سهم ۸۲ درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای تهران

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به نتایج آخرین سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران که در سال ۹۶ منتشر شد به برخی اخبار و آمارها درخصوص نقش منابع متحرک در آلودگی هوای پایتخت پاسخ داد.

سهم ۸۲ درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای تهران

در واکنش به انتشار آمارهای متعدد در مورد سهم آلایندگی دستگاه‌ها و منابع متحرک در حساب توییتری خود با انتشار لیست سهم‌بندی منابع آلاینده شهر تهران (سیاهه انتشار سال ۹۶) نوشت: براساس آخرین سیاهه انتشار سال ۹۶ سهم کلیه منابع آلاینده و منابع متحرک مشخص شده است و سایر اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر شده مورد تأیید نیست و مبنای تصمیمات ما در شهرداری گزارش رسمی سیاهه انتشار است.

در لیستی که محمدی منتشر کرده، سهم منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی ۸۲.۹ درصد و در تولید ذرات معلق ۶۰.۸ درصد بوده است. بر این اساس، سهم خودروهای سواری در تولید آلاینده‌های گازی ۳۷.۸ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۳.۹ درصد ذکر شده است. همچنین نقش موتورسیکلت‌ها در تولید آلاینده‌های گازی ۲۱.۳ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۰.۱ درصد بوده است. نقش اتوبوس‌های شرکت واحد نیز در تولید آلاینده‌های گازی نیم درصد و در تولید ذرات معلق ۵.۷ درصد تخمین زده شده است. کامیون‌ها در تولید آلاینده‌های گازی ۳.۱ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۵.۷ درصد نقش داشتند.

در این گزارش آمده است که صنایع نقش ۱.۹ درصدی در تولید آلاینده‌های گازی و نقش ۱۷.۸ درصدی در تولید ذرات معلق دارند. نیروگاه‌ها نیز در تولید آلاینده‌های گازی ۵.۳ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۲.۱ درصد نقش داشته‌اند.

منبع: همشهری

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها