در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

توضیحات لاهوتی در مورد طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو ؛ به دنبال رفع موانع توقف واردات خودرو هستیم

عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه از طرح مجلس برای اتخاذ راهکارهای لازم در جهت رفع توقیف واردات خودروهای خارجی به کشور خبر داد.

توضیحات لاهوتی در مورد طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو ؛ به دنبال رفع موانع توقف واردات خودرو هستیم

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و‌بودجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اعتراض مردم نسبت به افزایش قیمت خودروهایی که پیش خرید کردند و عدم پایبندی شرکت های خودروسازی به تعهداتشان اظهار کرد: دلیل و عامل اصلی وضعیت امروز خودرو در کشور از منطر بنده این است که ما واردات خودرو را متوقف کردیم.

وی افزود: زمانی که واردات خودرو به کشور صورت نگیرد و فضای رقابت وجود نداشته باشد وضعیت به شکل امروز است و‌ توقع دیگری هم وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه تصریح کرد: تقریبا ۷۰ درصد مردم ایران با خرید خودرو خارجی که تنها منوط به خودروهای لوکس نمی شود در واقع تقاضاهای مردم را به سمت داخل کشور سوق دادیم و باتوجه به اینکه که خودروسازهای ایران دارای ظرفیت مشخصی هستند متاسفانه مشکلات امروز را رقم زد.

لاهوتی خاطرنشان کرد: تصمیم قطع واردات خودرو چند معضل را برای ما در داخل کشور ایجاد کرد و سبب پایین آمدن کیفیت به دلیل افزایش سرعت تولید شد و از طرف دیگر شرکت های خودروسازی نیز با استفاده از این فضا در جهت ارائه قیمت های گوناگون به هر قیمت که دلشان خواست وارد عمل شدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای مقابله با رویکرد شرکت های خودرو سازی طرحی را در مجلس در راستای مدارای دولت با تعرفه های خودرو، آزاد کردن واردات خودرو و معافیت گمرگی برای خودروهای برقی و گمرکی در نظر گرفتیم که امیدوارم با اجرایی شدن آن اقداماتی در جهت جلب رضایت مردم صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرحی که از سوی مجلس در جهت ساماندهی بازار خودرو مطرح شده سبب شده تا خودروسازان بیشتر از گذشته حواسشان را جمع کنند، اگر ما در کشور را به سوی واردات خودرو بستیم نباید به معنای تعطیلی همیشگی آن باشد، چرا که اگر شرکت خودروسازی در فضای رقابتی نتوانند بر روی کیفیت و قیمت رقابت داشته باشند قطعا روند راهبردهای آنها جوابگوی مطالبات مردم نخواهد بود.

لاهوتی اظهار کرد: نسخه ای که مجلس برای خودروسازان پیچیده است اگر تبدیل به قانون شود قطعا سبب خواهد تا خودروسازان به خودشان بیایند.

وی درباره تکلیف مردمی که ماه هاست خودرو پیش خرید کردند ولی تحویل نگرفتند، تصریح کرد: یک بدبختی که متاسفانه ما در کشور با آن مواجهه هستیم این است که همه آنهایی که برای دریافت خودرو ثبت نام کردند نیازمند نبودند و برخی با افزایش قیمت خودرو در جهت سود در بازار فعلی خودرو خریداری کردند از این رو در وضعیت فعلی همه تلاش ما و سایر نهادها این است که خودروهای مردم تحویل داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با طرح پیشنهادی مجلس تقریبا واردات خودرو راحت می شود و در نتیجه هجوم مردم به سمت خرید خودرو از دو‌شرکت خودروسازی کاهش پیدا می کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    عجب کشور هردمبیلی داریم

  • محمد
    0

    بخدا جایی برای دفاع از مملکت نذاشتین. خسته شدیم انقدر ماسمالی کردیم. دیگه کار از انقلابی و ضد انقلابی گذشته، همه رو گرفتار کردین. شرم بر همه شما که میندازین گردن دیگری سر هممون پایینه بجای سر شما نماینده و دولتی ها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها