جمالی در گفت و گو با خبرفوری:

وظایف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با مطالبات مردم سازگاری ندارد/ امکان بررسی تخلفات نمایندگان در صورت عدم وجود شاکی خصوصی وجود ندارد

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: امکان بررسی تخلفات نمایندگان مجلس در صورت عدم وجود شاکی خصوصی در این هیئت باتوجه به مطالبات مردم وجود ندارد.

وظایف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با مطالبات مردم سازگاری ندارد/ امکان بررسی تخلفات نمایندگان در صورت عدم وجود شاکی خصوصی وجود ندارد

محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره عملکرد این هیئت در راستای ارزیابی و بررسی رفتار نمایندگان اظهار کرد: بنده به عنوان کسی که دو سال است در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حضور دارم باید صراحتا بگویم اسم این هیئت با کاری که انجام می دهد با تلقی که از وظایفش است تلقی ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عملا ما کاری که انجام می دهیم رسیدگی به شکایات علیه نمایندگان و این موضوع با رویکرد کاری و اصلی هیئت نظارت بر نمایندگان تفاوت دارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: در وضعیت موجود اگر شکایتی از کسی به هیئت ارجاع داده شود ما آن را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت می گوییم که این رفتار با وظایف نمایندگی مطابقت داشته است یا خیر.

جمالی اظهار کرد: اگر هر رفتاری از یک نماینده سر بزند و شاکی نداشته باشد هیئت نظارت نمی تواند ورود کند از این رو بنده بارها گفتم و از ریاست مجلس می خواهم باتوجه به سخنانی که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان داشتند و موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان را مهم تر از نظارت بر دستگاه های دیگر دانستند یک راهکاری اتخاذ کنند و استفساریه ای را تهیه کنند تا این هیئت نظارت با حفظ شئون نمایندگان بتواند نظارت کند.

وی تصریح کرد: ما همچنان در قضیه نظارت بر رفتار نمایندگان ناتوان هستیم چرا که اگر شکایتی از یک نماینده به ما ارجاع داده نشود ما امکان ورود نداریم.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: اگر فایل صوتی، فیلمی و یا هر چیز ممکنی از یک نماینده منتشر شود ولی هیچگونه شاکی نداشته امکان بررسی آن در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وجود ندارد و این موضوع نقص جدی است و مردم و حتی برخی از نمایندگان در این راستا از ما مطالبه دارند.

جمالی اظهار کرد: ما اگر اختیارات بیشتری داشته باشیم در جاهایی حتی می توانیم اگر شایعه، فیلمی به اشتباه و فایل صوتی به غلط از یک نماینده منتشر شده باشد برخورد کنیم چرا که نظارت تنها به معنای شکایت از یک نماینده نیست چرا که ممکن است در بعضی جاها از وی سوء استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مواردی داشتیم که عکس هایی از نمایندگان در فتوشاب منتشر می شود که خلاف واقع است و ما می توانیم ورود پیدا کنیم از این رو این نظارت تنها به معنای مچ گیری نیست و ما می توانیم به نمایندگان هشدار دهیم که راهی که میری ممکن است مسئله ساز باشد.

سخنگوی نظارت بر رفتار نمایندگان تاکید کرد: اگر ما بتوانیم بر رفتار اولیه یک نماینده نظارت کنیم که تخلفی انجام داده است دیگر تخلفات بعدی رخ نخواهد داد.

جمالی با بیان اینکه موارد متعددی وجود دارد که با نماینده برخورد نشده است و وی به تخلف خود ادامه داده است گفت: ما بیشتر هیئت رسیدگی به شکایت نمایندگان هستیم تا نظارت بر رفتار آنها چرا که در این راستا رویکرد خاصی در دستور کارمان وجود ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بچه ی ایران
    0

    بسم رب شهدا : برادر خیالی نیست الحمدالله این مشکل عدم پاسخگویی خیلی از مسئولین نسبت به خطاهاشون حل شده و گرو فدائیان ایران به افتخار فدائیان اسلام تشکیل شده و ضمن بررسی رزومه مدیران و رصد مدیران بی مسئولیت و منافق همه را تا ظرف سال آینده به درک واصل خواهند نمود ...الان به آقای ظریف اعلان گردیده اگر بخواهی دوباره با مذاکره با امریکایی ها کشور را به پرتگاه ذلت ببری مرگت هتمی و خونت مباح است چند نمونه البته هنوز کشته نشده و ضرب شتم مدیر کلها در استانها انجام گرفته که میتونید رسد کنید .و از الان فقط منتظر آژیر جنگ هستن تا انتقامی از مدیران نا کار آمد بگیرن که دیگه کسی به فکر خیانت به ایران نباشه ...اسم جنگ اومده یه عده مثل موش ترسیدن رفتن تو سوراخ و میگن نه نه و تازه بعضی به سردار سلیمانی خرده هم گرفتن چرا اینجور میگی مگه کسی که شهادت براش سعادت از مرگ میترسه ننگ بر شما دکان داران بی دین . ما تا آخرین قطره خون برای ایران می ایستیم حتی اگه کشته بشیم .... مدیران ترسو و نا کارآمد و هم بدانند زیر زربین چشمان تیزبین هستن که بخواهند به ایران خیانت کنند خونشان مباح میشود ..و دو تابعیتیهای جاسوس هم بدانند کامل حواس همه سربازان گمنام امام عصر بهشان هست فقط این آرامش قبل توفانه ما مرد روزهای سخت هستیم ما از طبار شیران شبع ابیطالبیم ما را از ترامپ و اون یکی عوضی نترسان ما مرگ برایشان به ارمغان میبریم . ما تنها مردیم هستیم از مردن استقبال میکنیم چون راه رستگاری و جاودانگی را یافتیم ما دیدیم افتخار برادران شهیدمان را وسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها