عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

منتظر آزادی سایر مرزبان میرجاوه در روزهای آتی هستیم/ پاکستان باید حفاظت از مرزهای خود را جدی بگیرد ایران جورکش نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به رایزنی‎های صورت گرفته از سوی دستگاه‎های امنیتی امیدوارم در طی روزهای آتی شاهد آزادی سایر مرزبان ربوده شده میرجاوه باشیم.

منتظر آزادی سایر مرزبان میرجاوه در روزهای آتی هستیم/ پاکستان باید حفاظت از مرزهای خود را جدی بگیرد ایران جورکش نیست

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت باقی مرزبان ربوده شده میرجاوه اظهارکرد: در طی مدت ربوده شدن مرزبان میرجاوه تمامی اقدامات لازم از سوی دستگاه‎های امنیتی و دیپلماسی کشورمان در جهت آزادی مرزبان ربوده شده صورت گرفته است که ثمره آن را نیز در آزادی 5 نفر از عزیزانمان مشاهده کردیم.

وی افزود: باتوجه به آزادی تعدادی از مرزبان ربوده شده امیدواریم در طی روزهای آتی نیز با اقدامات مصمی که در دستور کار نیروهای امنیتی کشورمان قرار دارد شاهد آزادی سایر مرزبانان عزیرمان باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رایزنی و اقدمات مشترکی از سوی مقامات دو کشور ایران و پاکستان صورت گرفته است از این رو قطعا ما منتظر هستیم تا طی روزهای آینده شاهد آزادی تمام مرزبان ربوده شده باشیم.

رحیمی درباره اینکه آیا اقداماتی در جهت بهبود وضعیت مرزهای ایران و پاکستان صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: ما در طول سال‎های مختلف در جلسات مشترکی که میان نهادهای امنیتی و دیپلماسی و انتظامی ایران صورت گرفته است بر ضرورت نظارت بیشتر طرف پاکستانی بر مرزهای مشترک با ایران در جهت مقابله با گروه‎های تروریستی و موارد دیگر تاکید کردیم ولی عملا اقدام قابل ملاحظه‎ای صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در طول سالیان متعدد عمده حفاظت از مرزهای مشترک کشورمان با کشورهایی چون افغانستان و پاکستان برعهده ایران بوده است از این رو استمرار رویه فعلی کمی دشوار است و ما باید به فکر چاره و تدبیر جدی در این راستا باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین کشورمان تمان سعی خود را برای آزادی مرزبان ربوده شده به کار گرفتند اظهار کرد: بنده امیدوارم باتوجه به تلاش و جدیتی که در کار و رویه مقامات امنیتی کشورمان برای آزادی مرزبان ربوده شده میرجاوه وجود دارد در آینده نزدیک شاهد آزادی سایر مرزبانان باشیم.

رحیمی تصریح کرد: بعد از آزادی مرزبانان میرجاوه قطعا ضرورت تشکیل یک جلسه و حتی سلسله نشست‎های مشترک با مقامات پاکستانی برای تامین امنیت مرزهای دو کشور لازم است و ما نباید از این موضوع به راحتی گذر کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها