در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: باید فاتحه بن سلمان را خواند/ قتل خاشقچی ترامپ را رسوا کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با قتل خاشچقی از سوی محمدبن سلمان جریانات اعتراضی در عربستان برای مقابله با وی وارد عمل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: باید فاتحه بن سلمان را خواند/ قتل خاشقچی ترامپ را رسوا کرد

ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اعتراف سعودی ها به قتل خاشقچی روزنامه نگار سعودی- آمریکا و سکوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این راستا اظهار کرد: همه دنیا واقف به روابط دونالد ترامپ و محمدبن سلمان در طی سال های اخیر هستند از این رو قطعا جای تعجب ندارد که رئیس جمهور آمریکا در ماجرای قتل خاشقچی مواضع برخلاف رویه صورت گرفته در عرصه بین المللی اتخاذ می کند.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز جز بدهکارترین کشورهای جهان است و حدود ۲۰ هزارمیلیارد دلار بدهی دارد از این رو ترامپ مجبور است برای تحقق شعار انتخاباتی خود یعنی نجات اقتصادی آمریکا دست به هر اقدامی بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ترامپ با حمایت سعودی ها در طی دو سال اخیر تمام تلاش خود را به کار بسته تا با سرکوب محور مقاومت در منطقه خاورمیانه حضور خود را در این نقطه مهم ثابت کند از این رو با همراهی عربستان درصدد است تا رضایت سایر کشورهای خاورمیانه را برای همراهی با سیاست های آمریکا و خرید سلاح از این کشور فراهم کند روندی که سبب شده تا در موضوعی چون جنایت خاشقچی ترامپ رویکردی غیرمعقولانه را در دستور کار خود قرار دهد.

حسن بیگی با اشاره به اینکه ترامپ در ماجرای قتل خاشقچی چاره ای جز حمایت از بن سلمان نداشت تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا باید بداند که حمایت وی از بن سلمان نیز چاره کار نیست و باید فاتحه ولیعد جوان سعودی ها را خواند چرا خاندان فهد و عبدالله در جهت بازپس گیری قدرت از خاندان بن سلمان وارد عمل شدند.

وی اظهار کرد: در ماجرای قتل خاشقچی ۱۲ نیروی تحت فرمان بن سلمان با ۲ هواپیما به ترکیه سفر کردند و در جهت قتل این روزنامه نگار اقدام کردند غافل از اینکه هوشمندی این روزنامه نگار در همراه داشتن وسایل هوشمندی چون گوشی سبب شد تا عاملان قتل وی به راحتی مشخص شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماجرای قتل خاشقچی قطعا ترامپ و دولت آمریکا همکاری مستقیم داشته است چرا که اسناد معتبری پیرامون همراهی ترامپ با سیاست ها و اقدامات محمد بن سلمان وجود دارد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: خاشقچی ساکن آمریکا بود و می توانست مجلس عقد خود را در این کشور انجام دهد اما باتوجه به اقدامات صورت گرفته و همکاری ترامپ با بن سلمان وی مجبور به حضور در ترکیه می شود روندی که در نهایت سبب قتل وی شد.

وی با اشاره به قرارداد ۵۰۰ میلیارددلاری آمریکایی ها با سعودی ها در زمینه انتقال سلاح های نظامی به آنها تاکید کرد: ترامپ و هر رئیس جمهوری که در آمریکا برسرکار آمده تا به امروز نتوانسته ایران را همراه سیاست های نادرست آمریکا کند از این سکون امروز ترامپ در قبال قتل خاشقچی نشان دهنده این است که سیاست های آمریکا در قبال ایران با رویکردهای دیگری اتخاذ می شود چرا که ایران هیچ گاه حاضر به تبعیت از آمریکا در حوزه های مختلف چون خرید سلاح نشده و مستقلا اقدامات لازم را برای پیشبرد اهداف خود انجام داده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها