بررسی FATF در مجلس؛ نقوی حسینی: شورای عالی امنیت ملی این لایحه را تایید نکرده است/کواکبیان: به خدا ما به خون شهدا خیانت نمی کنیم

بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس در حالی آغاز شده بود که نمایندگان با ارائه درخواستی آن را به تعویق انداختند.

بررسی FATF در مجلس؛ نقوی حسینی: شورای عالی امنیت ملی این لایحه را تایید نکرده است/کواکبیان: به خدا ما به خون شهدا خیانت نمی کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسیم دقایقی پیش در مجلس شورای اسلامی شروع شد.

حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این لایحه اظهار کرد: لایحه ای که امروز در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد با منافع کشورمان در تضاد است از این رو بهتر است ما مدرس گونه رفتار کنیم چرا که پیوستن به این لایحه یک حالت عادی نیست.

وی با بیان اینکه راستی آزمایی ایران در توافق برجام اثبات شد گفت: این کنوانسیون به لحاظ حقوقی غیرقابل عمل و بلااثر است و عضویت ما در این کنوانسیون به معنای این است ما محبور به رعایت الزامات تعیین شده هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این لایحه توسط دشمنان ما در مجلس تهیه شده است و ما با پیوستن به آن رویکردهای مالی و نظامی خود را محدود خواهیم کرد و اطلاعات کشور را به مانند ماجرای سوئیس در اختیار دیگران قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی داریم که این لایحه مورد تایید نهایی شورای عالی امنیت ملی قرار نگرفته است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: به خدا ما مخالف مذاکره نیستیم، اما خودتحریمی نکنیم.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با پیوستن ایران به FATF اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شما در جلسه غیرعلنی با دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور داشتید و مشاهده کردید که آقای شمخانی تاکید کردند تصویب این لایحه مقابله با آمریکا است و این لایحه باید تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد درباره پیوستن ایران به این کنوانسیون هیچ اشاره ای نکردند تصریح کرد: از افطار دیروز تا سحر امشب ۶۰۰ پیامک به بنده از سوی نهادهای مختلف ارسال شده است که نمی دانم پول آنها از کجا تامین می شود ولی بنده به برادران در تشکل های دانشجویی می گویم که ما به خون شهدا خیانت نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اینکه ما با پیوستن به این لایحه می خواهیم قاسم سلیمانی را به دشمنان تحویل دهیم اشتباه محض است و آن را تکذیب می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیجان زده نباید تصمیم بگیریم از این رو عزیزانی که پیامک می زنند یک جلسه با دبیرشورای عالی امنیت ملی داشته باشند.

پس از ارائه درخواستی از سوی ۵۰ تن از نمایندگان بررسی این طرح در مجلس به دوماه دیگر واگذار شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها