خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ آبان ماه

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم، بررسی تحریم‌ها و سهمیه‌بندی بنزین در نشست سه فراکسیون سیاسی مجلس، تصویب کلیات لایحه مربوط به سامانه صندوق فروش از جمله مهمترین اخبار بیست و نهم آبان مجلس هستند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ آبان ماه

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم، بررسی تحریم‌ها و سهمیه‌بندی بنزین در نشست سه فراکسیون سیاسی مجلس با لاریجانی، تصویب کلیات لایحه مربوط به سامانه صندوق فروش و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و نمایندگان لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) و... را به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار دادند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ آبان ماه

مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در ابتدای جلسه با بیان اینکه انسجام و وحدت مانع طمع دشمنان به کشورهای اسلامی است، گفت: اگر مسلمانان با یکیدگر وحدت و انسجام داشته باشند، هیچ قدرت سلطه‌گری نمی‌تواند چشم طمع به کشورهای اسلامی داشته باشد و هیچ قدرتی نمی‌تواند موجب اختلافات و مشکلات در جامعه شود.

همچنین یک عضو فراکسیون ولایی مجلس از تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم خبر داد و گفت که تاکنون بیش از 100 امضا جمع شده است. محمدرضا رضایی کوچی انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد و کاهش کیفیت علمی دانشگاه‌ها و انتخاب مدیران ناکارآمد در دانشگاه‌ها را از مهم ترین محورهای این استیضاح عنوان کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران از حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه فردا چهارشنبه مجلس خبر داد و گفت: سردار غیب پرور فردا چهارشنبه به مناسبت هفته بسیج با حضور در جلسه علنی مجلس توضیحاتی را در مورد عملکرد سازمان بسیج مستضعفین به نمایندگان ارائه می‌کند.

ناطقین امروز مجلس

کوهکن: با استانی شدن انتخابات مجلس نقایص موجود جبران می‌شود

ناصری‌نژاد: مسئولین نالایق را عزل کنید/وضعیت آب شرب خوزستان هر سال بدتر می‌شود

علیزاده: جهت رفع مشکل تبعیض چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد نداریم

آقاپور: خروج نهادهای غیراقتصادی از حوزه اقتصاد کاهش زمینه فساد را برای مردم باورپذیر می‌کند

بدری: دستمزد کارگران به هیچ‌عنوان با تورم موجود متناسب نیست

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ آبان ماه

سه فراکسیون سیاسی مجلس در نشستی با علی لاریجانی موضوع تحریم‌ها و همچنین احیای کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین را بررسی کردند.حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به محورهای این جلسه گفت: تحولات منطقه و مسئله فلسطین و همچنین تحرکات برخی کشورها نیز از جمله دیگر مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

پورابراهیمی: وزیر خارجه ادله خود را درباره‌ پولشویی ارائه کند

حاجی‌دلیگانی: طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده اقلید: بروکراسی رغبت سرمایه‌گذار را برای تولید از بین برده است

دهمرده: تنگه احد سیستان در حال تخلیه شدن از جمعیت است

***

مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح به صورت شرکت دولتی وابسته به وزارت دفاع اداره شود.

نمایندگان همچنین بعد از تصویب کلیات لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر سامانه صندوق فروش، موافقت کردند که این لایحه مجددا به کمیسیون اقتصادی برای بررسی بیشتر ارجاع شود.

در ادامه جلسه علنی نمایندگان مجلس ناظران پارلمان در شورای عالی نظام پزشکی، شورای عالی فضایی و ستاد امر به معروفو نهی از منکر را انتخاب کردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها