عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

حل مشکلات پیام رسان های داخلی برعهده وزارت ارتباطات است/برخی دستگاه ها کم کاری می کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارتباطات باید در جهت حل مشکلات پیام رسان های داخلی اقدامات لازم را انجام دهد.

حل مشکلات پیام رسان های داخلی برعهده وزارت ارتباطات است/برخی دستگاه ها کم کاری می کنند

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره ضرورت حمایت دولت و دستگاه های مسئول از پیام رسان های داخلی اظهارکرد: انتظار است در شرایط امروز کشور و باتوجه به نیاز مردم برای تبادل اطلاعات در فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام در کشورمان مسئولان و به خصوص وزارت ارتباطات در جهت حمایت از پیام رسان های داخلی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ارائه تجهیزات لازم در حوزه زیرساخت ها در وضعیت حاضر امری مهم است خلطرنشان کرد: متاسفانه برخی از نهادها در این راستا کم کار هستند چنانکه شاهد هستیم تا به امروز اقدام مثمرثمری را انجام ندادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بدون شک زمانی که یک پیام رسان خارجی در کشورمان فعالیت کند در صورت وقوع یک اتفاق این پیام رسان پاسخ مناسب و‌ درستی را ارائه نخواهد کرد از این رو ایجاد پیام رسان های داخلی در بستر یک اینترنت بومی در شرایط امروز کشور ضروری است.

سعیدی با بیان اینکه عرصه فعالیت پیام رسان های داخلی نباید منحصر به یک پیام رسان باشد گفت: از منظر بنده این انحصار باید شکسته شود به گونه ای که عرصه رقابت و میزان استقبال مردم از یک پیام رسان به عنوان ملاک اصلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیام رسان های داخلی در شرایط امروز در شکستن انحصار تلگرام در کشور رویکرد قابل قبولی داشتند اما نکته حائز اهمیت این است که مردم باید در نهایت یک پیام رسان را به عنوان جایگزین تلگرام انتخاب کنند که این تنها در یک شرایط رقابتی سالم امکانپذیر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: بیشتر پیام رسان های داخلی از سوی بخش خصوصی حمایت می شوند از این رو بدون شک آنها برای ادامه کار خود به حمایت مالی و معنوی دولت احتیاج دارند روندی که به طورحتم در بهبود رویه کاری آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها