موج جدید پلمب 'پت‌شاپ‌ها' در تهران

پلیس امنیت و اماکن در ایران برای چندین مغازه‌

موج جدید پلمب 'پت‌شاپ‌ها' در تهران

پلیس امنیت و اماکن در ایران برای چندین مغازه‌ "پت‌شاپ" در تهران که غذا و محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به مشتریان عرضه می‌کنند، اخطاریه پلمب صادر کرده است.

در اخطاریه پلمب پلیس امنیت و اماکن، عطف به حکم معاونت نظارت بر اماکن عمومی "پاوا فاتب" به واحدهای صنفی پت‌شاپ اعلام شده است که "به دلیل فعالیت بدون مجوز یا جواز کسب" تا ۱۰ روز فرصت دارند تا "کالاهای ضروری و فاسدشدنی را از واحد کسبی خویش تخلیه نمایند."

پیش از این رئیس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به موضوع "برخورد جدی" پلیس اماکن تهران با پت‌شاپ‌ها اشاره کرده و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تقاضا کرده بود پروانه کسب این واحدهای صنفی ابطال شود.

معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ پیشتر در تابستان امسال و پس از اعلام ممنوعیت واردات غذا و محصولات مربوط به سگ و گربه به ایران برخورد با پت‌شاپ‌ها را آغاز کرده بود.

پس از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و شروع سیاست‌های صرفه‌جویی ارزی در ایران، واردات "کالاهای لوکس" به این کشور ممنوع اعلام شد.

مهدی نیازی، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در هشتم اردیبهشت ۹۸ اعلام کرده بود که: "امسال ۱۴۳ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شد که غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد."

به‌گفته آقای نیازی در سال ۹۶ واردات غذای سگ و گربه ده میلیون دلار بود، در سال ۹۷ به هفت میلیون دلار کاهش یافت و امسال با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

برخی نمایندگان مجلس ایران در سال ۹۰ طرحی را در مجلس ارائه کردند که "گرداندن و نگهداری" حیواناتی که نجس هستند ممنوع شود.

دو تن از مغازه‌داران صنف محصولات حیوانات خانگی ضمن تایید دریافت اخطاریه پلمب از سوی پلیس امنیت و اماکن تهران گفتند پلمب پت‌شاپ‌ها " به بهانه ممنوعیت سگ‌گردانی و مبارزه با کالای قاچاق" صورت گرفته است.

این در حالی است که بنا به گفته این مغازه‌داران بسیاری از اجناس آنها پیش از اعلام ممنوعیت واردات و با برگه قانونی از گمرک ترخیص شده است و بعضی از محصولات آنها تولید ایران است.

منبع: بی‌بی‌سی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها