عضو هیات رییسه مجلس:

اپرای عاشورا؛ تلفیق هنر تعزیه با نمایش است

عضو هیات رییسه مجلس گفت: اپرای عاشورا تلفیق هنر تعزیه با نمایش، اثری بدیع و زیبا با نوا‌ها و تم‌های موسیقی اصیل آیینی ایجاد کرده است.

اپرای عاشورا؛ تلفیق هنر تعزیه با نمایش است

احمد نادری با اشاره به ویژگی‌های شاخص این اثر هنری بر ظرفیت بین المللی اینگونه آثار هنری برای انتقال مفاهیم دینی تاکید کرد و گفت: شاید اگر یک غیر ایرانی بخواهد با واقعه عاشورا آشنا شود سایر ابزار‌های ارتباطی تا این اندازه تاثیرگذار نباشد که چنین آثار نمایشی موثر است.

نادری درباره انتقال مفاهیم دینی و مذهبی از طریق این گونه نمایش‌ها گفت: اساسا هنر در قالب‌ها و شکل‌های گوناگون، ابزار انتقال مفاهیم و فرهنگ‌های ارزشی مختلفی است که در هر فرهنگی وجود دارد. در واقع از راه هنر انتقال ارزش‌ها به نحو احسن انجام می‌شود.

او ادامه داد: اپرای عاشورا به اعتقاد من ضمن بیان مفاهیم عاشورایی برای گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه بسیار جذاب و تاثیرگذار است و قاعدتاً برای ملت‌های دیگر نیز اینگونه است.

به گفته این نماینده مجلس، در این برنامه تلفیق هنر تعزیه با نمایش، اثری بدیع و زیبا با نوا‌ها و تم‌های موسیقی اصیل آیینی ایجاد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کریم
    0

    وقتی لازم باشد و با برای تبلیغ و گرفتن ملیاردها پول بابت هزینه یک تعزیه ساده که ممکن است حتی در هر ده کوره انجام شود تبدیل به اپرا ی ؟؟!!؟؟ عاشورا می شود . اینجا غربزدگی جایز وحتی ممکن به جوایز متعدد ختم شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها