حمایت پور ابراهیمی از "کمپین نخریدن" علی کریمی / اگر اینگونه کمپین ها برای اصلاح اقتصاد باشد، خوب است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: اگر این گونه کمپین ها برای توصیه به دولت و مدیران اقتصادی کشور و همچنین برای جلوگیری از سفته بازی و اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور باشد کار بسیار خوبی است.

حمایت پور ابراهیمی از "کمپین نخریدن" علی کریمی / اگر اینگونه کمپین ها برای اصلاح اقتصاد باشد، خوب است

پور ابراهیمی در واکنش به کمپین نخریدن که توسط علی کریمی مطرح شده بود به خبرنگار خبر فوری گفت: ما باید ابتدا ریشه یابی کنیم و علت را بررسی کنیم، این درحالی است که کمپین نخریدن می تواند برای کیفیت کالا ها و یا قیمت کالا ها باشد. که هر کدام دلیل و انگیزه خاص خود را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کمپین نخریدن بر پایه اعتراض به قیمت کالاها است که این افزایش قیمت به علت گرانی و افزایش قیمت دلار بوده است. این افزایش ناخواسته قیمت دلار باعث افزایش قیمت محصولات در کشور شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار به علت بی مدیریتی بانک مرکزی تصریح کرد: اصلا قابل قبول نیست که با وجود منابع حدود 110 هزار میلیارد دلاری و هزینه حدود 45 هزار میلیاردی طی 5 سال گذشته، با کمبود منابع ارزی مواجه شده باشیم که این حکایت از بی مدیریتی در این عرصه دارد.

پور ابراهیمی در پاسخ به این سئوال که دلیل ایجاد این چنین کمپین ها چیست و آیا تاثیر گذار است یا خیر؟ گفت: دو علت اصلی برای این چنین اقدامات وجود دارد. یکی برای اصلاح سیستم مدیریت اقتصادی کشور و دیگری برای مطرح کردن خود در میان مردم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تأکید بر تاثیر گذار بودن کمپین های همچون نخریدن اظهار داشت: اگر این گونه کمپین ها برای توصیه به دولت و مدیران اقتصادی کشور باشد و برای جلوگیری از سفته بازی و اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور باشد کار بسیار خوبی است و این جای امیدواری دارد که مردم و مخصوصا هنرمندان و ورزشکاران کشور این چنین با نگاه تخصصی به مسائل کشور نگاه می کنند و اینگونه واکنش نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: اما اگر نگاه برای مسائل دیگری است که قابل قبول نیست، اگر برخی با طرح اینگونه مشکلات در فضای عمومی به دنبال مطرح شدن باشند صحیح نیست و سوءاستفاده از شرایط بد اقتصادی و به حاشیه بردند مردم از اصل ماجرا کار نادرستی است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها