انتقاد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از همکاری نکردن همسایه شرقی با ایران؛

پاکستان در تامین امنیت مرز همکاری نمی‎کند/ با این وضعیت باید منتظر تکرار اتفاقاتی همچون ربوده شدن مرزبانان میرجاوه باشیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری پاکستان در تامین امنیت مرزهای ایران انتقاد کرد و گفت: با این رویه باید منتظر تکرار اتفاقات همچون ربوده شدن مرزبانان میرجاوه باشیم.

پاکستان در تامین امنیت مرز همکاری نمی‎کند/ با این وضعیت باید منتظر تکرار اتفاقاتی همچون ربوده شدن مرزبانان میرجاوه باشیم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت مرزبان ربوده شده میرجاوه و رایزنی‎های صورت گرفته از سوی مقامات امنیتی کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم از سوی نهادهای امنیتی کشورمان به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مسئول اصلی آزادی این مرزبان صورت گرفته است و ما امیدوار هستیم طی روزهای آینده شاهد آزادی این مرزبانان عزیز باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی اقدامات لازم را در جهت آزادی این مرزبانان انجام داده است به گونه‎ای که برخی از سران قبایل سیستان و بلوچستان که اقوامی را نیز در پاکستان دارند وارد عمل شدند و رایزنی‎هایی را انجام دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعا باید یک رویکرد جدی در راستای حفاظت از مرزهای کشورمان به خصوص در نقاط شرعی صورت گیرد تصریح کرد: مشکلاتی که مردم در این مناطق وجود دارد بسیار است از این رو ما از قرارگاه شرق و ارتش درخواست کردیم اگر مشکلات این منطقه را به صورت مشخص و در قالب لیستی به ما ارائه دهند نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی در جهت تهیه یک بودجه ثابت برای تامین امنیت مناطق مرزی اقدام خواهند کرد تا ما شاهد یک ثبات پایدار در مناطق مرزی کشورمان در مقابله با فعالیت گروه‎های تروریستی باشیم.

فلاحت‎‌پیشه با اشاره به اینکه امکان تصویب یک قانون پایدار با همراهی دولت و مجلس برای مناطق مرزی وجود دارد خاطرنشان کرد: ضعف بودجه در مناطق مرزی کشورمان امری مشهود است که متاسفانه سبب می‎شود که ما در مقاطعی شاهد اقداماتی علیه نیروهای مرزی کشورمان باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حفظ جان مرزبان ربوده شده برای ما بسیار مهم است اظهارکرد: امیدواریم از طریق دیپلماسی منطقه‎ای، اقدامات سپاه و نیروهای امنیتی کشورمان در جهت نجات جان این مرزبانان اقدامات مقتضی و مناسب لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک بعد از آزادی مرزبانان عزیز کشورمان لازم و ضروری است که از طریق دیپلماسی منطقه‎ای چاره جدی برای این وضعیت اتخاذ کرد.

فلاحت‎پیشه با اشاره به اینکه بسیاری از مردم مناطق مرزی از نظر اقتصادی در فشار هستند خاطرنشان کرد: قطعا دولت ومجلس با تصویب قوانین لازم باید در جهت بهبود وضعیت مناطق مرزی کشسورمان تدبیر اساسی را اتخاذ کنند چرا که متاسفانه وجود فقر در این مناطق مرزی در همراهی برخی از مردم این منطقه با گروه‎های ضدایرانی تاثیرگذار بوده است.

وی درباره تکلیف قرارداد امنیتی ایران و پاکستان درباره مرزها تاکید کرد: پاکستانی‎ها حداکثر 3 هزار نیرو در مناطق مرزی خود با ایران قرار دادند در حالیکه این تعداد نیرو در مرز مشترک با افغانستان حدود 70 هزار نفر است از این رو مراقبت ایران از مرزهای خودش سبب شده تا در واقع امنیت مناطق مرزی مشترک ایران و پاکستان به عهده کشورمان باشد و عملا پاکستان نظارتی بر مرزهای خود با ایران ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در ازای هر 10 پاسگاه مرزی ایران در مناطق مرزی با پاکستان 1 مقر امنیتی از سوی این کشور در مرزهای مشترک با ایران روبه رو دارد از این قطعا باید اصلاحاتی در مفاد قرارداد امنیتی ایران و پاکستان صورت گیرد.

فلاحت‎پیشه با اشاره به اینکه‎ پاکستانی‎ها در موضوع تامین امنیت مرزهای مشترک با ایران کاملا بی‎تفاوت هستند اظهار کرد: اینکه بار امنیت تنها بردوش ایران باشد قطعا قابل قبول نیست و ما باید در مذاکرات جدید با دولت و ارتش پاکستان به فکر تدبیر جدی باشیم چون با این وضعیت قطعا نمی‎توان مرزهای مشترک ایران و پاکستان را اداره کرد و باید منتظر مشکلات و اتفاقات بیشتری باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی جعفر قلی بیک فرزند علی اکبر متولد ۱۳۳۴ تهران
    0

    سلام چند ساعت قبل‌ ماجرای زندگی ام را نوشتم ممنون از این که در جواب پیام دادید ولی فراموش کردم خدمتتان عرض کنم که بااینکه بازنشسته ومستاجر هستم ۳۶۰ متر مربع زمین در تهرانپارس فلکه چهارم باسند ثبتی از پدرم ارث رسیده ولی متاسفانه دادگاه بادستور اداره واگزاری زمین به اشخاص غیره واگذار نموده که مدرک ان موجود میباشدبه هر کجا مراجعه میکنم منه پیرمرد را از این طرف به ان طرف پاس میدهند ایا خدا راضی میشود من زمین داشته باشم ولی سر گردان وبی خانه ومستاجر شمارابه خدا وجان فرزندانتان قسم میدم حقم را گرفته و بمن بدهید با تشکر

  • عابد
    0

    مگر پیک نیک رفتند که ربودند برای رزک مثل اینکه رفتند از بی تدبیریه

  • احمدی
    0

    سلام همسایه ات دزد است تو مالت را سفت بچسب شما مرزها را بیشتر کنترل کنید و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها