تقوی: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم کمتر به سفرهای استانی برود/ شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست

نماینده مردم تهران در مجلس و از اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست.

تقوی: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم کمتر به سفرهای استانی برود/ شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست

ارتباط مجلس و دولت و قوه قضاییه، انتخاب نشدن معاونان وزارتخانه‌ها و مدیران و سفرهای ابراهیم رئیسی و وعده یک میلیون مسکن و... از جمله مباحثی است که حجت الاسلام سید رضا تقوی از چهره های سیاسی اصولگرا به آنها می پردازد.

او که از نمایندگان مردم تهران در مجلس است بر ارتباط دو سویه مجلس و دولت تاکید دارد و عنوان می کند که هر جا لازم باشد مجلس به دولت کمک می‌کند.

تقوی می‌گوید کسری بودجه از مهمترین مسائلی است که مجلس و دولت با همراهی یکدیگر باید آن را حل کنند.

او با بیان اینکه با کرونای اقتصادی مواجهیم، گفت: همانطور که با کرونا برخورد شد و همه ظرفیت‌های داخلی کشور مورد استفاده قرار گرفتند، در امر اقتصاد هم باید این کار صورت گیرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند!

مشروح مصاحبه با حجت الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس را می‌خوانید؛

**********

*آقای تقوی! ارتباط دولت و مجلس به ویژه در این مدتی که کابینه دولت تشکیل شده است، چگونه می‌بینید؟

دغدغه‌های دولت، دغدغه‌های اقتصادی است. به هر حال مجلس اعلام کرده هرگونه مشکلی که به لحاظ قانونی بر سر راه مجریان است و در عین حال مصمم باشد که آن مشکل را از سر راه بردارد، آمادگی دارد که به دولت کمک کند و کارها را تسهیل کند. یکی از اقداماتی که طی روزهای اخیر در دستور کار مجلس بوده و هنوز هم مطرح است، مسئله مجوزها است که یکی از مشکلات کار و کارایی بود که با پیشنهادات و مطالب خوبی که مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین امیدواریم که این موضوع، به زودی به اتمام برسد و به شورای نگهبان برود و به نوعی در ارتباط با اشتغال، یک تحرک جدیدی را ایجاد کند. مجلس می‌خواهد برای دولت مددکار باشد و کمک کند، من در مجموعه مجلس ندیدم که نماینده‌ای، این تمایل را نداشته باشد و دولت پیشنهادات خودش را در رابطه با مسائل و مشکلاتی که دارد که از راه قانون باید حل و فصل شود، باید مطرح کند چون مجلس آمادگی دارد که این ها را حل و فصل کند.

اگر لایحه بودجه هم مطرح شود، مجلس با کمک دولت و نظرات آن، می‌تواند بودجه را مورد بررسی قرار دهد و آنچه که مصلحت مردم و کشور است را مصوب کند. نکته دیگری که وجود دارد نظارت مجلس است. مجلس دارای دو شأن قانونگذاری و شأن نظارت است و باید در امر نظارت به دولت کمک کند و هر جایی که نیاز به نظارت داشت، نظارت کند و برنامه‌های پیشنهادی‌اش را به دولت، ارائه دهد و دولت نیز عمل کند.

نطق‌ها و سخنرانی‌های نمایندگان در حوزه انتخابیه برای مردم آرامش بخش است/ دولت در امر واکسیناسیون، بسیار موفق بوده

نکته دیگر در حوزه فرهنگ عمومی و آرامش بخشی به مردم است که نطق‌های مجلس، سخنرانی‌های مجلس و ارتباطات نمایندگان با مردم در حوزه‌های انتخابیه، می‌تواند آرامشی برای جامعه و مردم ایجاد کند، البته الان بسیاری از مدیران دستگاه‌ها انتخاب نشدند و تکلیف دستگاه‌ها روشن نشده است و هنوز زود است که بخواهیم دولت را مورد ارزیابی قرار دهیم و به نظر من این زمان، زمان مناسبی نیست البته اگر بخواهیم در همین مدت دولت را ارزیابی کنیم، دولت در امر واکسیناسیون، بسیار موفق بوده چراکه مهمترین کار بود چون جان مردم در خطر بود.

رئیس جمهور هم با تماس‌ها و ارتباطاتی که با بعضی از رؤسای کشورهای دیگر داشتند و همچنین وزارت امور خارجه، خلاصه همه دست به دست هم دادند و واکسن مورد نیاز را تأمین کردند. از سوی دیگر، بسیج دستگاه‌ها صورت گرفت چون اگر وزارت بهداشت و درمان می‌خواست به تنهایی واکسن‌ها را تزریق کند، چون جامعه آماری، همه مردم کشور هستند و طبیعی است که یک دستگاه هر اندازه هم که توانمند باشد نمی‌تواند به همه این میزان جمعیت رسیدگی کند، دولت با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری از همه امکانات استفاده کرد که قابل توجه بود و همین اتفاق می‌تواند یک تجربه باشد برای اینکه در امور اقتصادی هم به همین شیوه، کار را پیش ببریم البته در مسائل اقتصادی باید به بخش خصوصی بهای بیشتری دهیم ولی همه دستگاه ها باید به صحنه بیایند و دولت را یاری دهند و از همه ظرفیت ها در کشور استفاده شود تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را مقداری تخفیف دهیم البته یک مسئله دیگری که این روزها باعث امیدواری است این است که در ارتباط با فروش نفت، روزنه‌هایی باز شده و یک حرکت خوبی در حال حاضر شروع شده و به نظر من یک اقبالی از کشورهای دیگر نسب به خرید نفت از ایران شکل گرفته است و احساس می‌کنیم رفته رفته در بعضی از موارد، تحریم‌ها در بخش فروش نفت می‌خواهد رنگ ببازد، اگر این هم به نتیجه برسد به منزله گشایشی برای دولت است که مردم را امیدوار کند.

منتهی ما نباید از ظرفیت‌های کشور غافل شویم، کشور ظرفیت های بسیار زیادی دارد و باید از آنها استفاده کرد و آنها را به کار گرفت چون همین ظرفیت‌های داخلی می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد بنابراین از یک سو، برخورد با کرونا و استفاده کردن از همه ظرفیت ها؛ از ارتش، بسیج، سپاه، اورژانس و حتی از بخش های خصوصی که به صحنه آمدند و کمک کردند و از سوی دیگر، ورود واکسن‌هایی که از خارج وارد شد و در اختیار گروه‌ها قرار گرفت و آمار واکسیناسیون به سرعت بالا رفت و در نهایت آمار بیمارستان‌ها، بیماران و کم شدن آمار مرگ و میرها، تجربه خوبی است.

در شرایط فعلی کشور باید بگوییم مسئله اقتصادی یک کرونای اقتصادی است، یک بیماری اقتصادی است که وجود دارد و همانطور که با کرونا برخورد شد و همه ظرفیت‌های داخلی کشور مورد استفاده قرار گرفتند، در امر اقتصاد هم باید این کار صورت گیرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند

در شرایط فعلی کشور باید بگوییم مسئله اقتصادی یک کرونای اقتصادی است، یک بیماری اقتصادی است که وجود دارد و همانطور که با کرونا برخورد شد و همه ظرفیت‌های داخلی کشور مورد استفاده قرار گرفتند، در امر اقتصاد هم باید این کار صورت گیرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند! حتی در شرایطی که تحریم هم نباشد دولت باید به بخش خصوصی جامعه، بهای لازم را بدهد، بخش خصوصی ما، بخش توانمندی است و در بخش خصوصی، تجربه، دانایی و دانش کار چه در بخش صنعت و چه در بخش تجارت بسیار بالا است به این شرط که به آنها تضمین و بهای لازم داده شود. دولت باید به سرمایه گذاران داخلی و کارآفرینان داخلی تضمین دهد و به آنها اطمینان دهد که از آنها به قوت و قدرت پشتیبانی می کند و اگر ما با این موضوع جدی برخورد کنیم، بسیاری از مشکلات می‌تواند برطرف شود.

*در حالی که کشور با کمبود بودجه مواجه است شاهد یکسری وعده و وعیدها هم از سوی دولت رئیسی هستیم، آیا این وعده‌ها قابلیت عملی شدن دارند؟ با توجه به اینکه هنوز بسیاری از معاون‌ها انتخاب نشدند و بسیاری از کارها روی زمین باقی مانده است..

نمی‌توانم در این باره اظهارنظر دقیقی ارائه دهم؛ در واقع بنده با وعده دادن، چندان موافق نیستم چون شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست البته ممکن است بگوییم وعده ‎ها، امیدواری ایجاد می‌کنند اما اگر با مشکلاتی برخورد کردیم که نتوانستیم این وعده‌ها را عملی کنیم، نگاه مردم تغییر می‎کند.

بنابراین شرایط کشور، شرایط وعده دادن نیست فقط باید بگوییم که تلاشمان را می‌کنیم، به عنوان مثال باید وعده دهیم که تمام تلاشمان را در جهت بهبود زندگی مردم و حل مشکلات به کار می‌گیریم چون این صحیح است و در حال انجام همین کار هم هستند اما اینکه وعده دهیم مثلا ما سالی یک میلیون خانه می‌سازیم، در شرایط فعلی این کار تا حدودی سخت است البته راهکارهایی برای آن وجود دارد مثلا اگر بخش خصوصی را به میدان بیاوریم تا حدودی می‌تواند کمک کننده باشد البته سرمایه آنها با یک سود عادلانه تنظیم شود. کمکی که دولت می‌توان انجام دهند در قالب خدماتی است که می‌تواند ارائه دهد از جمله ساختن زیربناها، برداشتن قیمت زمین از ساختمان‌ها و در اختیار قرار دادن زمین به بخش خصوصی، این تا حدود زیادی قابل حل است منتهی یک میلیون مسکن ساخته شود یا 500 هزار یا 700 هزار مسکن، از نظر من این حرکت باید شروع شود البته کسری بودجه مسئله بسیار جدی است. دولت و دستگاه‌ها باید بسیاری از مسائل غیرضرور را حذف کنند.

یکی از بیماری‌های اقتصادی ما کسری بودجه است، کسری بودجه اگر بخواهد با چاپ اسکناس جبران شود تبدیل به تورم می شود و تورم، جامعه را از دو جهت با مشکل مواجه می‌کند و در حال حاضر رقم تورم، رقم آزاردهنده‌ای است که مردم را رنج می دهد و ارزش پول ملی را پایین می‌آورد و آفت های بسیار زیادی را به اقتصاد جامعه وارد می‌کند. مجلس و دولت باید بنشینند و تصمیم بگیرند که چگونه و از چه راه هایی کسری بودجه را حل کنند ولی راه آن، این نیست که برویم و از پول پرقدرت استفاده کنیم.

دولت گذشته به اصطلاح یک سری بدهکاری‌هایی را ایجاد کرده که به گردن این دولت افتاده است، پیمانکارانی که کار کردند و اوراق بهاداری که به آنها داده شده، زمانش که فرا رسید باید این‌ها پرداخت شود که این هم یکی از مشکلات دولت آقای رئیسی است، مجلس و دولت باید کمک کنند البته قوه قضاییه هم می‌تواند نقش داشته باشد، بانک ها هم باید بسیار کمک کنند، به مراکز تولیدی که فعال است کمک کنند مثلا در ارتباط با تسهیلاتی که گرفته‌اند، بانک‌ها باید مهلت دهند و اجازه ندهند تا اینها دچار ورشکستگی و رکود شوند.

نظارت قوه قضاییه و جدیتی که در این زمینه دارد، بسیار مؤثر است. بحث جلوگیری از قاچاق نقش بسیار مهمی دارد، برخی از شغل‌ها می‌توانند برای کشور بسیار مفید باشند. به عنوان مثال، بعضی از شغل ها هم نیروی زیادی را مشغول می‌کنند و هم می‌توانند کار صادرات را رشد دهند البته برای صنایع بزرگی مثل فولاد، در کشور، ماده‌های اولیه و سنگ فولاد را داریم و همینطور کارخانه‌های مختلفی در این زمینه کار می‌کنند. گاهی اوقات بعضی از شغل‌ها مانند کفش وکفاشی به چشم نمی‌آید در حالی که ما در کل کشور بیش از 200 میلیون جفت کفش در سال نیازمند هستیم مثلا بخش معدن هم دارای ظرفیت‌های بسیاری است که یا هنوز شناسایی نشدند و یا اگر شناسایی شدند آن گونه که باید مورد بهره برداری قرار نگرفته‌اند. در نتیجه بخش معدن می‌تواند در بحث اشتغال مؤثر و مفید باشد.

از سوی دیگر، اگر گردشگری را توسعه دهیم و بتوانیم فضایی را به وجود بیاوریم که امر گردشگری را تسهیل کند و امکاناتش را فراهم کنیم (امکانات گردشگری از امکاناتی است که باید تهیه شود مثل هتل و...) ایران برای موضوع گردشگری زمینه های زیادی دارد چه گردشگری برای زائرین و شیعیانی که به ایران برای زیارت امام رضا (ع) سفر می‌کنند، همینطور در بحث درمان، در حال حاضر شبکه درمان و دانشگاه های علوم پزشکی ما به لحاظ علمی در دنیا حرف جدیدی دارند از این رو برای بحث درمان از کشورهای اطراف می توانند به ایران سفر کنند و امر درمانشان را با یک رقم قابل قبولی انجام دهند.

به نظر من دولت باید همه جوانب را ببیند و از همه ظرفیت‌ها و امکاناتی که در کشور وجود دارد استفاده کند، من اگر به بخش خصوصی، تجربه و دانش تجارت و تجربه و دانش صنعت اشاره کردم، اگر به بحث پزشکی و درمان اشاره می کنم یا اگر به گردشگری اشاره می کنم می خواهم به سرمایه هایی که داریم اشاره کنم، این ها همه سرمایه هایی است که نباید از آنها غفلت کنیم چون دنیا به خوبی از این ها استفاده می کند. بعضی از کشورها هیچ چیز نداشتند و ندارند، اما پیشرفت کردند.

ایران کشوری سرشار از جاذبه های گردشگری است مثل کویر. بشر امروز آنقدر خسته است که می‌خواهد به جایی سفر کند که هیچ چیز جز آسمان و ستاره هایش دیده نشود و آنقدر زیبا است که اگر ما بتوانیم این ها را فعال کنیم، این ها سرمایه هایی است که ما در امر گردشگری داریم، آثار تمدنی و آثار میراث فرهنگی ما در دنیا بینظیر است اما متاسفانه بسیار کم به آنها توجه می‎‌شود، به نظر من دولت باید یک نگاه جامعی به همه کارها داشته باشد، همه بخش ها را بکار گیرد تا کشور راه بیفتد، کشور ما کشور زنده ای است و مردم ما مردمی باهوش و با استعداد هستند و امکانات لازم وجود دارد، شرکت های دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی دارند و دانشگاه ها توسعه پیدا کردند، امروز سطح دانش بالا آمده و فارغ التحصیلان ما زیاد هستند، نمی توان همه این ها را به اداره برد و به آنها میز و اتاق داد، مگر ما باید چقدر میز داشته باشیم؟ در ادارات انباشتی از کارمندان است، کارمندان زیاد، مشکل بیشتری از کمبود کارمند ایجاد می کنند، شرکت های دانش بنیان باید کارهای مناسبی را طراحی کنند تا این جوان ها را مشغول کنند و بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

*در بحث انتخاب مدیران میانی به نظر می رسد که یک روند کُندی وجود دارد ...
این مسئله را من هم قبول دارم، پیشنهاد من به آقای رئیسی، این است که فعلا سفرهای استانی را کمتر کنید. فرض کنید آقای رئیسی به استانی می رود که استاندار آن می خواهد طی یکی، دو هفته آینده تغییر کند، اگر تصمیمی بگیرد با مدیری که نمی‌داند می‌ماند یا نمی‌ماند، این تصمیم به جایی نمی رسد. از نظر من سفرهای استانی بسیار خوب است و همینطور بسیار هم لازم است و رفتن ایشان می تواند مشکلات زیادی را حل کند حداقل زمانی که مدیران آنجا تکلیفشان را بدانند.

*وقتی به مردم وعده داده می شود همانطور که رهبری هم گفتند اگر به این وعده ها عمل نشود، مردم واکنش می دهند. نظرتان در مورد تغییرات عقلانی به جای رویکرد حذفی نسبت به مدیران چیست؟

این را باید دولت مشخص کند، آقای رئیسی گفتند ما از همه نیروهایی که برای جامعه مفید باشند استفاده می کنیم، هر کسی که بخواهد کار کند البته باید مدیریت قابل قبول داشته باشد، سیاست‌ها را قبول داشته باشد و بخواهد عاشقانه کار کند از نظر من اگر این شرایط را داشته باشد حتما باید از آنها استفاده شود چون این ها تجربه دارند و در جاهای مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 69
  • حسین اسلامی
    0

    پس شما بفرمایید چ کاری راحت هست؟پس بفرمایید مردم باید چ کارکنن؟چ امیدی داشته باشن؟ب کی پناه ببرن؟از کی بخوان؟حاج آقا مشکل اصلی میدونی چیه؟اینه ک هرکسی براساس جایگاه و سواد و علمش صحبت نمیکنه

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه سفرهای استانی و حرکات نمایشی جای مسائل اساسی مانند کسری بودجه،گرانی،تورم،پرونده هسته ای و ...را گرفته که هر کدام حل نشود باعث فروپاشی اقتصاد و مردم میشود متاسفانه شرایط مانند دولت قبل است و گرانی همچنین پایین بودن ارزش پول ملی ادامه دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این هم جزئی از اقتصاد است ، بعضی از مشکلات کشور منشاء آن فقط نشستن در تهران نیست ما باید تولید را رونق بدهیم وتولید در استان ها با مشکل روبرو است است اگر تولید را در کشور رونق دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود بسیاری از تولیدات در استان ها رقم می خورد

    • کاربر ناشناس
      0

      جناب ناشناس استاندارها،نمایندهای وزرا و خود وزرا چکاره هستند ببینید چه کشور موفقی از این کارهای نمایشی میکند اگر اینگونه که شما میگویید ریئس جمهور باید یک به یک شهرها،شهرستانها و روستاها را برود اگر مشکل اساسی مثل ارزش پول ملی،تورم محیط زیست و خشکسالی،اقتصادی و سیاسی بررسی اولویت بندی و حل شود مشکلات کوچک حل میشود

    • (((((()&/@@
      0

      سفر های استانی باعث نظارت بیشتر رئیس جمهور بر استان ها و درک کردن مشکلات مردم است .شما که راست میگویید بروید به رییس جمهور خواب ۸سال گذشته حمله کنید!

  • حامد
    0

    جناب تقوی نانین@ خودتان رئیس جمهور می شدید بهتر از توصیه به دیگران نبود؟ در شوری که برلی نماز خواندن امامان جماعت پول می دهید! کاری که برای مردم نمی کنید لا اقا به انها سر بزنید تا کمی از سختی هاشون رو ببینید. کسری بودجه بر اثر اختلاس های اقایان و آقازاده هاست و گرنه در این کشور که ۸ درصد منابع معدنی و بیش از ۱۰ درصد نفت و ۲۰ درصد گاز جهان را دارد، اداره کشور کار چندان سختی نیست.

  • ناشناس
    0

    پس چرا همه در مورد همه چیز نظر می دهند روحانی نمی رفت جایی ،واویلا بود که چرا نمیره رئیسی تعطیلی آخر هفته را برای شهرستان ها قرار داده دوباره واویلا که چرا میره ؟؟ دقیق بفرمایید چکار کنید؟؟؟؟؟ بخدا اگر مسئولی تا خودش مسائل شهرستان ها را از نزدیک نبینه ولمس نکنه مشکلات کلان کشور حل نخواهد شد ،همین مشکلات بعضی مواقع باید عزم فرا استانی باشد تا حل شود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      باید مشکلات اساسی حل شود تا مشکلات کوچک حل گردد نیازی به مسافرت نیست

    • شهروند
      0

      جناب ناشناس اگه ایشان روزهای جمعه بروند استانها ، قیمت پراید میشه ۵۰ میلیون ؟؟ ویا گوشت میشه ۵۰ هزار ، ویا برنج میشه ۲۰هزار ، و یا ، و یا ، و یا .‌...‌‌ ‌

    • احسنت بر ناشناس
      0

      عده ای فقط از رئیسی عقده دارند و هرکاری کند ساز مخالف میزنند و سفر استانی هم بخشی از کار اجرایی است .بهترراست اون کسی که ترک فعل داشتهدمواخذه شود.

  • ا
    0

    نتیجه‌انتظار ،سرنوشته

  • عابدین
    0

    بازدید از ظرفیت ها و کمبودها ،مشکلات را بهتر متوجه و برای حل آنها راهکار پیدا می کند. نشستن پشت میز نمی شود رییس جمهوری کرد، بعضی کاری نمی کنند و راهکار پیشنهاد می دهند

    نظرات شما -
    • کارشناس
      0

      عابدین . سفر ها بجز هزینه و تبلیغات هیچ دستاوردی ندارد . ما چند شهر و روستا داریم مگر امکان دارد از همه اینها بازدید کرد بعد مگر مشکلات یکی و دوتاست . مشکلات مثل روز روشن است هرکسی آن را نبیند و یا انکار کند خود مشکل دارد . اگر آقای ریسی مشکلات را نمیداند پس چرا ریس جمهور شده . این سفر ها نشانه عشق رییسی ریاست است و بس

    • وزیران خوابنده در بادهای قبل
      0

      پس اگر خدای نکرده جنگی هم شود ، رییس جمهور باید اسلحه بگیرد و بجنگد ، نه گرامی اگر مدیران لایق انتخاب کرده باشد آنها اینکار را برایش میکنند ولی متاسفانه ما کارمندان جوان تفاوتی در بکارگیری موثر از جوانان مثلا در شرکت ارتباطات زیر ساخت ندیده ایم و هنوز پیران 34 و 35 سابقه حکومت میکنند و کسی هم جسارت بازنشست کردنشان را ندارد

    • کاربر ناشناس
      0

      خدایا دولت مردان و نمایندگان مجلس سر عقل بیار چقدر شما ها بیسواد ضعف مملکت بیان و دشمن روی اون ضعف شما زهر می‌ریزه

    • به عابدین
      0

      سفر استانی کاملا درسته و حرف حساب جواب نداره.

  • بی نام
    0

    حاجی بذار بره بگرده عقده براش نشه تا حالااینقدر حقوق ماهانه وزندگی در کاخ رو ندیده بودوقت گردش رییسی ودولت جدیده

  • عال
    0

    فقط مذاکره برداشتن تحریم در غیره اینصورت اگر تونستید اقتصاد اینکشور درست کنید راست میکوید

  • کامی
    0

    مردم از وعده های خدا ناامیدن اونوقت شما از وعده های رییسی میگی.سفره های فقرا را در اطراف تهران نگاه کن سفره های دزدهای بی ناموس کاخ نشین و برج نشین در همین تهران را نگاه کن. بذار اینهم دور خودش باسم مردم بچرخد.قاضی بودنش را مردم تجربه کردند اینهم خواهد گذشت.

    نظرات شما -
    • (((((()&/@@
      0

      اگر منظورت منافقین بوده؟بله چشیده اند نوش جان. شما تحمل یک رییس جمهوری که سالم باشه نداری؟!

  • عادل
    0

    یعنی مسولین تو این چهل سال نفهمیدن مردم چه مشکل دارند حالا مبخواد بیاد ببیند پس نتیجه این میشه الکی میگن ما مردمی هستیم همشون در بهترین وضع زندگی میکنند خبر از تورم بیکاری بی مسکنی ندارند

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب تقوی آقای رییس جمهور کار درست انجام میده بالاخره میان این رفتن ها کار یه بنده خدا که حل میشه شما تلاش کن همکاری کنی بجای این حرفا .ظاهرا بعضی آقایون به پشت میزی ها علاقه دارند آخه به نفعشان می باشد درسته؟

  • مح
    0

    بله مثل شما که الان باید بروید خانه بنشینید ومنطزر ازرائیل باشد کسی هم که کار می کند گیر می دهید نرو و وعده نده چون گله ات دیگر کار نمی کند که کاری انجام دهد

  • گرفتار آخوندها و مداحان
    0

    دبیراجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه تورم بیش از 45 درصدی موجب شده که شاخص فلاکت در 20 استان کشور بالای 60 درصد قرار گیرد، گفت: «گران شدن اقلام سبد معیشت خانوارهای کارگری، به طرز مستقیم موجب بالا رفتن سطح شاخص فلاک شده است.»

  • M
    0

    جناب تقوی لطفا دهان مبارک رو ببندید اجازه بدید دولت به کارش برسه

  • کاربر ناشناس
    0

    ایا ریئس جمهور میتواند تمام استانها،شهرها،شهرستانها و روستاها را برود این غیر منطقی است پس استاندار،فرماندار،شهردار،بخشدار و مدیر کلهای ادارات و نماینده های وزیر چکاره هستند اصلا نماینده ولی فقیه در استانها چکاره اند

    نظرات شما -
    • ل
      0

      دوست داری مثل استاندار های روحانی باشند؟

  • شوران
    0

    انگار نه انگار ، که مشگل اصلی کشور تحریم هایی است که غرب متوجه ما کرده( افراط_ تفریط) داستان مدیریت در ایران است.اون روحانی که ۲سال از شمیرانات نزد بیرون واین از رئیسی ( حول ولا گرفتدش...)اگر خبری است میخواهیم بدبخت تر از الان شیم بگید!والا مدیر باید خود از بالا مدیریت کند و البته معاونین و وزراء دلسوز را انتخاب و راهی میدان کند وگاها خود در میدان حضور پیدا کند.

  • خسرو
    0

    اپارتمان سال٩٦ فروختم متري ٥م الان همون اپارتمان رهن كردم متري٧م !!!!!

  • ابرام
    0

    چه فکری در سر رئیسی هست ، که خودش را داره به آب وآتیش میزنه و حضوری سراسیمه در میدان دارد.......والا من بهش رای ندادم، ولی دشمنش نیستم.امیدوارم موفق شود که به نفع همه ایرانیان است.اما این راهش نیست.مخبر چکار میکنه.........؟؟؟

    نظرات شما -
    • فوتبالی
      0

      بعضی درواز خالی هم گل نخواهند زد.

  • محمد
    0

    سفرهای استانی خوب است اما باید مواظب وعده ها بود مثلی می گوید لیس الخبر کالمعاینه و خدا حفظش کند معلم عربی کلاس هفتم ما آقای مختاری 53 سال قبل اینگونه ترجمه اش می کرد شنیدن کی بود مانند دیدن

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    ایکاش آخوندها به جای حرافی زیپ دهن را کشیده و آستین بالا می زدند

  • قلب
    0

    ببخشید بقیه مسئولین خدوم مگه کار دیگه ای بلدند آیا؟!

  • حاج طوسی
    0

    حاجی آقا، ایکاش تو و امثال تو یکسری به تمام نقاط ایران بزنید تا با چشم خود ببینید که چه بلایی بسر ایران و ایرانی آورده اید.

    نظرات شما -
    • نیاز
      0

      چه حرف اشتیاهی وقتی دیدند دیگه تا خاکش نکنند ول کن نیستند.

    • یکی از مردم
      0

      اتفاقا خودشون خواستند که اینطور بشه من و شما دیر متوجه شدیم! سیاست کثیف یعنی این

  • محمد
    0

    چه اشکال دارد حداقل این کاراینه که به جای استراحت ایشان تشریف می برند وپای درد دل مردم می نشیند.. اگر کار برای خدا باشد که انشاالله هست خداوند خودش راه کار صحیح را به ایشان نشان خواهد داد... شما ناراحت نباشید این سید خدا نشان داده که دل سوز مردم مستضعفه ودارد باخلوص نیت وبرای خدا کار میکند وخدا ایشان راکمک خواهد کرد وسربلند... انشاالله

  • کاربر ناشناس
    0

    فرق بین مجلسیهاومردم چیه. دویستهزارنفرمردم مردنندازکروناوبچهاشون یتیم. حتی یک نفرازشماهاتسلیت هم نگفتید. ولی اگریک نفرازشماهابمیرددرسن نودسالگی. یک هفته عزای عمومیست بیچاره مردم

  • ا
    0

    شرایط‌کشور‌شرایط‌کشور‌روزی‌چندبار‌این‌کلمه‌رامیشنویم؟

  • خسته
    0

    خدایش دیگه کار بجایی رسیده که میگن حتی وعده هم ندید اصلا مردانه بگید ما اینکاره نبودیم ونیستیم !!! مردم رو بزارید بدرد و بدبختی خودشون بسوزن

  • سلام
    0

    این کسری دولت رو امثال کسانی درست کردند که با موجه نشان دادن انتخابات و شخص برگزیده رئیس جمهور با چراغ سبز نفر اول این مملکت درست کردن و ما غافل از همه جا

    نظرات شما -
    • به سلام
      0

      کامنت درمانی کن خوب میشی!

  • پ
    0

    آیت الله رییسی روزهای جمعه یعنی روزهای تعطیل به جای استراحت، به سفر استان های محروم می روند. خدا ایشان را یاری دهد.

  • بوق
    0

    پس لابد مثل روحانی توی خونه زخم بستر بگیرد

  • محمد.،،
    0

    شماهاکاش یکذره وجدان داشتیدبخودمیگفتیدکه قبل۵۷چی وکجابودیم الان چیشدیم وکجاییم بسه دیگه اینهمه ظلم وخالیکردن سفره ی مردم وکاررابه اهلش میسپردیدکم نیستندجوانهای باسوادوفهمیده درایران که جای شما پیرهای بیسوادراپرکنندوبادرایت ودلسوزی بدادمردم برسند ومثلشماعوامفریبی وفسادوظلم درحق مردم نکنند

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      کار آخوند یاد دادن احکام به مردمه و پذیرفتن یا ردکردنش با خود مردم وقتی سیاست و اقتصاد و... افتاد دستشون وضع شد این حتی اگر شاهی بد رو کنار زده باشند وضعیت هزار بار بدتر شده و خواهد شد!

    • رضا
      0

      سلطنت طلب گرامی اکثر مردم قبل انقلاب در فقر وبدبختی زندگی میکردند.

  • سامان
    0

    چه برود چه نرودمشکلی حل نخواهدشد ریسمان پوده همون که بوده

  • حقگو
    0

    سلام به همگی. به نظرم عجله نکنید. بگذارید امام زمان بیاد همه ی مشکلات حل میشود. ولی امام زمان از اخوندا میترسه که نمیاد. اگر حضرات یه کمی جا باز کنند امام زمان میاد. ولله امام زمان از شما میترسه که به عنوان منافق و حربی و ....... سرشو بکنید زیر اب. که نمیاد. ونمیاد و نمیاد چون از شما میترسه و اما این خاصیت قدرت است. این خاصیت دیکتاتوری است. این خاصبت حکومت دینی است که برای حفظ قدرت تمام شریعت را طور دیگر تعریف می کند. دین را جوری تعریف و تبلیغ می کند که پایه های قدرت ماندگار بماند و باشند. مردم کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولیکن طبیعت. روزگار و گرداننده بازار زمانه خدواند واحد قهار صبور است و عجله ای ندارد. میگذارد پیمانه ظالمان و مستکبران و دیکتاتور ها پر شود . انگاه همانند یزید معاویه لعن ونفرین ابدی و دنیا را برایشان رقم می زند. میگی نه . تاریخ را ببین به هیچکس تا آخر مهلت ندادند. اگر سلیمان نبی باشی و اگر فرعون بزرگ باشی. زمانت بسر میرسد. و حق در روز ی که القارعه است. ستمگران را تا ابد ذلیل میکند. اگر چه هزاران کتاب برای مدح خود و تحریف تاریخ نگاشته باشی. نزدیک است و دور نیست. خدایا مراقب مظلومان باش.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      مفهوم حرفت درسته ولی برای امام زمان قسم دروغ نخور ارزششو نداره عزیز... این آخوندها هم به ائمه زیاد دروغ میبندند

  • ****
    0

    با احترام بعد از سال ها یک رئیس جمهور پیدا شده که به مردم سر میزند و از آنها خبر می گیرد چرا نمیتواتید تحمل کنید! حد اقل یکسالی به او وقت دهید. وعده هایی که داده است هم عملی است و بالاخره باید به شرایط استان های مختلف یک رئیس جمهور آشنایی داشته باشد . شما لطف کنید وعده های عمل نشده و ترک فعل های رئیس جمهور قبل در ۸سال را پیگیری کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه آقا ....... ما تا 1400 وعده گرفته این با روخانی بنفشی بمانیم ....

  • محمود رضا
    0

    سلام بین مردم بودن و وعده دادن روحیه مردم را امیدوار می کند آقای احمدی نژاد نیز همینطور بود از مردم می پرسید چه ساعتی به اینجا آمده اید. ۶ صبح ۷ صبح ۸ صبح مردم از این پرسش لذت می بردند وعده دادند هربچه ای که بدنیا بیاد یک میلیون تومان به حسابش واریز می شود به هر خانواده ای یک زمین ویلایی داده می شود تمامی پرستاران استخدام می شوند. مدیریت جهان را بدست می گیرم و چند وعده دیگر که خوشبختانه موفق شدند. وجود مشایی و بقایی باعث شد که ایشان نتوانند به وعده های خود عمل کنند نیت خوبی داشتند فقط بدون برنامه ریزی تصمیم می گرفتند و سبب سقوط ایشان شد و فعلا از ۸۰ میلیون نفر فقط ۳ میلیون نفر هوادار ایشان هستند چون اخیرا با همه سر جنگ دارند و مردم تابع عقل و شعورند و شخصیت پرست نیستند امیدواریم آقای رئیسی به وعده های خود عمل کند و با مردم مهربان باشد و به وزرای خود دستور دهد با مردم ملاقات داشته باشند و از روحیه بر تر بینی خودداری کنند

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      نخیر مشکلش بقایی و مشایی نبود این جماعت سالهاست دارند با این وعده ها مردمو خ... میکنند!...به قول پروین اعتصامی این گرگ سالهاست که با گله آشناست(البته گرگها هستند)!

    • رضا
      0

      هرکسی بین مردم باشد و با مردم خوب باشد فرد درستی است چه احمدی نژاد/چه خاتمی/چه رییسی هدف خدمت به مردم است حالا خودتان قضاوت کنید کدام بیشتر به مردم خدمت کردند.

  • محمد
    0

    حرف حساب این است که سر زدن به مردم بسیار مهم و مفید است و کینه و عقده و فرار از مسولیت با سفر استانی مخالف است!!!!!! و کامنت ها جای عقده گشایی نیست! بقیه چه اصلاح طلب و چه اصول گرا وظیفه خود را درست انجام دهند بهتر است.

    نظرات شما -
    • ب
      0

      برو جمع کن تهرون نشستن تو کاخ و وضع مردم از نزدیک ندیدن خوبه?! گیر جماعت احمق افتادیم اینا که تهرون دور و بر هستن یه مشت چاپلوس اند اصلا نمی زارن طرف وضع مردم ببینه رئیس جمهور ایران هست نه یه کاخ تو تهرون

    • محمد به ب
      0

      منظورم این بود که جناب تقوی وظیفه خودش رو انجام بده و مخالفتش با سفر استانی عقده بازیه!

  • علی
    0

    اصلا سفر استانی بد حداقل باعث شد مردم بفهمند مملکت رییس جمهور داره و مثل قبلی کاخ نشین نیست

  • محسن
    0

    خبر فوری میگرده کوچک ترین قسمتی که بتونه علیه رییسی عقده گشایی کنه رو پیدا میکنه و تیتر میزنه بابا شفافیت حداقل به ۸سال روحانی هم اشاره کنید تا باور کنیم عقده ندارید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقاخبرفوری ازوقتی رییسی اومده هیچ خبردرست وحسابی یاانتقادی نداره فکرکنم ترسیده

  • مممممممممت
    0

    اگر رییسی خاک را به طلا تبدیل کند بعضی خود را میکشند تا خلافش و ایرادش را ثابت کنند چه کامنت ها و چه افراد سیاسی!!!!! واین از حسادت ٫کینه٫مرض روانی٫و..... اگر مشکلات بعضی با کامنت درمان میشه بنویسید تا درمان شوید!!!!!

  • محسن
    0

    اقای تقوی چطوره ریئسی بشینه تو کاخ کیف کنه مثل داش حسن و احتمالا شما اصلا شما مگه نماینده تهران نیستی؟ اصلا کجایی چجوری از حوزه انتاخبیه خودت خبر میگیری ببینی چه خبره اهان حواسم نبود شما موافق این کار نیستی

  • حق الناس
    0

    ادامه خیانت و جنایت در تبعیض یارنه (حق مردم از ثروت ملی خویش) مشحص میشود، در حالی که فقط از طرح 100 میلیارد دلار یارانه توجیه حذف و نمایش فقرزدایی با افزایش به خودیهیا سوگلی نظام یعنی معلمان و کارمندان و اعضای گلچین شده بهزیسیت و کمیته است و خبری از فقرزدای از بیش از 30 میلیون اعضای خانواده مظلوم کارگران بدون قرداد و با مزد زیر پایه حقوق نیست! از کسانی هرگز مافیای در نظام نگذاشته تحت پوشش حمایتی قررا بگیرند، ادامه گرانفروشی ها و کمبودهای مصنوعی (پروژه جنایتکاران اجنبی غربی-شرقی با سرکردگی صهبونیسم) ذر قحطی مصنوعی و همکاری عوامل مافیاییی و دنیاطلبان بزاری در این جنایت، به طوری خیانت گران کردن نان (تنها امید زدنده ماندن فقرا!)، مافیای خودروسازهای دروغین تا تا افیای نوظهوری چون لوازم خانگی، حالا مشخص میشود چرا عده ای زیاید وطن پرستان و مومنین شک داشتند در دولت رئیسی! رئیسی با گند زدن در همین چند ماه اخیر، نشان داد دست کمی از مجلس خودفروخته (مزدور مافیای داخلی و لنگ انداز احنبی صهیبونی) ندارد. شاید سانسور کنید، اما مسئول ساسنور یادت باشد رئیسی هم شد یک احمدی نژاد کرسنتی جید، نگی نگفتند! رئیسی دارد احمدی نژاد دوم میشود! گفتیم که که نگویند نگفتند.

  • ناشناس
    0

    بنده ی خدابه این بهانه میخوادمسافرت بره اونجابشینه چکارکنه حوصله ش سرمیره براخودش ایرانگردی می کنه مفت ومجانی وگرنه مشکلات حل نشده قیمت همه ی اجناس روز به روز داره بالاترمیره وبدتروبدترمیشه

  • غفاری
    0

    قبل از هر انتقادی از اقای رییسی باید دولت روحانی از محک محاکمه و مجازات بگذرد تا مشخص شود که دایره خائنان این مردم و این کشور تا کجا کشیده شده ....... تا مجازات نشوند این تکنوکرات ها بر سر راه دولت آقای رییسی و حتی غیر رییسی هم سنگ اندازی خواهند نمود ..... الان در سالی که هستیم بودجه اش توسط همین بنفشی ها نوشته شده با کلی کسری بودجه .....

  • حق
    0

    جناب حق الناس..اقای احمدی نژاد کجاو کی از راه نرسیده تمام کالاها را گران کرد؟؟دولت جدید از راه رسید همه چیز رو دوبل کرد¡¡ مخ نداری مطلب ننویس دیگر بی مخ ها تایید میکنند..ببین فاصله زکی مثل حسن روحانی کلید ساز زیر لحاف خواب،،علی لاریجانی،و... با دکتر احمدی نژاد از زمین تا اسمان هست..برو ببین تو روستاهای دور محروم دورافتاده چکار کرد.هر خانواده روستایی یک خانه.هر روستا یک مدرسه.یک خانه بهداشت.لوله کشی اب شرب بهداشتی.هر روستا دودکل تلفن.ایرانسل و همراه اول.اسفالت تمام روستاها و وصل کردن روستاها به هم.و...مواردی دیگر که به ذهن نمی اید.این در حالی بود که ایشان از طرف خانواده لاریجانی ها که قوه قضاییه،مجلس شورای اسلامی.ودیگر نهادهای حساس نظام را بر عهده داشتند.مورداذیت و ازار قرار می گرفتند.چوب لای چرخ دولت می گذاشتند..وگرنه خیلی بیشتر از این به وضع کشور رسیدگی میکردند.

  • ناشناس
    0

    جیبت که خالی باشه فقط میتونی وعده بدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها