای دادستانی استان تهران و استانداری تنظیم شده است که بتوانیم با ابزار قانونی جلوی این اتفاق را بگیریم، تاکید کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی غیر انسانی، غیر علمی و مصداق حیوان آزاری است. این جوجه‌ها صاحب روح و جان هستند و زنده به گور کردن آن‌ها هر وجدانی را به درد می‌آورد.

محمودی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که چنین اتفاقی در استان تهران رخ ندهد، گفت: در استان تهران ۹ واحد تولید جوجه داریم که امروز به همه آن‌ها اخطار دادیم که اگر اقدام به روش‌های مشابه برای معدوم‌سازی جوجه‌ها کنند شدیدترین برخوردها را با آن‌ها خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ممکن است که این جوجه‌ها آلوده باشند و دفن آن‌ها به صورت زنده و در نقطه‌ای نامشخص می‌تواند مخاطراتی جدی در پی داشته باشد، اظهار کرد: حتی بر فرض اینکه این جوجه‌ها به هر دلیلی تلف شده بودند و پسماند محسوب می‌شدند، باید برای دفع آن‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کردند و پیش از دفع از نهادهای ذی‌ربط از جمله محیط زیست مجوز می‌گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه از هر جنبه‌ای زنده به گور کردن جوجه‌ها انسانی و علمی نیست، تصریح کرد: سایر واحدهای تولید جوجه بدانند که اگر اقدام به چنین کاری کنند قطعا محیط زیست بر اساس قانون با آن‌ها برخوردی جدی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صدیق پور - دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه - درباره معدوم سازی جوجه‌ها توضیح داده است که در ماه‌های اخیر تولید کنندگان گوشت مرغ شامل پرورش دهندگان مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که عمده‌ترین این مشکلات، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه است و این وضعیت ضرر و زیان سنگینی را به تولید کنندگان جوجه یک روزه و گوشت مرغ کشور وارد کرده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • حسین
    0

    خداوند در سوره التكوير آيه ۸ و ۹ می‌فرمايد: و هنگامی كه از دختران زنده به گور شده باز پرسند آن بی‌گناهان به چه جرم و گناهی كشته شده‌اند؟

  • حسین
    0

    با سلام آخه چرا به خاطر اینکه قیمت را نزارند بیان پایین دست به جنایت می زنند. و این بی زبان ها را زنده به گور می کنند. واقعا من سوالم این است نمی شد به جای معدم کردم این زبان بسته ها آنها را به قیمت پایین و یا رایگان به روستاییان پخش مردند؟

  • ماد
    0

    اولا تهران و جا دیگه نداره تو فیلم میگه ساری! دوما محیط زیست و جهاد کشاورزی خودشون نسل کشند! هرکس هم گفت نیست ثابت میکنیم البته یه عده هم زحمت میکشند ولی زور خلافکاران بیش تر است یادمه وزیر جدید جهاد میگه خط لاین با ید احیا بشه اصلا کسی هست بیاد بپر سه خط لاین چی شد ایستگاه های تحقیقاتی مون چی شد ؟! کجا رفت ؟! هنوز که هنوزه. ی عده بز و گاو وارد میکنند تو صدا سیما تبلیغ بز ساتن و گوسفند رومانف و از این دست میکنند که دام سبک هم بزنند زمین بعد خوراک این دام و وارد کنند بگویند علوفه جواب این نوع دام و نمیده و این چرخه ادامه داره! چی شد مرغ مرندی و گلین و لاری گاو سراب و گلپایگان ؟

  • انسان
    0

    تفکر داعشی مرز و دین نمی شناسد!!! کسایی که اقدام به چنین جنایتی می زنند ، پتانسیل قتل هر موجود دیگری را هم دارند! اگه بخواهین تمدن یک جامعه رو اندازه بگیرین، به نحوه برخورد مردم آن با حیوانات توجه کنید!!

    نظرات شما -
    • توحید
      0

      پیام شما رو تایید کردم ولی این ربطی به ایرانی و خارجی بودن نداره نظام سرمایه داری به پوچی رسیده علم اقتصاد مبنی بر حاکمیت پول شکست خورده واین معضل جهانیه

  • کریمی
    0

    موضوع اصلی عدم تا مین ارز برای ورود ذرت است لازم است این موضوع پیگیری شود برادر عزیز

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      چه جوجه چه حیوان چه انسان برای بعضی فرق ندارد اگر چه پدرش باشد آخه شهوت پول داشتن گاه از بندگی هم بالاتر است.

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه این زبون بسته ها چه گناهی کرده اند که باید برای انسانها اینگونه جونشون رو از دست بدهند چقدر انسانها اینقدر بی رحم شده اند خدا از سر تقصیراتشون نگذره انسانهای خود خواه را .

  • مری
    0

    ایرانیها ثابت کردند که درکنارحس میهمان نوازی. خوی حیوانی ودرنده خویی هم دارند موقعی فعال میشه که بوی پول. شرایط اظطراری مثل کرونا پیش بیاد

    نظرات شما -
    • ماد
      0

      اون میهمان نوازی نیست پاچه خواری و غریب پرستیمونه

  • سهیلا
    0

    فکر میکردم چینی ها خیلی بیرحمند . ولی حالا فهمیدم خودمون هم دست کمی از اونا نداریم . چرا باید به یک موجود بی جان زندگی بدیم بعد جونش بگیریم . انسان خودخواه ترین موجود دنیاست . شاید همه دنیا یه غلطی رو کردند . مگه شما مسلمون نیستین . ازار و اذیت حیوانات هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی جرمه .فقط بلدین از خودتون تعریف کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      باید اون کسی که دستور این کارو داده زنده بگورش کرد.

  • کارشناس اقتصاد‌کشاورزی
    0

    سلام.بسیار‌ناراحت‌‌کننده‌ و‌‌تاسف بار‌‌است.مصوبان‌اینکار‌هرکسی باشد‌باید‌دادگاهی شود.چقدر حادثه تلخی است.چه‌کسی‌این دستور‌ داد.کدام‌تولید‌کننده‌اینکار‌کرد؟همه‌باید‌محاکمه شوند.جهادکشاورزی‌ مگر‌نظارت ندارد.وزارت جهاد‌کشاورزی‌در‌این سالها‌‌چه‌کار‌کرد؟.تعاونی‌روستایی ها‌را تعطیل‌کرد.زمین‌های‌کشاورزی‌نیمه تسطبح‌رها‌کرد.آن‌بخش‌که زمین تسطیح‌کرد‌متراژ‌کم‌تر‌ تحویل داده‌اندو‌کلی اشکال‌دارد.جوب‌ها و زهکشی ها خاکی‌‌و‌جاده‌ بین مزارع بدون‌ شن‌ریزی‌و‌‌مالکان‌کشاورزی‌بدون سند رها‌کرده.است.عدس‌با‌‌دلار‌۴۲۰۰ تومانی از‌چین‌وارد‌کردن .درحالیکه‌عدس‌کار‌ما‌محصول‌انها‌‌ریشه‌کرده و‌فاسد شده‌‌‌درصورتیکه‌اینکار‌ خرید آن‌توسط تعاونی‌باید‌خریداری‌ می‌شد.بنده ۲۰۰۰‌اشکال‌کاری‌در‌جها ‌کشاورزی می‌بینم.همه این‌اشکلات‌مکتوب‌تقدیم‌وزیر‌می‌کنم

  • ایرانی
    0

    عجب پست فطرتی . برای پول و سود در مملکتی که اینهمه کمبود داره واقعا حیوانی

  • رحیم حیدری
    0

    اداره محیط زیست ما فقط اسمش را دارد اگر ادره محیط زیست وجود داشت .کسی جرات نمی کرد این کار بکنند

  • حسین
    0

    این یک نوع دامپینگ ضد تولید ملی است.برای اینکه قیمت را حفظ کنند حاضرند انها را به دریا بریزند ولی با نرخ پایین به پرورش دهندگان مرغ گوشتی نمی دهند.قوه قضاییه بایستی سخت با این خدا نشناسان در این وانفسای کرونا برخورد کند

  • حمید
    0

    خدا به راه راست هدایتمون کنه سی سال پیش امریکا جهت تنظیم بازار گندم را در اب میریخت و ما میگفتیم افریقایی ها گرسنگی میکشند حالا ما مسلمانان موجود زنده را زنده به گور میکنیم پناه بر خدا. انوقت از خدا طلب رحم داریم ما ظالمیم بی وجدانیم از خدا بی خبریم خدا نمیبخشه شک ندارم نمیبخشه از تک تک ما بازخواست میشه شب و روز دروغ نیست قیامت دروغ نیست

  • مشهد
    0

    فقط بخاطر مرغ ازوان نشه چقدر پستی شما

  • ناشناس
    0

    فقط به دلیل منفعت طلبی عده ایی از حیوان پست تر این کار انجام میگیره سیستم تنظیم بازار به شیوه کشورهای سرمایه داری تو کشور ما رواج پیدا کرده هیچ آیین و مذهبی این کار تایید نمیکنه همه ادیان آزار به حیوانات منع کردند

  • علی
    0

    اخه این جوجه ها چه گناهی کردن که باید زنده بگور شوند واقعا با چه دلی کفر نعمت الهی می کنند ؟چرا نباید خدا قضا و بلا نازل نکند چرا همیشه گرفتار هستیم این بیماریها هم بخاطر پای مال کردن نعمت الهی است باید شدیدا برخورد شود قابل بخشش نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه در این دنیا حیوانات را اذیت کنیم و اینگونه بی رحمانه اونا را بکشیم باید در روز قیامت و حسابرسی در درگاه خداوند پاسخگو باشیم چون این حیوانات هم آفریده خدا هستند و ما نباید فقط منافع خودمون را در نظر بگیریم و حیوانات را در کشور اسلامی اینگونه بکشیم بخدا قسم این کارها خشم الهی را در پی دارد و بلاهای زیادی در پیش دارد .

  • محمد
    0

    سلام اگر وجدانی برای ما وجود داشته باشد مصرف مرغ را به پایین ترین حد میرسوندیم تا مسببان این بی رحمی بدانند که هنوز غیرتی برای ما باقی مانده همشون کمونیست اند از بالا تا پایین.

  • خاشعی
    0

    همین طورکه این فردی که بویی ازانسانیت نبرده که موجودات زنده رازنده بگورمیکنه پاش بیفته باانسانها هم چنین کاری راخواهدکردایکاش درکشورمون قانون بود که این اشخاص رابه مجازات برسونه اما افسوس که درکشورما قوه قضاییه اینقدرضعیفه که یکسری که فقط اسم انسان رایدک میکشندبخودشون اجازه چنین اعمالی رامیدهندفرق این فردباداعش چیه

  • دومان
    0

    تو هم به ظاهر انسان موجودی هستی از موجودات خدا چطور به خودت اجازه میدی حیات موجودی رو به همین راحتی بگیری؟؟ دیروز هم مثلا کارشناسشون میگفت این امر طبیعیه ننگ بر شما عدم برنامه ریزی تون رو با این اعمال پنهان میکنید هر روز رنج و بیماری و بلاهای طبیعی و غیر طبیعی کی به خودت میایی انسان .....

  • علی
    0

    شو نکنیند. با همون کسی که اول اینکار رو کرده برخورد کنید بقیه اش پیشکش.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا زلزله ۲۰ ریشتری بزن که موقعش رسیده

  • کاربر ناشناس
    0

    کشورهای غربی هم همین کارها را کردند که حالا اینهمه بدبختی و نکبت گرفته سشون و فقط کافیه آه یکی از این جوجه ها مسببین این کار را بگیرد ببینید چه بلایی سرشون میاد آه مظلوم خیلی سخت و نابود کننده است .

  • تحریم
    0

    چارهٔ کار همینه که میگم ،فقط یکماه مرغ نخرید تا پوزه شون بخاک مالیده بشه، والسلام.

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه این جوجه کوچولوهای دوست داشتنی و بی پناه چه گناهی کردند که هنوز نیومده به این دنیا باید اینگونه بی رحمانه بمیرند ای انسان چرا انسانیت خودت رو از دست دادی و اشتباه خودت رو بر روی این جوجه کوچولوها اجرا میکنی بهتره انسان یه کمی به فکر اعمال و رفتار خودش تفکر و تعقل بکنه.

  • اا
    0

    بخدا قسم آه و ناله جوجه ها دامنتون میگیره

  • حسین
    0

    برای سود اینکار کردید ،بی وجدانهای از خدا بیخبر،لعنت خدا و رسول بر شما،کرونا ماهیت شما از خدا بیخبر را نشان داد،امیدوارم خیر نبینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها