خبرفوری بررسی می‌کند؛

اظهارات متناقض نمایندگان درباره ضرب‎الاجل بازنشستگی مدیران/ امیرآبادی: امروز پایان ماجراست/ رنجبرزاده: تا 15 آذر فرصت برای کناره‎گیری وجود دارد

تناقضات آشکاری درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در اظهارات نمایندگان مجلس درباره ضرب‎الاجل اجرای این قانون وجود دارد.

اظهارات متناقض نمایندگان درباره ضرب‎الاجل بازنشستگی مدیران/ امیرآبادی: امروز پایان ماجراست/ رنجبرزاده: تا 15 آذر فرصت برای کناره‎گیری وجود دارد

فاطمه علی‎اصغری-تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی این روزها جنجال بسیاری را در فضای سیاسی کشور فراهم کرده است به گونه‎ای که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 26 آبان یعنی امروز آخرین مهلت حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای دولتی و سازمان‎های عمومی غیردولتی است اما متاسفانه با توجه به ضرب‎الاجل تعیین شده از سوی قوه‎مقننه به جز تعداد محدودی از استانداران و مدیران بسیاری از افراد بازنشسته هنوز در پست‎هایی که در اختیار دارند مشغول به کار هستند و با این بهانه که 15 آذر زمان پایان کار آنها در نهادهای مختلف است هنوز به کار خود ادامه می‏‌دهند در حالیکه اگر براساس یک رویکرد منطقی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم فاصله زمانی بسیاری از 26 آبان تا 15 آذر وجود ندارد بازه زمانی که به خوبی وابستگی برخی از مدیران به صندلی‎هایشان را اثبات می‎کند.

در گفت و گو با دو نماینده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نظرشان را درباره ضرب‎الاجل تعیین شده از سوی مجلس به منظور پایان کار نیروهای بازنشسته جویا شدیم.

اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه چرا شفافیت‎سازی لازم از سوی مجلس شورای اسلامی درباره زمان اجرایی شدن قانون منع به کارگیری مجلس اتخاذ نشده است اظهار کرد: قطعا با توجه به اینکه قوانین متعددی در مجلس شورای اسلامی تصویب می‎شود ما اگر بخواهیم درباره زمان اجرایی شدن هر قانون اطلاعیه و بیانیه‎ای را صادر کنیم این روند قابل قبول نیست.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی طبق وظایفی که برای آن تعبیه شده است قوانینی را تصویب می‎کند که در صورت عدم اجرای آن از سوی اشخاص و نهادهای مختلف امکان برخورد قضایی باتوجه به تخلف صورت گرفته وجود دارد از این رو قطعا در چنین مواردی جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دخل و تصرف در بودجه و اموال بیت‎المال طبق قانون جرم است از این قطعا ادامه حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی تخلف محرز است و باید با آنها برخورد شود.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه در تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان ملاک اجرای از زمان انتشار در روزنامه رسمی است خاطرنشان کرد: باتوجه به تاریخ انتشار این قانون در روزنامه رسمی بانزشستگان تا 15 آذر ماه برای کناره‎گیری از پست‎های خود فرصت دارند.

وی تاکید کرد: اگر نحوه اجرای این قانون از زمان تصویب آن در مجلس شورای اسلامی مدنظر و ملاک قرار می‎گرفت قطعا 26 آبان ماه آخرین مهلت برای بازنشستگان بود اما باتوجه به درنظر گرفتن ملاک زمان قانونی شده این مصوبه فرصت برای بازنشستگان تا 15 آذر وجود دارد.

احمد امیرآبادی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با نقض اظهارات همکار خود در هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: باتوجه به اینکه در قانون اولیه منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی که در سال 95 تصویب شده است و در حال حاضر نیز لازم‎الاجرا است 26 آبان آخرین زمان حضور بازنشستگان در نهادهای اجرایی است.

وی تصریح کرد: برای بنده توجیح برخی از دوستان پیرامون تغییر زمان ضرب‎الاجل تعیین شده از سوی مجلس برای خروج نیروهای بازنشسته قابل قبول نیست چرا که معاوت قوانین مجلس نیر صراحتا اعلام کرده است که 26 آبان روز اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق بررسی و اصلاحات صورت گرفته در ماده 5 قانون خدمات کشور تمامی نیروهای بازنشسته نهادهای دولتی و سازمان عمومی غیردولتی باید تا 26 آبان از سمت خود کناره‎گیری کنند.

امیرآبادی درباره تکلیف نیروهای برخی از سازمان‎های بازنشسته که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند تاکید کرد: نمایندگان مجلس تنها اصلاح بخشی از ماده 5 قانون خدمات کشور را مدنظر قرار دادند از این رو نسبت به ماده 29 این قانون که شامل حال نهادهای زیرمجموعه رهبری است اصلاحاتی صورت نگرفت لذا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال نهادهای زیر نظر رهبری چون بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی نمی‎شود.

وی درباره اظهارا ت وکیلی از اعضای هیئت رئیسه مجلس پیرامون اینکه ضرب‎الاجل مجلس برای پایان کار بازنشستگان در نهادهای اجرایی 15 آذر است تصریح کرد: لاریجانی رئیس مجلس درباره این اظهارات و استنادات وکیلی توضیحات لازم را ارائه داد از این رو تغییری در زمان پایان کار نیروهای بازنشسته صورت نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان از زمان تصویب لازم‎الاجرا بوده است خاطرنشان کرد: هیچ توجیح و دلیلی برای عدم رعایت قانون و یا انتقال تاریخ آن به زمان دیگری وجود ندارد و امروز مهلت نهایی برای خداحافظی نیروهای بازنشسته از نهادهای اجرایی است.

امیرآبادی تاکید کرد: قطعا نیروهای بازنشسته اگر تا پایان امروز از سمت خود کناره‎گیری نکنند طبق مجازات پیش‎بینی شده در قانون با آنها برخورد خواهد شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها