سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور تخصصی و برای رفع دغدغه‌های معیشتی است

پورمختار با بیان اینکه گرانی کالاها و نوسانات بازار ارز، مهمترین محور سوال وکلای ملت از رئیس‌جمهور است، افزود: طرح سوال از روحانی در 5 محور با موضوعات اقتصادی و تخصصی تدوین شده است.

سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور تخصصی و برای رفع دغدغه‌های معیشتی است

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای‌اسلامی، با اشاره به مطرح شدن مسائلی مبنی بر اینکه سوال از رئیس‌جمهور سیاسی است، اظهار داشت: نگاه و رویکرد طراحان سوال از رئیس‌جمهور مطلقا سیاسی نیست و دغدغه آنها همان دغدغه اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی با بیان اینکه گرانی کالاها و نوسانات بازار ارز، مهمترین محور سوال وکلای ملت از رئیس‌جمهور است، افزود: طرح سوال از روحانی در 5 محور با موضوعات اقتصادی و تخصصی تدوین شده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: نگاه و رویکرد نمایندگان سوال کننده از رئیس‌جمهور کاملا تخصصی، اقتصادی در جهت حل مشکلات معیشتی مردم است و با هدف برخی از نمایندگان که با مطرح کردن مباحث حاشیه‌ای مانند حصر و حساب‌های قوه قضائیه که به دنبال انحراف افکار عمومی هستند، متفاوت است.

پورمختار با تاکید بر اینکه سوال از رئیس‌جمهور قطعا تسویه حساب سیاسی نیست، اظهار داشت: سوال از روحانی هم مطالبه جریان‌های سیاسی مختلف و هم مطالبه عمومی جامعه است.

**سوال از رئیس‌جمهور تسویه حساب سیاسی نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه سوال از رئیس‌جمهور باید همانند سوال از وزرا امری طبیعی تلقی شود، تاکید کرد: نماینده مجلس باید در مقابل مردم پاسخگو باشد و از حقوق آنها دفاع کند. اگر سوالی از طرف مردم مطرح است، نماینده، به عنوان رابط میان ملت و دولت سوال را مطرح کرده و پاسخ آن را دریافت کند.

پورمختار در پایان تصریح کرد: امیدوارم توضیحات رئیس‌جمهور در صحن علنی درباره سوالات نمایندگان، توضیحات کامل و جامعی باشد و سبب بازگردادن آرامش به اقتصاد کشور و فعال‌کردن بخش‌های اقتصادی دولت شود.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    اصلافرض رابراین میگذاریم که سوال سیاسیست اشکالش کجاست وقتی رییس جمهورمیشوی تعهدمیدهی که طوری خدمت کنی که رای دهنده ات نه تنهاراضی باشدبل ازاینکه رای داده بخودببالدخوب ایا چنین شده اصلارییس جمهورنباشی دربان باشی یایانبایددرمقابل کاریکه انجام میدهی پاسخگوباشی ومگرنه اینکه مهمترین سوال قیامت چه اورده ای است خوب ازکجابایدشروع شودبایدازجایی شروع به یحاسبو قبل ازتحاسبوکرد

  • علیرضا
    0

    فکر کردم مسابقه هفته است!

  • ناشناس
    0

    وجاهت قانونی درخواست مکرر توقف نقد منطقی از مدیریت مسئولان کلیدی چیست؟؟؟!!! --- اگر رئیس جمهور یا هر مسئول کلیدی منتخب دیگری نتواند در عمل پیوسته نشان دهد که خادم ملت است در حقیقت آرای مردمی را که برای این ریاست یا مسئولیت کسب کرده از دست می دهد و شایستگی بقای او در این ریاست یا مسئولیت ساقط می شود. در این گونه اثبات بی کفایتی پیوسته ، وظیفه ی نمایندگان مجلس شورا است که تکلیف زندگی مردم و امور کشور را در ایفا به سوگند خود بی محابا با رئیس جمهور یا هر مسئول منتخب دیگری تعیین کنند و در غیر این صورت این نمایندگان نیز در اصرار بر نقض سوگند خدمت خود به مردم متاسفانه شایستگی نماینده بودن خود را از دست می دهند. دعوت به توقف نقد به مسئولان کلیدی کشور که بی کفایتی پیوسته ی آنان در زمینه مدیریت کشوری و خود داری آنان از پاسخ گویی به اثبات رسیده دعوت به ادامه ی زیان رسانی به منافع ملی است و هیچ وجاهت قانونی ندارد و اصرار بر ادامه بی کفایتی مدیریت کشوری بجز خیانت به کشور و ملت چه چیز دیگری می تواند باشد؟؟؟!!! در حقیقت افراد و گروهایی که خواستار توقف نقد به بی کفایتی مسئولان هستند موظفند بعنوان احترام به افکار عمومی کشور دلایل موجه مستند و مستدل قانونی معتبر خود را در تایید خواست خود برای مردم که از این گونه بی کفایتیهای پیوسته آسیب دیده اند بیان کنند و منطقی و علمی و قانونی بودن خواست خود را برای میلیونها از مردم که احساس می کنند از آرای آنان سوء استفاده می شود به اثبات برسانند. چرا وکلای ملت دغدغه ی کسب رضایتمندی 80 میلیون شهروند را نسبت به ضرورت پاسخ گو کردن رئیس جمهور منتخب و وزرای او بر دغدغه ی کسب رضایت رئیس جمهور و این وزرا مطابق با عدالت محوری نظام اسلامی مقدم نمی دارند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها