عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند/ باید از تمام ظرفیت‌های دیپماتیک کشور استفاده کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای شورای راهبردی و شخصیت‌هایی که اسامی‌شان در خبرها آمده می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند هم در قالب نقش مشورتی و همفکری و هم در قالب مسئولان اجرایی و مذاکره‌کننده، منتها اینکه چه تصمیمی گرفته شده است و مسئولیتی به فرد یا افرادی محول شده یا رهبری از این دوستان مشورت خواسته باشند، من اطلاع دقیقی ندارم.

اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند/ باید از تمام ظرفیت‌های دیپماتیک کشور استفاده کرد

حسین نوش‌آبادی در رابطه برخی اخبار مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر واگذاری مذاکرات احیای برجام به علی لاریجانی، کمال خرازی و عباس عراقچی (رئیس و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی)، گفت: شورای راهبردی روابط خارجی یکی از شوراهای مشورتی رهبر انقلاب هستند و حتما در بحث‌های کلان ملی و مسائل بین المللی می‌توانند صاحب نقش باشند به این معنا که نظر مشورتی ارائه داده و همفکری کنند در مسائلی که به آن محول می‌شود و یا اینکه در توسعه روابط راهبری کمک کنند.

وی ادامه داد: مساله برجام و احیای توافق برای رفع تحریم‌ها هم می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که این عزیزان به آن بپردازند یا از آن‌ها نظر مشورتی و کمک گرفته شود. بالاخره این یک ظرفیت دیپلماتیک است که در کشور ما وجود دارد و افرادی هم که در این شورا عضو هستند، افراد باتجربه، مجرب و صالحی هستند و می‌توانند کمک کنند.

سفیر تهران در مسقط در زمان مذاکرات سال ۹۰ میان ایران و آمریکا درخصوص مقایسه میان احتمال پیش‌برد مذاکرات توسط این گروه سه نفره به جای نهادهای دیگر و مقایسه با مذاکرات سال ۹۰، عنوان کرد: من خبر رسمی و دقیق از این مساله نشنیده‌ام، در همین فضای مجازی در خبرها دیدم اما به شخصه اعتقاد دارم که از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود. ببینید اعضای شورای راهبردی و شخصیت‌هایی که اسامی‌شان در خبرها آمده می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند هم در قالب نقش مشورتی و همفکری و هم در قالب مسئولان اجرایی و مذاکره‌کننده، منتها اینکه چه تصمیمی گرفته شده است و مسئولیتی به فرد یا افرادی محول شده یا رهبری از این دوستان مشورت خواسته باشند، من اطلاع دقیقی ندارم.

وی افزود: وزارت امور خارجه و شخص وزیر یک وظایفی دارد، شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد بالادستی وظیفه و نقش دیگری دارد، آن‌ها هم شرایط را رصد می‌کنند و تصمیمات کلان اتخاذ می‌کنند؛ لذا تا زمانی که خبری به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان قضاوت کرد که این اتفاق چطور خواهد بود و چه تاثیری بر روند مذاکرات احیای برجام خواهد داشت.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها