نماینده مردم کرمان در مجلس:

مسئولان قبل از هر اقدامی مردم را اقناع کنند/ یکی از علل گرانی آرد، جنگ روسیه و اوکراین است

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: یک نکته ای که دولت باید قبل از هر اقدامی در دستور کار خود قرار دهد این است که به صورت مستقیم با مردم صحبت کند و اقدامات خود را برای آنها تشریح کند تا مردم کمتر دچار شوک شوند.

مسئولان قبل از هر اقدامی مردم را اقناع کنند/ یکی از علل گرانی آرد، جنگ روسیه و اوکراین است

ذبیح الله اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به موضوع حذف یارانه آرد صنعت، اظهار داشت: یکی از علل گرانی آرد جنگ روسیه و اوکراین است ؛ زیرا بخش اعظم گندم جهان از این دو کشور صادر می شود و با این اتفاقی که رخ داده است یک کمبود سراسری در جهان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: زمانی که کمبود سراسری گندم در جهان اتفاق بیفتد قیمت آن بالا خواهد کرد پس کشور ما تنها کشوری نیست که قیمت آرد و گندم بالا رفته است بلکه این یک مشکل جهانی است و تمام کشورها با آن روبه رو هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اینکه قیمت گندم در دنیا بالا رفته است کشور ما در تامین کالای اساسی و گندم می بایست نسبت به سال گذشته دو برابر هزینه کند تا گندم مورد نظر را برای کشور فراهم کند.

اعظمی تصریح کرد: نکته بعدی که وجود دارد این است که وقتی یارانه از سمت دولت به نان و آرد داده می‌شود قیمت این محصولات در کشور نسبت به کشورهای همسایه کاهش پیدا می‌کند که این باعث می شود قاچاق به کشورهای همسایه صورت گیرد.

وی افزود: از این جهت مجلس به دولت این اجازه را داده است تا یارانه های پنهان و ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای غیرضرور حذف کند تا هم قاچاق صورت نگیرد و هم یارانه مستقیماً به دست مردم بدون واسطه برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یکی از راهکارهای مجلس برای حذف ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته بود دادن پروتئین کارت بود که یارانه ها مستقیماً به دست مردم برسد.

اعظمی بیان داشت: یک نکته ای که دولت باید قبل از هر اقدامی در دستور کار خود قرار دهد این است که به صورت مستقیم با مردم صحبت کند و اقدامات خود را برای آنها تشریح کند تا مردم کمتر دچار شوک شوند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • پدر
    0

    نماينده هاي بي سواد و بي هنر مجلس به جاي اينكه مردم رو توجيح كنيد يه نگاهي بندازيد كه شما رو براي چه كاري گذاشتن تو مجلس ؟؟؟؟ براي توجيح و توضيح يا اينكه براي ارائه راهكار و جلوگيري از ظلم و ستم به مردم ؟؟؟؟ شما اگر عرضه نداريد كه مسائل جامعه و كشور رو حل كنيد پس حداقل بريد كنار به خدا اگر به جاي شما در مجلس درخت كاشته بودن بيشتر از شما ثمر داشت .

  • پرسشگر
    0

    تو که تا دیروز افتخارت این بود که به هیچ کشوری وابسته نیستیم و در همه زمینه ها خودکفا هستیم .

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    آقای اعظمی نماینده محترم مردم شریف کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران.
    باسلام
    اگر سواد و دانش دارید لطفا این حرفها را واسه مردم دیکته نکنید. چون دولت در این مدت همیشه گفته ما برای یک سال ذخیره و سفارشات هم مرتب در حال تخلیه و توزیع به سراسر کشور میباشد و از طرفی چند سالی است ما در تولید گندم اعلام خود کفایی و حتی مازاد هم داریم !!!!!! این صحبت های جنابعالی مغایر موارد یاد شده میباشد و فرض بر این که ذخیره نداریم و حتی از جای دیگر به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین با قیمت گرانتری وارد می‌شود. لذا دولت باید در برخی از اقلام ضروری سوبسید بدهد و بجای اضافه کردن یارانه آرد و....... به همان قیمت به خبازها بدهد و متاسفانه اقدام اولیه آقای احمدی نژاد در گران کردن نان از اول اشتباه بود و این موضوع نباید تکرار شود و در غیر اینصورت با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها