نامه شهریاری به رهبری درباره‌ موج مهاجرت پزشکان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه با افزایش درخواست مهاجرت پزشکان به خارج از کشور مواجه هستیم که بدون شک این عارضه عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد.

نامه شهریاری به رهبری درباره‌ موج مهاجرت پزشکان

متن نامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

"حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام مجده)

با ابلاغ سلام و تحیات

احتراما همانگونه که استحضار دارید و بر همگان مبرهن است یکی از پرافتخارترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتقا شاخص های سلامت در تمامی ابعاد و جهات سلامتی است که با توسعه زیرساخت های اسلامی همچون دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کشور تحقق یافت و امید به زندگی مردم عزیز کشورمان از ۵۱.۵ سال در سال ۱۳۵۷ به ۷۶.۶۸ سال در سال ۱۳۹۹ رسید.

در شرایط کنونی که به یمن برکات انقلاب اسلامی بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار مرکز خدمات جامع سلامت، ۳ هزار پایگاه اورژانس، ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی و بالغ بر ۱۴۸ هزار پزشک عمومی و متخصص در اختیار نظام سلامت کشور قرار دارد و بخش های تخصصی و فوق تخصصی بسیاری در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمت مشغولند، شاهد کاهش بیش از ۱۰ برابری میزان مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال،‌ دسترسی بیش از ۹۰ درصد مردم به آب بهداشتی، کاهش اعزام بیماران به کمتر از ۵ مورد در سال، انجام بیش از ۶۰ هزار مورد پیوند مغز استخوان، کلیه، کبد، ریه، قلب، قرنیه، پوست، پانکراس، روده و مفصل هستیم که نشان از عزم ملی برای ریشه کنی بیماری از جامعه ایرانی است که به دست کارشناسان خدوم بخش سلامت کشور رقم خورده است‌.

اما آنچه سبب تصدیع حاضر گردید، وقوع پدیده ای است که در چند سال اخیر به طور نگران کننده ای نظام سلامت کشور را مورد تهدید جدی قرار داده است و آن تهدید روند کاهشی تعداد نیروهای کادر تخصصی درمان در ساختار سلامت کشور است . متاسفانه در سالهای اخیر تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دستیاری تخصصی و فوق تخصصی در رشته های مختلف پزشکی با کاهش قابل توجه روبرو شده و این کاهش اقبال پزشکان عمومی برای تصاحب صندلی های رشته های تخصصی و فوق تخصصی به شدت پر کمیت ، کیفیت ، سرعت و دقت خدمات بهداشتی درمانی و تداوم و توسعه آن تاثیری سویی گذاشته و خواهد گذاشت به طوریکه از سال ۱۳۹۶ زنگ خطر این حادثه با خالی ماندن صندلی های تخصص در برخی از رشته های مادر همچون بیهوشی، طب اورژانس، جراحی عمومی، داخلی، اطفال، عفونی، جراحی قلب، جراحی اطفال، فوق تخصصی کلیه، خون و سرطان با سرعت بسیار نگران کننده ای به صدا درآمده است.

موضوع نگران کننده دیگری که بر تسریع این روند می‌افزاید خروج پزشکان از کسوت عضویت هیات علمی به شرایط غیر هیات علمی است. این در حالی است که متاسفانه با افزایش درخواست مهاجرت به خارج از کشور نیز مواجه هستیم. تمامی این موارد سبب می‌شود تا حفظ همه دستاوردهای خارق العاده بخش سلامت که زبانزد عام و خاص است، دچار مخاطره شده و به همه جهت اقبال ضعیف پزشکان عمومی به ادامه تحصیل در رشته های تخصصی، موضوع اعزام بیماران به خارج از کشور، جذب و بکارگیری پزشکان خارجی که به یمن سیاستهای اصولی و مساعی خادمان سلامت، منتفی شده بود؛ با استمرار روند کنونی خدای ناکرده احیا و موجب اخلال در دسترسی مردم عزیزمان به خدمات تخصصی مورد نیاز سلامت، در اقصی نقاط کشور گردد و نظام سلامت را با چالش های مخاطره آمیزی مواجه نماید.

با بررسی دقیق میدانی این چالش بزرگ متوجه می‌شویم که برخی از اهم دلایل و عوامل کاهش استقبال پزشکان برای ادامه تحصیل در رشته های تخصصی و فوق تخصصی عبارتند از ساختار، روش و فرایند نامناسب پذیرش، دستیار تخصصی - دریافتی بسیار پایین دستیاران - تعیین سقف و پلکان ناعادلانه برای پرداخت کارانه به پزشکان که مستقیم به کارکرد تخصصی و واقعی پزشک ارتباط دارد. میزان مالیات پرداختی ۳۵ درصدی توسط پزشکان شاغل در بخش دولتی در مقایسه با مالیات ۱۰ درصدی همان پزشکان در بخش خصوصی - تفاوت جزء حرفه ای تعرفه خدمات در بخش دولتی و خصوصی.

بدون شک بروز این عارضه عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد که اهم آنها عبارتند از خالی شدن مراکز بهداشتی - درمانی و بیمارستانهای مناطق محروم از پزشکان متخصص - عدم استقبال پزشکان متخصص برای عضویت در کسوت هیات علمی - بروز مشکلات عدیده برای پزشکان در تامین مخارج زندگی عادی - ایجاد زمینه مهاجرت از داخل به خارج کشور، از مناطق محروم به مناطق برخوردار کشور، از بخش دولتی به بخش خصوصی و از بخش سلامت به سایر بخش های اقتصادی - خالی ماندن ظرفیت های بالقوه دانشگاهها برای تربیت پزشک متخصص - کاهش خدمات در بخش دولتی و ارجاع بیماران به بخش خصوصی - از دست رفتن دستاوردهای بزرگ خدمات بهداشتی و درمانی و به مخاطره افتادن جایگاه و منزلت نظام سلامت کشور در سطح بین‌الملل.

با توجه به مراتب فوق و حسب بحث و تبادل نظر با همکاران و صاحب نظران علوم اقتصادی، مدیریت ونظام سلامت راهکارهایی را برای مقابله با این پدیده خطرناک عرضه می‌دارم.

اصلاح ساختار پذیرش و نحوه آزمون دستیاری و همزمان اصلاح دریافتی دستیاران (حقوق و مزایا) معادل حداقل حقوق کارمند رسمی

حذف روش پرداخت پلکانی و تعیین سقف در مبلغ دریافتی کارانه پزشکان و جایگزینی آن با درصد پرداخت مبتنی بر عملکردی که تابع راهنماهای بالینی ، شیوه نامه های استاندارد برای معاینه، تشخیص، درمان ومراقبت بیماری است.

تبدیل مالیات پلکانی از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد ( برابری مالیات بخش خصوصی و دولتی ) به شرط تمام وقت جغرافیایی

خرید خدمات پزشکان تمام وقت جغرافیایی در دانشگاهها معادل ۲.۶کا و برای پزشکان مستقر در مناطق محروم با ۲ کا و محروم ویژه با ۴ کا به شرط تمام وقت جغرافیایی

پرداخت وام کم بهره به پزشکان و سایر کادر درمان، متناسب با ضریب منطقه و عملکرد پزشک از ۴ تا ۱۲ درصد .

با تقدیم احترام دکتر حسنعلی شهریاری رئیس کمیسیون

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • حسین
    1

    این آقا همه چیز رو که در مسائل مادی خلاصه کرد!!؟؟؟

    نظرات شما -
    • کوک
      0

      بزرگوار ، گوشمون از معنویات لبریزه......حرف قشنگ قشنگ بسه! امروز شهردار تهران گفته من نوکر شما هستم دریغ از عمل......

    • مهدی
      0

      کوک عزیز اونهایی که شما میگی معنویات- اونا چرندیاته. و گرنه مومن نخ لباسش هم غصبی باشه نمازش باطله. چه رسه به بیت المالی که بعضی دارند غارت می کنند

  • تورج
    0

    خوب الان باید چیکار کنند والا جمهوری اسلامی برای هر کی بد بود برای این جماعت پزشکان خوب بوده درامد ۱۰۰ میلیونی مگه بده

  • ناشناس
    0

    دلیلش اینکه خیلی از پزشکها پولدار شدن یا بچه پولدارن . اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست دارن مهاجرت میکنن

  • رضا
    0

    افرادی که رشته های مورد نیاز کشور مثل پزشکی را در دانشکده ای دولتی انتخاب میکنند ، حداقل ۱۰ سال برای دولت کار کنند و اگر خواستند از کشور خارج شوند تمام هزینه های تحصیل را به نرخ روز پرداخت کنند .

  • سِحر نگاه
    1

    بزارین برن و فقط سهمیه دانشگاهها را افزایش دهید تا دیگر علاقه مندان بتوانند رشته پزشکی را بخوانند. آدمها آزادند تا هر جا دوست دارند زندگی کنند

    نظرات شما -
    • عماد
      0

      وقتی در دانشگاه دولتی رایگان درس خواندی ، باید قبل از خروج از کشور هزینه تحصیلت را بدهی بعد تشریف ببرید .

  • کیان
    0

    هر کی میتواند و توانش را دارد از این ولایت اسلامی ساخته دست اخوندها که با قی مانده ویران شده سرزمین ایران است که فقط دزدان اجازه ادامه حیات دارند . فرار می کند

  • ربیع
    0

    کاش دلسوزان منعکس میکردند که این موج مختص پزشکان نیست و شامل طیف وسیعی از اقشار مختلف بخصوص متخصصین و حتی کارگران ماهر است البته اگر برای مسئولین اهمیتی داشته باشد....

  • ناشناس
    0

    خخخخ حالا مشخص شد حالا چرا پزشکان مالیات نمیدن. جناب دکتر پزشکان از اول مالیات نمیدادن که الان بخواد کم بشه یه شیوه محاسبه اش تغییر کنه. چرا شما پزشکان همیشه طلبکارید؟؟؟ کم پول ویزیت میگیرین؟؟ کم زیر میزی میگیرین؟؟؟ کم قصور پزشکی دارین؟؟؟

  • بازنشسته
    0

    چرا اخذ تعهد کاری حداقل 10 سال در داخل کشور با ضمانت ثبتی سنگین وضع نمی کنید و از جیب مردمی هزینه میکنید که همین پزشکان، با هزینه مالیات و خرج آنها تحصیل کرده و پزشک کی شوند؟! حداقل برای پزشکان دانشگاههای دولتی این شروط باید اخذ شود وگرنه خرج از کیسه مردم است و موقع ثمر دهی، آقایان یاد فرنگ می کنند!؟

    نظرات شما -
    • بنده
      0

      وقتی نمیدونی واجب نیست حرفی بزنید همین تعداد اندک مانده پزشکان به خاطر همین تعهد ظالمانه وزارتخونه است ،

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این مهاجرت و فرار و رفتن از کشور فقط مربوط به قشر و شغل خاص پزشکی و پرستاری و مهندسی و نخبه ها و دانشجویان و جوانان و...... نیست. بلکه متاسفانه فراگیر است و همه با به دست آوردن پول و موقعیت و ایجاد زمینه دوست دارند از کشور فرار کنند... و در خارج با آرامش و آسایش و رفاه و احترام و بدون استرس و تنش زندگی کنند....

  • hadad
    0

    مالیات که همه پزشکان نمی دهند یا دقیق پرداخت نمی کنند و کارانه هم ناعادلانه است اما به نفع پزشکان.

  • دروق
    0

    آقا چرا دروغ میگی !!!هیچ کجای دنیا پزشکان مثل ایران ،نمی توانند در آمد داشته باشند ،!!اگر بعضی هایشان میخواهند از ایران بروند ،بخاطر پولهای یا مفتی است که از مردم دریافت میکنند ،،،مخصوصا چند شب قبل از عمل،که به حسابی غیر خودشان بایست پول واریز کرد ،،وگر نه از عمل خبری نیست!!!

    نظرات شما -
    • hadad
      0

      اگر درامد پزشکان بویژه متخصصان کم است چرا برخی اینجا کار می کنند و خانواده انطرف اب زندگی؟ مشکل مهاجرت مسایلی دیگری است و صحبت اقای شهریاری برای افزایش حقوق است و بس!

    • کاوه
      0

      فقط که در آمد نیست که آرامش می آورد ،اتفاقآ اکثر آنها که از ولایت اسلامی فرار می کنند از ثروتمندان با در آمد بالا هستند . فقط یکی از عواملی که در ارامش مردم موثر است ، ثروت است شرائط سیاسی ، اقتصادی ، امنیت ، انظباط اجتماعی و مالی از دیگر عوامل ارامش می باشد که در این ولایت وجود ندارد . در تمام اروپا و کانادا ، ژاپن و کره جنوبی اکثر مردم درا مد متوسط را دارند ولی در مملکت انها میتوان با همین درامد یک زندگی متوسط همراه با آرامش و امید به اینده داشت چون نگران اینده خود و فرزتدان خود نیستند و مملکت انها با در جهان در جنگ نیست و مسئولین آنها قصد ندارند کاخ سفید را حسینیه کنند در ایران نه تنها مردم که مسئولین هم دائم نگران هستند که آیا این تاج و تخت به انها وفا خواهد کرد یا نه ؟؟؟

  • ممد
    0

    این مشکل بزرگی برای کشور است وقتی کشورهای اروپایی برای پزشکان ایرانی براحتی ویزای کار صادر می کنند مگر دیوانه هستند که اینجا کار کنند

  • بروند بسلامت
    1

    زیر میزی و رومیزی و هر چه خواستند را برایشان مجاز و مهیا کردیم دگر چه بکنیم از هوای ایران خوششان نمی آید

  • ستارخان
    0

    چرا نمیگی یا جرات آن را نداری، اکثر جوانان و حتی میانسالان در فکر مهاجرت هستند.این مطلب را ترکیه متوجه شده( درست کردن دیوار مرزی به ارتفاع ۴_۵متر) شما یعنی نمیدونید؟؟؟!!!! تبعیض در مملکت بیداد میکند و چاره ایی نیست جزء رفتن

  • فتاحی
    0

    می خورن مالیات نمیدن پولای ما بیچاره ها رو جمع کردن ، می خوان برن اروپا و آمریکا نفری چند میلیارد ازشون بگیرین برن.

  • جمال
    0

    آخه مدیران همچون تو که چندین سال در کمیسیون بهداشت هستی و در همه دولت ها بودی حالا مثل بچه کوچک ها از رهبری میخواهی کار انجام دهد دولت خاتنی و احمدینژاد و روحانی ۲۴ بجای آبادانی و ساخت چکار کردند . فقط سیاسی سیاسی دعواهای بچگانه . با توجه به رشد جمعیت طی این ۲۴ سال چند تا مراکز درمانی درست کردید . خجالت بکشید و بکش ساخت یک بیمارستان باید ده یا پانزده سال طول بکشد .

  • محمد
    0

    آقای دکتر شهریاری نارحتی تان را شما نباید حالا اعلام کنید روزی که جلو ورودی پزشک به دانشگاه‌ها را گرفتید. بایستی فکر می کردید نه که امروز بزرگی می گوید در سرزمینی که در آمد پزشکش از معلمش بیشتر باشد آن سر زمین بیمار است حال می دانید درآمد یک پزشک حدود 35 برابر یک معلم است. چون پزشک تربیت نکرده اید عزیز دل

  • تدر
    0

    همه دارند میرند فقط من وغضنفر موندیم و۵ درصد بهشتی

    نظرات شما -
    • سی تو
      0

      هر کسی موقعیت داره جونشو بردار بره.ایران برای شهروندان درجه یک( خودی ها) .ای داد بیداد

  • سروش
    0

    حقوق پزشکان باید کم شود تا مهاجرت نکنند دردولت احمدی نژادحقوق ها کم بود ولی مهاجرت هم کم بود پزشکان مادر کشورهای دیگراجازه طبابت ندارند فقط برای سرمایه گذاری ولذت بردن از پول های بادآورده مهاجرت می کنند

    نظرات شما -
    • علییی
      0

      چه قدر حرف مفت میزنین دوران احمدی نژاد بهترین دوران پزشکی بود ، اجازه طبابت نداشتن به خاطر حساس بودن رشتست نه بیسوادی ایرانیا ، مثلا تو امریکا حتی پزشک المانی هم بدون گذراندن امتحاناش اجازه طبابت نداره

    • رامین
      0

      لطفا راجع به چیزی که نمی دانید افاضه ی فیض نفرمایید. بسیاری از پزشکان ما در آلمان، اتریش، ترکیه، آذربایجان و...مشغول طبابتند.

  • ناشناس
    0

    بسیاری از پزشکان متخصص و سهمیه ای که ادعای ارزشی بودن دارن با کمک لابی قوی پزشکان و وجود درامدهای بالا در تخصص های کمیاب به پولهای کلانی رسیدند و فرزندان و خانواده هاشون رو فرستادن اونور اب که وقتی این درامدهای نجومی کم شد خودشون هم برن اونور

  • د
    0

    تشخیص و درمان پزشکان، بعضا کشکی و تصادفی است، و در آینده به کمک هوش مصنوعی ، تشخیص و ویزیت و ...‌ انجام خواهد شد، و پزشکان باید یک شغل شرافتمندانه ی دیگری انتخاب کنند. اگر ایران بتواند با آمریکا و غرب به تفاهم برسد و هوش مصنوعی را در تمام زمینه ها وارد کشور کند، دیگر نیازی به پزشک کم سواد، متخصص، و .... نیست ، و اکثر کارها با ربات و هوش مصنوعی انجام میشه.

    نظرات شما -
    • عبید
      0

      اره به خاطر همین هوش مصنوعبه که اروپا به پزشکای ایرانی پذیرش میده

    • رامین
      0

      احتمالا شما خیلی می دانید! چون هنوز در آمریکا پزشکان به همین شغل غیر شرافتمندانه مشغولند خبری از هوش مصنوعی که می فرمائید نیست! و در اروپا پزشکان ما را مشتاقانه می پذیرند.

    • ر
      1

      اگر اروپا به پزشکان ایرانی ویزای کار و پذیرش میره، به خاطر نیازش نیست، بلکه به خاطر این است که ایران را از پزشک تهی کند، و ایران را ظاهرا تضعیف کند، و سپس به راحتی ایران را اشغال کنند. قرنها اروپا، به ایران و پزشکهای درپیتی نیاز ندارد، چون اکثر دانشمندان طراز اول دنیا از قبیل انیشتین و ... در اروپا بودند. الان هم ایران به اروپا نیاز داره، و اروپا به ایران و پزشک ایرانی نیاز نداره، فقط از روی دلسوزی و یا انهدام ایران ، به ایرانیان پذیرش می‌دهد. خاک بر سر اون مریض اروپایی، که برای درمانش به پزشک ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد مراجعه کند.

    • علی
      0

      وقتی که دهها میلیون تومان از مریض بطور ناجوانمردانه گرفته میشود، و بعد از مدت کوتاهی بیمار فوت میکند، این پول آیا واقعا حلال است؟ آیا واقعا این شغل شرافتمندانه است؟ اروپا از روی انسانیت و حس همنوعی و دلسوزی و ... به پزشکان پذیرش میدهد، نه اینکه واقعا بیماران اروپایی در راهروهای بیمارستان‌ها تلنبار شده باشند، و منتظر تشریف فرمایی پزشکان بعضا کم سواد ایرانی باشند‌. پزشکان مغرور و نجومی بگیر که در راس آنها وزیری با ثروت هزارمیلیاردی در حال چپاول بیماران و بیت المال بود، سلامت و بهداشت کشور را صحنه تاخت و تاز خویش قرار داده، و با نگاه تجاری مآبانه، شغل شریف پزشکی را به حرامخوارگی و ... آلوده کردند‌. یکی از خسارت‌های جبران نشدنی دولت امثال روحانی، گماردن بعضا وزرای هزارمیلیازدی به وزارت بود، که پزشکان و متخصصان را از بعد انسانیت خارج کرد، و آلوده به ظواهر پست دنیوی کرد. آیا امثال روحانی به خاطر این جنایت‌ها روزی محاکمه و مجازات خواهند شد؟ گذر زمان و عدالت علوی در حکومت اسلامی این را مشخص خواهد کرد.

  • پزشک سهمیه ای
    0

    یکی تورو نشناسه فکر میکنه تو دلسوز مردمی.تو اگه راست میگی نمایندنگی رو ول کن برو سیستان پزشک باش

  • بازنشسته
    0

    جناب شهریاری ناراحت نباش ایران بهشت درآمدی واسه پزشکان هست کجای دنیااین همه فاصله درآمدی بین پزشکان وبقیه مردم وجود داره البته اختلاسگران ودلالان ورانتخواران دولتی حسابشون ازمردم عادی جداست همشون بعدگرفتن اقامت جهت سرکیسه کردن مابرمیگردن وشش ماه ایران جهت طبابت وشش ماه در دیارفرنگ جهت استراحت تشریف میبرن

    نظرات شما -
    • رامی
      1

      احتمالا در اطرافیانتان پزشک متخصص ندارید تا بدانید واقعا جز معدودی از پزشکان بقیه چه درآمدی دارند. الان در آمد یک آرایشگر درجه سه خانم ها از متخصصان بالاتر است. چهار سال پیش! یک بنگاه دار می گفت اگر ماهی کمتر از 30 میلیون دربیاورم در بنگاه را می بندم.اشکال ندارد شما را با متخصصان رانتی جدید و باسواد به هم می سپاریم و رفع زحمت می کنیم.انشالله آن ها به درآمدی که میفرمایید برسند و شما نیز به سلامتیتان تحت دانش این عزیزان دست یابید.

  • پرستار بخش کرونا
    0

    تو را بخدا دست از نامه نگاری بردارین لاقل تا آخر امسال صبر کنین ما کارمون ردیف بشه بریم بعد شروع کنین الان مجلس انقلابی شش درصدی ورود میکنه و قانون دیکتاتوری دیگری وضع میکنه مبنی بر ممنوعیت خروج کادر درمان اونوقت دوسال هزینه و برنامه ریزی مهاجرت میره رو هوا هر چند قانونی نتونیم بریم با پای پیاده از این مملکت اسلامی فرار میکنیم

    نظرات شما -
    • کفتر چاهی
      0

      راه درو کجاست؟؟؟؟

  • قاپوز
    0

    شما فقط زیاد فک میزنی و بجای قانون گذاری. به فکر فرو کردن. فک و فامیل و دوست و آشنا. در دستگاههای دولتی هستی شما حرف نزنی همه چی خودش درست میشه تو این چند سال خیلی خدمت کردی کنی استراحت کن فکر جدید هم هست چرا زاهدان زندگی نمی کنی برادر

  • علیرضا
    0

    مهاجرت نخبگان نتیجه بی کفایتی و بی تدبیری حاکمان این کشور هست.

  • علی
    2

    من یه حرفی با این افرادی که این همه تنفر از پزشکان دارن دارم ، چرا جای سوال نشده واسه شما که چرا این همه دلال مهاجرت نمیکنه ؟ چرا یه ارایشگاه زنانه مهاجرت نمیکنه ؟ چرا یه ناخن کار مهاجرت نمیکنه ؟ چرا کسی از ناخنکار و دلال ماشین مالیات نمیگیره چرا واسه یه ناخن کار ۳۰۰-۴۰۰ تومن به راحتی خوشرویی تقدیم میکنین ولی اعتراضی ندارین چرا یه دلال املاکی که کارش فقط به قول نامه اجاره مینویسه ۶ تا ۱۰ میلیون میدین ولی یه ویزیت فوق تخصص که ۸۰ هزار تومنه سختتون میشه دعوا میکنین و فحش نفرین میکنین ؟ این نظر ها که نوشتین و همه میخوایین ظرفیت پزشکی ۵ برابر بشه که بچه هاتون دکتر شه ۱۰ سال دیگه صداش درمیاد که بچه هاتون و میدین دست همیت افراد ، جای سوال نیست واستون که چرا اروپا مرزاشو واسه پزشکای ما باز کرده

    نظرات شما -
    • ی
      1

      ماهیت آرایشگاه زنانه با مطب دکتر خیلی تفاوت داره. مطب دکتر یک مشت آدم مریض هستند که به اجبار به مطب آمده اند، ولی رفتن به آرایشگاه اختیاری هست، یعنی اینکه هر دلش بخواهد ، خودش را خوشگل کند و سر مردم کلاه بگذارد، به آرایشگاه میرود. هرکس دلش بخواهد به بنگاه میرود، خانه می‌خرد برای نیاز شدید روزانه اش و یا کاسبی کردن. مطب دکتر ایرانی پر از انواع نواقص و ... است که جیب مریض را نشانه گرفته است. اگر از پزشکان هر۵ سال مجددا امتحان توسط سازمان نظام پزشکی بگیرند ، بیش از نیمی از پزشکان مردود میشوند، چون اکثر مطالب حفظی شان به وجدان مفروقه شان منتقل و بایگانی شده است، و غیر قابل بازیابی.

    • ناشناس
      0

      تو خوبی ی تو برو آرایگاه زنونه خودتو بزک کن

    • به ناشناس
      0

      در آرایشگاه زنانه حداقل یکساعت با آدم ور میرند و ۴۰۰ تومان میگیرند، ولی در مطب پزشک ، یک دقیقه حرف (مفت) زده میشه، و پزشک ۸۰ تومان میگیره. یعنی درآمد یک ساعت پزشک حدود ۴،۵ میلیون تومان میشه. به هر حال پزشکان، اگر بیماران را بزک میکردند، زودتر خوب میشدند‌. بالاخره گفتار درمانی، زیبادرمانی، آرایش درمانی وبزک درمانی هم جایگاه خاصی در مابین پزشکان دارد، مابقی قضایا به کنار.

  • پزشک
    0

    من یه سوال دارم شما تمایل دارین بچه هاتون رو پزشکی درمان کنه که رتبش تو کنکور شماره تلفنه ؟؟ دودش تو چشم مردم میره چه طوره به درخواست مردم پزشک ستیز ایران یه رشته پیام نوره پزشکی بزنیم

    نظرات شما -
    • حذف رانت و سهمیه از کسب علم و دانش
      1

      آقای محترم،بخاطر انحصار و کم کردن ظرفتیت،اکثر جوانان با سواد قبول نمی شوند یعنی فقط نیم درصد اول و سهمیه ای ها قبول می شوند.وجدان خودت را قاضی کن.نمره ۲۰ و ۱۹/5چه تفاوتی با هم دارند؟؟؟که ۲۰ قبول میشه ولی دیگری نه.نمره باید شناور باشه و هرکس در مجموع نمره ۱۷ و یا ۷۰ درصد نمره را بگیرد،حتما فرد باسوادی است و بایستی قبول شود.تازه تست زدن راه حل خوبی برای کشف افراد باسواد نیست،الان خیلی از جوانان که در دانشگاههای رانتی ایران قبول نمی شوند به ناحق، اگه پولی داشته باشند در بهترین دانشگاههای دنیا قبول می شوند،به خدا قسم به پیر به پیامبر قسم در ایران همش ظلم و انحصار و رانت است و بس

  • بیطرف
    0

    جناب آقای شهریاری مثل اینکه چند سالی دوا ودرمان شما مجانی بوده اطلاعی از پرداختی های بیماران به پزشکان ندارید بفرمائید تا برای یک سرماخوردگی ساده یک کلیه مان بفروشیم بدیم پزشکها تا راضی بشندبخدا دزدهاهم مراعات آدمهای کم درآمد را میکنند اما پزشکها ی محترم فقط پول می شناسند بس انسانیت ؟؟؟؟؟؟

  • بیطرف
    0

    چقدر از درآمد پزشکها بی اطلاعی آقای عزیز دست خالی بری جنگل وحشتت کمتره تااینکه بری مطب پزشکهاجد وآبادت رو میخرن جلوی چشمت

  • تلخ
    0

    تا چند وقت دیگه، قانون روادید ترکیه با ایران محدود میشه!!! زندانی بزرگ بنام ایران

  • ناشناس
    0

    شما مردم بی لیاقت هستید حسود هستید دوره تحصیل پزشکی از همه رشته ها طولانی تره از آدم بیگاری میکشن شیفت و طرح و شهرستان داره بعد شما ها میاین غر میزنید بقول یه بنده خدایی آبو بریزید همونجایی که میسوزه شما لیاقت درمان ندارید و باید گدا بمانید میخواهید دختران و پسران بی عرضه خودتان رو پزشک کنید هرچند نمیتوانید زیرا که بی عرضه هستند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      شما که با این تفکر و ادبیات دکتر شدی وای به حال مردم بی عرضه که حداقل درس نخونده مثل آدم حرف می زنند نه مثل حیوان

    • بی پروا
      0

      واقعا مردمی بی لیاقت هستند که در مطب ها جلوی دکتری که از دماغ فیل افتاده و دیر هم آمده و گران هم ویزیت میکند تا کمر خم میشوند و افراد بی لیاقت تری چون تو را دجار توهم میکنند ، زجری که تو کشیده ای مرغ زمان تخم گذاشتن نکشید

    • مردم بیمار ایران
      0

      مشخصه از این شعورت که چطور با رانت و سهمیه پزشک شدی،ایران بهشت تاجران طبابت است،خانواده آن ور آب و خودشان هم در ایران مردم بیمار را غارت می کنند از مالیات دادن هم که خبری نیست و از دستگاه کارت خوان وحشت دارند و با هزار دوز و کلک از زیر بار آن فرار کردند .

  • مینو
    0

    خواهشاً سهمیه کنکور رو بردارین .. بچه ها افسرده شدن مگه چقدر بچه دارین دیگه همه رو پزشک کردین یه فرصتی هم به افراد معمولی بدین

  • محسن ازغدی
    0

    هر ایرانی بتواند از کشور متواری شود نجات پیدا کرده و بقیه عمرش را در آسایش و بدون دغدغه و استرس زندگی خواهند کرد . اجرکم عندالله

  • معلم
    0

    بشناسید عوامل افزایش نیافتن ظرفیت پزشکی رو.شما اگر زاهدان رو در نظر نگیری استان سیستان ده درصد اروپا هم به صورت سرانه پزشک نداره .یعنی استانی که نماینده اش بوده ای

  • شهید بزرگوار شیخ طوطی
    0

    این یارو هم از شیخ طوطی نا امید شده و به رهبری نامه نوشته

  • ح.پ
    0

    دولت و مجلس و مسئولین باید فکر اساسی کنند البته افراد خانواده همین چند نفر هم در خارج بسر میبرند . اگر یک سری به دفاتر صدور پاسپورت بزنید مشخص است چقدر متقاضی پاسپورت هستند .مشکل از افرادی است که وقتی متقاضی ریاست هستن وعده و وعید زیادی و دروغ تحویل مردم میدهند ولیکن در عمل رعایت نمیکنند و هیچکس هم پیگیر نیست

  • م
    0

    رئیس مجلس و رئیس جمهور و ... همه را دور زدی، و مستقیم به رهبری نامه نوشتی. آخه به این کارت چی میگن؟ اگر قرار باشه که رهبری این مسائل را حل کنند، پس وزارت بهداشت، دولت و ... چکاره هستند؟ البته بدنه دولت ، پر از رشوه گیران و زیرمیزبگیزان و نجومی بگیران پزشک و غیرپزشک شده است.

  • شهرام
    0

    سلام کنکور خیلی کم برای پزشکی قبول میکنندبااین همه نخبه اگرتعدادقبولیهازیادشودهم این همه پولی که پزشکان میگیرن باافزایش پزشکان احتمالاخیلی کم بشه بعضی ماهی بیش ازیک میلیاردگیرشان میاد

  • Ali
    0

    برادران عزیز ول کنید پزشکان را یکی بگه مرغ و گوشت کیلویی چنده در حال حاظر فقط باید بفکر شکم باشیم تا از گشنگی نمیریم

  • حسنی
    0

    این بنده خدا ، مهاجرت پزشکان را بهانه کرده ، هنوز در فکر افرایش حقوق و کاهش مالیات و ..... می باشد. امان از روزگار . امان .

  • عادل
    0

    جامعه پزشکی ایران صلا پول پرست هستند یه پزشک بیشتر بخاطره خدمت به کشور وانسان نلاش باید بکنه ولی پزشکان ایران فقط پول میشناند اگر یه جوانی بدون پول بمیرد حاصر نیستند وزیت کنند ما نمیگوییم مجانی کار کنند ولی نه یه عمل قلب صد ملیون کسی نداشته باشه باید بمیره یه پزشگ قسم خورده باید اول فکر هم وطن خودش باشه بخاطر پول میرند خارج بیشتر اینا دکتر نیستند ظالم هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو مفتکی کار برای کسی میکنی ؟ ایرانی یعنی دروغگوی حسود

  • م
    0

    در ایران پزشکان ، یا وزیر هزار میلیاردی می‌شوند و یا تاریخ دان و مشاور بین المللی، که در فکر فتح خاورمیانه با سلاح بیداری اسلامی هستند‌. مابقی هم که بدبخت و بیچاره در حال خروج از کشور به امید زندگی بهتر ، و ویزیت کردن بیماران اروپایی و خارجی هستند.

  • تحلیلگر ارشد نظام
    0

    همه دارن به رهبر نامه می زنند، یعنی رییس‌جمهور خیلی بی خاصیته

  • داروغه ناتینگهام
    0

    دکتر جون بگو از جیب بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و بنیاد برکت این پولا پرداخت بشه نه از جیب مردم نا سلامتی 50 درصد اقتصاد کشور دست ایشونه

  • مهدی
    0

    آقای دکترشهریاری یک طرفه پیش قاضی نرو،اکثرچون پزشکان درایران سالهاخون مردم محروم راشیشه کرده اند!!

    نظرات شما -
    • آلن
      0

      ولی خب نبود پزشک بیشتر از قبل خون مردم رو تو شیشه میکنه! در ضمن این سیل مهاجرت مربوط به پزشکان نیست ! شما همین امروز به سفارت آلمان درخواست مصاحبه ارسال کنید نوبت شما در حدود سه سال آینده خواهد بود!

  • دومان
    0

    از فارغان امام صادقتون استفاده کنید ....ننگ و نفرین ابدی برشماها...ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها