خانواده فعالان بازداشت شده محيط زيست خواهان ملاقات با فرزاندانشان هستند/ مجلس پيگير مطالبات آنهاست

يك نماينده مجلس گفت:خانواده های فعالین محیط زیست که در بازداشت به سر می برند به دنبال پیگیری مطالبات خود در رفت و آمد به مجلس هستند.

خانواده فعالان بازداشت شده محيط زيست خواهان ملاقات با فرزاندانشان هستند/ مجلس پيگير مطالبات آنهاست

طيبه سياوشي،نماينده مجلس شوراي اسلامي به خبرفوري اعلام کرد: خانواده های فعالین محیط زیست که در بازداشت به سر می برند به دنبال پیگیری مطالبات خود در رفت و آمد به مجلس هستند.
این نماینده مجلس در خصوص مطالبات این خانواده ها گفت: براساس قانون آيين دادرسي، تا اتمام زمان بازپرسی امکان ملاقات با زندانی وجود ندارد. این خانواده ها تقاضا دارند که بتوانند حق ملاقات را با فرزندانشان پیدا کنند و یا حداقل بتوانند با آنها مکالمه ای تلفنی داشته باشند و از وضعیت آنها جویا شوند.
سیاوشی همچنین درباره مطالبه دیگر این خانواده ها گفت: علت دستگیری این فعالین برای خانواده هایشان روشن نیست و آنها می خواهند که علت دقیق بازداشت این فعالین را بدانند.
این نماینده درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: ما نمایندگان در تلاشیم تا از طریق قوه قضاییه این مساله را پیگیری کنیم تا خانواده ها بتوانند از وضعیت فرزندانشان اطلاع پیدا کنند.
وی در پایان درباره ضرورت این اطلاع رسانی گفت: این آگاهی دادن درباره وضعیت این فعالین هم به خانواده ها آرامش می دهد و هم به جامعه و ما امیدواریم که هرچه زودتر این مساله به طور کلی تعین تکلیف شود.

به گزارش خبرفوري، از مهم ترين چهره هاي فعال محيط زيست كه در بازداشت به سر ميبرند مي توان به هومن جوکار، خزانه‌دار و مدیر پروژه یوز آسیایی به همراه همسرش نیلوفر بیانی که پیش‌تر مشاور سازمان ملل در زمینه محیط زیست بود اشاره كرد،همچنين مراد طاهبار شهروند ایرانی - آمریکایی که در هیات مدیره «میراث پارسیان» فعالیت داشت، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی، سام رجبی و طاهر قدیریان از ديگر چهره هاي بازداشت شده هستند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها