عضو کمیسیون شوراها در گفت و گو با خبرفوری:

فراکسیون‎های مجلس برنامه مشخصی ندارند/ نمایندگان درباره طرح‎ها و لوایح مستقل تصمیم می‏‎گیرند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح‎ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی به صورت مستقل عمل می‎کنند و عملا فراکسیون‎ها نقش مهمی را در این زمینه ایفا نمی‎کنند.

فراکسیون‎های مجلس برنامه مشخصی ندارند/ نمایندگان درباره طرح‎ها و لوایح مستقل تصمیم می‏‎گیرند

محمد محمودی شاه‎ نشین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه برخی از چهره‎ها و جریانات سیاسی اصلاح‎‎طلب براین باورند که فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طی یکسال اخیر پایگاه خود را در بین مردم از دست داده است اظهارکرد: در ایران به دلیل اینکه ما دارای احزاب و تشکل‎های سیاسی منسجم نیستیم از این رو فراکسیون‎های موجود در مجلس اعم از امید، مستقلین و ولایی فاقد برنامه مشخص هستند از این رو نمایندگان مجبورند برای برای کسب اطلاعات لازم پیرامون لوایح و طرح‎هایی که به مجلس ارجاع داده می‎شود به نهادهای دیگری چون مرکز پژوهش‎ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون‎های مجلس به جز در مواردی چون رای اعتماد به وزرا و مواردی مشابهه به مانند استیبضاح معمولا عملکرد دیگری ندارند تصریح کرد: از نظر بنده عملکرد سه فراکسیون مجلس درباره طرح‎ها و لوایحی که به مجلس ارائه می‎شود غیرقابل قبول است و از نظر بنده این فراکسیون‎ها هم خیلی مقصر نیستند چرا که ساختار حزبی در کشورمان ضعیف است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا اگر ساختار حزبی قوی در کشورمان وجود داشت مردم مطالبات خود را از حزب مطرح‎ می‎کردند و نیازی نبود تا آنها برای تحقق درخواست‎های خود به نمایندگان مراجعه کنند.

محمودی با اشاره به اینکه بنده همواره تلاش کردم که در جلسات تمامی فراکسیون‎ها به منظور کسب اطلاعات لازم شرکت کنم تاکید کرد: در جریان استیضاح برخی از وزرا نمایندگان به صورت شخصی و مستقل عمل کردند و عموما نقش فراکسیون‎ها در جریان استیضاح‎ها بسیار کمرنگ بود.

28

حجم ویدیو: 25.03M | مدت زمان ویدیو: 00:10:56 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها