۴۸ ساعت قبل از سیلاب، اخطار لازم صادر شده بود/ خشکسالی ادامه دارد

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: ۷۲ ساعت قبل از سیلاب سال ۹۸ اطلاعیه صادر شده بود و ۴۸ ساعت قبل نیز اخطاریه‌های لازم صادر شده بود.

۴۸ ساعت قبل از سیلاب، اخطار لازم صادر شده بود/ خشکسالی ادامه دارد

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای‌، گفت: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۸ کل بارش کشور ۴ میلیمتر بوده که در سال ۹۸، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: کشور همچنان در شرایط خشکسالی قرار دارد و هنوز زمان ترسالی فرا نرسیده و دلیل این بارش‌ها، تغییر اقلیمی است.

رئیس سازمان هواشناسی در حال ارائه گزارشی از میزان بارش‌ها در سال ۹۸ بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به ضیق وقت، پاسخ دهید که آیا سازمان هواشناسی از قبل سیلاب‌ها را پیش بینی کرد و این پیش بینی را به چه سازمانی ارائه داده بود؟

تاجبخش گفت: اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی در رخدادها به صورت جدی صادر می‌شود، بر اساس زمانبندی ۷۲ ساعت قبل از رخدادها اطلاعیه و ۴۸ ساعت قبل از آن اخطاریه داده می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی میان مدت ۱۵ روزه است که ما توانایی آن را داریم اما زمانی که به رخدادها نزدیک می شویم، پیش بینی‌ها دقیق‌تر است. معمولاً در فصل بهار با توجه به تغییر شرایط جوی امکان پیش بینی میان مدت وجود ندارد. ما برای بارش‌ها معمولاً این کار را انجام نمی‌دهیم.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد :۷۲ ساعت قبل از سیلاب سال ۹۸ اطلاعیه صادر شده بود و ۴۸ ساعت قبل نیز اخطاریه‌های لازم صادر شده بود.

تاجبخش در پایان گفت: در مجموع از ابتدای سال ۹۸، ۱۵۰ اطلاعیه و ۹۰ اخطاریه صادر شده اما پیش بینی سیلاب‌ها نیازمند همکاری مجلس و دولت است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    تو 48 ساعت میشه چکار کرد فقط لباس را بردار و فرار کن . متاسفم از این پیشبینی. بابا حداقل یک تا دو ماه زودتر بایستی همه اماده باشند نه دقیقه نود خانم مهندس. این کار که دیگه نیازی به این سازمان عریض و طویل ندارد. فقط وجدانا به تحریم ها ما را حواله ندهید و پشت دیوار بی زبون تحریم قایم نشید.

  • ناشناس
    0

    میشود بفرمائید سال های گذشته بخصوص دوران آقای صناعی افرادی زیادی سفارشی که بیشتر وابسته به اقا زاده ها بودند بدونه امتحان و حتی دوره تخصصی هواشناسی و حتی رشته های تحصیلی که اصلا ربطی به هواشناسی ندارند.رشته عمران .مکانیک حسابداری وغیره فقط براساس رابطه وپارتی گردن کلفت که حداقل دوسال طرف باید دوره ابرها وپدیده های جوی طی نماید. که خیلی ایستگاه ها مشغول شدند‌.با کدام معیارقانونی و وجدانی سازگار میباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها