در پی برگزاری رزمایش فاتحان خیبر انجام شد

هشدار نمایندگان مجلس به دولت جمهوری آذربایجان

به دنبال برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در پی تحرکات سیاسی - نظامی جمهوری آذربایجان، نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشان داده و آن را آخرین فرصت آذربایجان برای فهم قدرت ایران و مخاطب اصلی رزمایش را صهیونیست ها دانستند.

هشدار نمایندگان مجلس به دولت جمهوری آذربایجان

در پی تحرکات سیاسی - نظامی جمهوری آذربایجان، ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته رزمایش فاتحان خیبر را با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولان استانی در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار کرد.

امیر سرتیپ فرهاد آریان فر معاون عملیات نیروی زمینی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش آمادگی نیروی زمینی ارتش برای صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: پیام رزمایش فاتحان خیبر به کشورهای دوست و همسایه صلح و دوستی و برای دشمنان نظام پاسخی کوبنده خواهد بود.

پیش از برگزاری این رزمایش، الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌‎وگویی با اتهام زنی علیه ایران به طرح ادعاهایی درباره ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به منطقه قره‌باغ پرداخت.

در واکنش، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش خیبر گفت: تردد کامیون‌ها از خاک آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسئولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای اقتصادی و انتقال انرژی است توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر و همچنین اظهارات و اقدامات مقامات دولت جمهوری آذربایجان واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:

سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز:

«جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ حسن همجواری و ⁧‫برادری‬⁩ خود با ⁧‫جمهوری آذربایجان‬⁩ را در ۳ دهه‌ گذشته در میدان عمل اثبات کرده و از این‌ رو ایجاد مانع در مسیر ترانزیتی کشورمان در ⁧‫قفقاز‬⁩ برخلاف حسن همجواری است. ایران هرگونه تغییر در ⁧‫ژئوپلیتیک‬⁩ منطقه و مرزها را نپذیرفته و آن را ⁧‫خط قرمز‬⁩ خود می‌داند.»

محسن علیزاده نماینده سپیدان:

«هیچ مادری از تنبیه فرزند خود لذت نمی‌برد
‏اما فرزندی که به نصیحت گوش نسپارد
‏ناچار به تنبیه تن خواهد سپرد. »

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار:

«رزمایش خیبر، آخرین فرصت به دولت آذربایجان برای فهم قدرت ایران در خصوص مرزهای بین المللی بدون تعارف است. رزمایش خیبر، آذربایجان قدرت ایران.»

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«مخاطب اصلی رزمایش فرزندان رشید ملت ایران در ⁧‫ارتش‬⁩ حزب الله، نه جمهوری آذربایجان، بلکه صهیونیست های کودک کش و پیمانکار منطقه ایِ مزدوران ادلب است. آقای علی اف!‬⁩ دوستی ملت ایران را قدر بدانید.»

معصومه پاشایی بهرام نماینده جلفا:

«آقای ⁧‫الهام علی اف‬⁩ حیف از این همه دوستی و برادری، که معلوم نیست، داری فدای چی می کنی!!
‏ای مگس عرصهء سیمرغ نه جولانگه توست / عِرض خود می بری و زحمت ما می داری.»

سید علی موسوی نماینده ملکان:

«اقوام مختلف ایران بالاخص آذری زبان های غیور در زمان های حساس سیاسی و نظامی ثابت کرده اند از تمامیت ارضی کشورشان دفاع خواهند کرد آن هم نه با زبان بلکه با خون.»

سید محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس:

«آمریکا و اسرائیل برای ایجاد تغییرات ژئوپلیتیک به ضرر ایران و روسیه، الهام علی‌اف را وارد سناریوی خطرناکی کرده‌اند. قلب ۶ میلیون شیعه در جمهوری آذربایجان متمایل به ⁧‫ایران‬⁩ است. مقامات این کشور کوچک و همسایه‌، به جای بازی با دم شیر، سر عقل بیایند وگرنه ما ناچار به اقدام می‌شویم.
مقامات جمهوری آذربایجان باید معنای رزمایش ⁧‫فاتحان خیبر‬⁩ را بفهمند تا با طناب پوسیده اسرائیل به قعر چاه دشمنی با ⁧‫ایران‬⁩ نروند!
‏خیبر برای اسرائیلی‌ها یادآور ضربِ‌شستی است که هنوز در خاطر دارند. برای صیانت از منافع ملی، رزمایش فاتحان خیبر می‌تواند به عملیات فتح خیبر تبدیل شود.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت:

«صبر استراتژیک نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران حدی دارد! دشمنان خوار و زبون که در اذهان مشوش خود، خیالات موهوم می‌پرورانند، بدانند، با شلیک هر گلوله به سمت ایران اسلامی یا متحدانش، یک موشک سهم آنها و موشک دوم سهم تل آویو، حیفا، عکا، اشدود و ... خواهد شد! شک نکنید.»

علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان:

«اتحاد ⁧‫آمریکایی‬⁩ اسراییلی جهت اقدامات نیابتی در مرزهای شمال غربی کشورمان با هدف بحران آفرینی و ایجاد تحولاتِ ژئوپلیتیک علیه نقش منطقه اییِ ⁧‫ایران‬⁩ شکل گرفته است. جمهوری اسلامی ایران‬⁩ ضمن التزام به حُسن همجواری، صیانت از امنیت مرزهای خود را حق مسلم و اولویتِ مداوم می داند.»

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس:

«چرا دولت ⁧‫آذربایجان‬⁩ با آنکه وزن خود را می داند توسط دیگران تحریک می شود؟!
صهیونیستها‬⁩ خیر خواه شما نیستند آقای علی‌اف!! مراقب باشید پوست موزی که زیر پایتان انداخته‌اند موجبات ضربه مغزی شما را فراهم نیاورد!!»

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور:

«در حدود یک سال اخیر دولت باکو پاسخ حسن نیت ایران را عمدتا با تنش آفرینی داده است اما تداوم توسعه طلبی قطعا به سود این کشور نخواهد بود و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی نسبت به تغییر ژئوپلیتیک منطقه واکنش نشان خواهد داد.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • سوزن
    0

    همانگونه که می گویید دیگر کشورها در امور داخلی ما دخالت نکنند و ما استقلال سیاسی داریم!!! شما نیز در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکنید. جمهوری آذربایجان عراق و سوریه و لبنان و غزه و یمن و نیجریه و افغانستان نیست.

    نظرات شما -
    • لزگی ترکی
      0

      احسنت. حرف حق .درود بر شرفت

    • سیا
      0

      لزگی: بنظر میاد شما گرایشات پان ترک داری؟اینطور نیست؟!

  • فریبرز
    0

    قره باغ باید به آغوش وطن بازگردد.تمام

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      آفرین فریبرز غیور

  • بابک خرمدین
    0

    چرا شما با کل دنیا دشمنید؟؟!!!حتی همسایه هاتونم باهاتوندرگیرن!! والا اگر کشور ما دست آذربایجان بود وضع زندگیامون بهتر بود

  • محمودکریمی
    0

    ایرانی باغیرت.فدای دل مردم ایران.دراین مدت که دسیسه ای کردند.وعلی یوخ راخرکردند یه غلطی کرده.مردم وطن پرست ایران چقدناراحتن .همه جاصحبت ازنمک نشناسی. علی یوخ.است.الهام علی یوخ!مردم ایران راامتحان نکن.ایرانی جماعت امتحان پس دا دست.باریسمان رجب عرعردوغان توچاه نرو.اون آمده رفته خدمت آقاکرنش کرده.بدبخت زودیکی راواسطه کن بیا دستبوس آقا.بلکه بخشیده بشی.

  • بازی سیاست
    0

    هیچ اتفاقی هیچوقع نخواهد افتاد اینها همش سناریوهای پشت پرده هستن.هیچوقت جنگی رخ نخواهد داد.امان ازبازی سیاست.

    نظرات شما -
    • شبنم
      0

      واقعا درست گفتید ،اینها همه دارن به هم باج میدن اینجا فقط مردم هستند که تحریک میشن و بدبختی میکشن

  • ناشناس
    0

    مرگ بر آذربایجان که دست نشانده اسرائیل و آمریکاست

  • ا
    0

    الهام‌کیه؟۱موشک‌به‌تل‌اویو‌بزنیم‌‌‌‌‌کاردست‌همه‌میاد.

  • کریم اسماعیل
    0

    نمایندگان که اینهمه شعار داده اند ذره ای از حقوق بین الملل و روش تعاملات جهانی اطلاعی دارند؟ اگر در سوریه و عراق و لبنان هستیم دوعلت دارد اولاً مسلمان هستند و ثانیاً با هماهنگی دولت هایشان بوده و ثالثاً با اسرائیل کج هستند. هیچکدام از اینها برای آذربایجان صدق نمیکند. وقتی در خال دفاع مقدس بودیم تمام دنیا از متجاوز حمایت کردند اکنون که ما میخواهیم دخالت نظامی کنیم(اسمش تحاوز نیست البته؟!) انتظار داریم دنیا به هنر ما آفرین بگوید. البته نمایندگان آذربایجان یاوه سرایی کرده اند نمایندگان ما نیز شعار خوب دارند میدهند ولی اوجه داشته باشند که اوضاع خیلی بیش از آنچه فکر میکنند حساس و پیچیده است و اینطور نیست که ما به اندازه جمعیت آذربایجان رزمنده داشته باشیم پاکستان و ترکیه پیمان دفاعی با آذربایجان دارند و ترکیه به ناتو‌متصل است. روسیه و آمریکا دوست دارند ترکیه بعنوان کشور قدر اسلامی، تضعیف شود ایران نباید عامل سیاستهای ایشان باشد.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    لعنت بر کاسبان تحریم و جنگ و مخالفان برجام که سالهاست با این حاشیه سازی ها مانع سرانجام رساندن برجام هستند ... !!!

    نظرات شما -
    • .
      0

      ایرانی آباد اسم مستعار آبدارچی سفارت انگلیس است

  • محسن
    0

    این هشدارها مشکلی را حل نمی کنه همانطور که سردار قاسم سلیمانی با چند موشک پایگاه داعش را نابود کرد و فرمانده سپاه پایگاه شیطانی عین الاسد را با خاک یکسان کرد باید در مقابل زورگویان بین المللی اینچنین رفتار کرد . ایکاش سردار سلیمانی زنده بود و پدر اینهارو در می آورد.

  • زمان
    0

    اذربايجان وارمنستان خاك ايران است متاسفانه تركيه واپاكستان در انجا نقش بازي مي كنند

  • کاربر ناشناس
    0

    ببینید چه جوجه کشورهایی که اندازه یک استان ما هم نیستند با دیدن شرایط اقتصادی و مدیریتی ما حرف اضافی میزنند و خیال میکنند حالا که پول ما بی ارزشترین پول دنیا شده و نمیتوانیم اقدام عاجلی کنیم میتوانند حرف زیادی بزنند

  • بهزادی
    0

    پس از انقضای قرارداد صد ساله ننگین قاجار با روسیه ، جمهوری آذربایجان و مابقی جمهوری ها باید به کشور ایران ملحق شوند .

    نظرات شما -
    • زرگانی
      0

      اگه میتونید برید از روسیه بگرید.ما اذربایجانی ها روسیه را شکست دادیم شما که دیگه باید بری از اقات اجازه بگیری.برو ساندیستو بخور

    • به زرنگانی
      0

      زمانی ک تو ساندیس رو با نی های ایرانی خوردی خوب یادت مونده

  • سیاوش
    0

    روح الله حضرت پور نماینده ارومیه بخاطر یک تمر پیشنهادی حکومت اقلیم کردستان چه تویت هایی که نمی زد ... میشه بگین الان کجا تشریف دارین چرا ساکتی؟؟ امیدوارم مسولان در حمایت از قوام عدالت را رعایت کنند و دوست و دشمن خود را بشناسند

    نظرات شما -
    • بب
      0

      بازم اقلیمک؟!!!

  • خسته
    0

    زور زیادی نزنید لطفا برای ملت بدبخت و گشنه ایران کاری بکنید

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      لطفا این چیزا رو با سیاست قاطی نکنید

  • نون
    0

    اقا من دفاع کنم و شما بخور بخور این که نمی شود هر کس می خورد برود دفاع کنی

    نظرات شما -
    • شوران
      0

      مثبت دادم.وحقیقت تلخ تر از زهر نمایان میشود............زمان جنگ با صدام ملعون، بهترین ، با وجود ترین، مردترین........ودلاورترین،جوانان وطن رفتند پایکار و شگفتی آفریدند.و حال امروز جوانان وطن:چرا خود و فرزندان و کس وکار آقایون نمیروند؟ارتش و سپاه داریم!.......و درست میگویند و چه بد کردید و با رفتارتان( حاکمییت)فاصله زیادی بین مردم وخودتان ایجاد کردیدو دود این آتش زیر خاکستر به چشمان همه ما میرود

  • ....
    0

    با ملحق کردن باکو به ایران بزرگ نقشه کشور ایران کامل می شود .

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      عزیز جان:دیگه دوره کشور گشائی گذشته و منسوخ شده.........با عملکرد آقایون باید گفت : قاچ زین اسب را بچسبیم، اسب سواری پیشکشمون!البته در رابطه با عهد نامه های ننگین گلستان و ترکمن چای شاید بشه حرکتی کرد که نتیجه آن در بهترین حالت به همه پرسی اهالی قفقاز(آذربایجان_ارمنستان_ گرجستان و بخشی از روسیه) کشیده میشود!!!!!!!! که خیییییییلی بعید است.

    • زرگانی
      0

      اذربایجان از روسیه جدا شد. شما که عددی نیستی. برو از اقات پوتین اجازه بگیر

    • سحر
      0

      حتما دوزار بده آش به همین خیال باش ،شتر درخواب بیندپنبه دانه کمی لپ ،لپ خورد کمی دانه ،دانه تو همان مرزهای خودتو نگهدار که دست ندیدی ،فعل شما چوب حراج زدیدید به ایران به چین فروختید بابا شما ملت ایران فقط اهل بولوف اشعاری خخخخخ

    • مهدی
      0

      به ساچو ما ازمنسوخ بودن درش میاریم

  • ارس
    0

    اونوقتیکه( جنگ قره باغ)در گرفته بود ، شماها ( مخصوصا دبیر امنیت ملّی شمعخانی) کجا سیر میکردید؟!اون موقع بسیار منفعلانه عمل کردید ! آنقدر آش شور شده بود که همین الهام ، از رفتار شما کوپ کرده بود.والآنم در رابطه با طالبان درست برخورد نمیکنید و پر واضح است ، هبت الله مانند الهام ، شاخ میشود.خاک بر سرتان که از منه عوام هم کمتر میدانید.!!!!!!!

    نظرات شما -
    • تقی
      0

      اینها میدانند و می فهمند ولی دستور از جای دیگر باید صادر شود

  • حسین
    0

    باید بدون حرف و حدیث برای شروع فعلا نخجوان را به ایران الحاق کرد در گام بعدی همچون چین که هنک کنگ را از انگلیس باز پس گرفت به همین شکل بااعطای خودمختاری جمهوری های ازدست رفته رابه ایران الحاق شود

  • رضا سان
    0

    دوست ، دشمن تو، دشمن توست!آیا فهمیدن این جمله سخته؟!..........چقدر بی لیاقت هستید، چقدر؟ای خداوند چه کسانی بر ایران حکومت میکنند.؟!آخه علی اف ، با چه جرعتی چرت وپرت گفته؟!شما ایران را تیکه تیکه میکنید

  • محمد
    0

    جمع کنید این لانه دزدی و اختلاس رو، خجالت بکشید، شما خائن به این مردم و کشور هستید، بجای رسبدگی به مشکلات ملت حالا سوژه جدید گیرتان امده، لعنت ابدی بر شما

  • محمد.،،
    0

    بگیریدبفروشین به ارباباتون روسیه یاچین مثل دیگرنقاط ایران

  • حاج حیدر
    0

    بی شک استان گنجه (اقلیم جعلی آذربایجان) باید به میهن بازگردد ، و استان ۳۲ام ایران است. و نام جعلی آذربایجان هم از ایران حذف و بجای آن آذربایگان خواهد شد.

    نظرات شما -
    • پارس
      0

      نام آذربایجان عربی شده آذربایگان است همچنان که جرجان عربی شده گرگان است. اعراب نمی توانند گ را تلفظ کنند و بجای آن ج می گویند.

    • کاربر ناشناس
      0

      زیاد جو گیر نشو

  • ماس موسیر
    0

    بسیجیان حرم توپخونه. ابگوشت تموم شد همه رفتند خونه. ای داد بیداد.خدانگهدار

  • حبیبی
    0

    من از رزمندگان هشت سال دفاع مقدسم آقای علی اف آن زمانیکه دنیا پشت صدام بود و همین رژیم جعلی که الان دارد به شما قلقلک افتادن در مخمصه را میدهد هم از حامیانش بود مابسیجیان شیردل در کنار ارتشیان شیردلتر چنان بلا برسر صدام و حامیانش آوردیم که به غلط کردن افتاد حالا تو کشور نیم وجبی که یک زمانی جزیی از خاک ما بوده و بواسطه بی کفایتی قاجار از نقشه ایران کنده شد برای ما داری شاخ و شونه میکشی. برو تاریخ بسیج و بسیجیان را بخوان بعد بیا حرفهای نوکرانه شدن بزن. مابسیجیان بیداریم وهوشیارتر از همیشه وانگهی اگه زمان جنگ با صدام باید دستمان رابسمت دیگران برای گرفتن موشکی دراز میکردیم علی اف بدان در چشم بهم زدنی تو وکشورت و رژیم جعلی صهیونستی که الان با تو قراره دوستی خاله خرسه داشته باشد رامقابل جهانیان با موشکهایمان پودر میکنیم. پس غلط اضافه نکن.بسیج و بسیجی مثل کوه دورادور ایران وایرانی ایستاده و سربلند منتظر اشتباه خیلی خیلی خیلی گنده تراز توست تاتودهنی بزند.

    نظرات شما -
    • داداش
      0

      به حبیبی: نخست از رزمنده بودنت سپاسگزارم و مدیون شما. دوم آنکه دنیا پشت صدام نبود تقریبا همه جنگ افزار صدام از شوروی تامین می شد. سوم آنکه از آخر جنگ آشکار شد که شما بلایی سر صدام نیاوردید و سال ها بعد امریکا در یک جنگ دو هفته ای صدام را سرنگون کرد. چهارم آنکه اسرائیل پشت صدام نبود چرا که صدام بارها آنجا را موشکباران کرد، یک نوبت در جنگ با کویت و نوبت دیگر در آعاز جنگ با امریکا. پنجم آنکه با همین منطقی که شما مالکیت کشورمان بر جمهوری آذربایجان را موجه جلوه میدهی! اسرائیل نیز مالکیت خودش بر قدس را موجه جلوه میدهد!

  • کیان
    0

    باید به آذربایجان ها گفت مزاحم مجلس انقلابی نشوید چون این مجلس کارهای مهم تر از شاخه شانه کشیدن برای شما رو دارد طرح صیانت از فضای مجازی و واردات خودرو برای خودها و آقازاده ها رو زمین میمونه و در دوره بعد باید بجای نعره زدن کف صحن مجلس باید برن در جبهه‌های حق علیه باطل و شربت شهادت بنوشن مخصوصا حاج باقر که دستی در درست کردن خاکریز هم داره؟؟ حاج باقر حیف و میل میشه میره و آرزوی ریاست‌جمهوری به دلش میمونه

  • دنیا
    0

    به نظرم کشک ودوغه، ازاین حرفها وعده ها زیاد شنیدیم

  • ملت در فشار
    0

    شما حریف گرانی و گران کنندگان نشدید چگونه باور کنیم که کاری از دستتان بر میآید

  • بی نام
    0

    اگر نماینده پاک داشته باشیم و نزد توی گوش سرباز وظیفه شناس اسراییل و امریکا خر کی هستند هر چه ضربه خوردیم از بی لیاقتی نماینده مجلس بود

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      290نماینده داریم.. حالا یکیشون ی غلطی کرده... تو خانواده همه خوبن؟؟؟؟؟؟

  • جک آ
    0

    اگه دست از سر اسراییل برندارین روزهای بدتری خواهید داشت

  • مراد
    0

    لطفا نگید مادر که مادر همه خرابکاریای دنیا خودتون هستید

  • شهروز
    0

    حالا برای انحراف افکار عمومی از کرونا و گرانی اذربایجان رو اوردن وسط و ملت ما هم که همیشه احساساتی هستن، بد جور جو گیر موضوع شدن

  • محمد
    0

    آذربایجان یک کشور نیست آذربایجان و ناتو.اگه میتونین با کل اروپا بجنگین

  • محمد
    0

    همین الان ایران به آذربایجان اعلام کرد پیرامون رو از پایگاهاتون خالی کنید ما میخاین پایگاهاتون بزنیم

    نظرات شما -
    • علی کریمی
      0

      علی کریمی هستم چرا ملتی ایران به آذربایجان اعلام نه کرد

  • اخوند نخودکی
    0

    بجای شعر گفتن پولمو توی بورس پس بدید

  • علی کریمی
    0

    چراکه در این باره چرا شما هم به ازمن سلام

  • ناشناس
    0

    کشور تحمل هیچ جنگی ندارد . مجلس بجای چاپلوسی برای یک نفر . با دیپلماسی سازنده و هوشیاری صحیح تنشها را مدیریت عاقلانه کند .آب به اسیاب دشمن نریزید .

  • @
    0

    هر منطقه ای را که رژیم منحوس پهلوی واگذار کرد جولانگاه صهیونیست شده است مرز قره سو را رضا شاه ملعون به ترکیه بخشید پایگاه اسرائیل شده بحرین را محمد رضا شاه ملعون بخشید و الان اسرائیل در آنجا نفوذ را آغاز کرده است

    نظرات شما -
    • سهراب
      0

      بهتر است تاریخ را آنگونه که روی داده است بخوانی و نه آنگونه که به تو دستور داده شده. اسرائیل و کشورهای منطقه براساس منافع خود رابطه برقرار کردند و این مورد نه به تو و نه به بزرگتر تو ربطی ندارد

  • بنده خدا
    0

    باسلام هرکسی باید در حد اندازه ومسولیت خودش حرف بزنه اول باید بدونیم وظیفه نماینده چیه(نظارت بر عملکرد دولت و تصویب لوایح که از سمت دولت میاد و درصورت منافع مردم تصویب شود و پیگیر مسائل و مشکلات مردم) حالا یه کشوری خواسته یاناخواسته بارفتارش باعث رنجش همسایه اش شده اولا بادیپلماسی و مذاکره که مسولیتش با وزارت امور خارجه است نه بامجلس ثانیآ مابااسرائیل دوشمنی داریم درست مانمیتونیم نظر خودمون به اونا تحمیل کنیم ولو که اونها اشتباه کنند !سوما ماقدرت نظامی داریم بله ولی دلیل بر نیست دشمن رو حقیر بگیرم! باتشکر از صبر و حوصله شما

  • ایران
    0

    بهترین موقع برای اینکه خودمان را از نام جعلی آذربایجان رها کنیم تعقیر نام آذربایجان شرقی و غربی خودمان که همنام کشور آذربایجان هسند و استان های غیور آذری زبان ما میباشد و نام کشور آذربایجان را یدک میکشند عوض کنیم نام این دو استان است !!! ( استان تبریز و استان رضاییه که نام امام هشتم هم هست ) بگذاریم و زمانیکه آذربایجان روسیه را که جزیی از خاک ایران همیشه پارس محسوب میگردد را بگذاریم استان آستارا پس از فتح فاتحان خیبر کل کشور آذربایجان البته اگر عمو جان پوتین اجازه بفرمایند و مجلس انقلابی هم این مهم را در دستور کار خود با حداکثر آرا قرار بدن !!! که دیگه بخودشون اجازه ندن در خصوص هم نامی به استان های ما چشم بدوزند در همجواری با این دو استان ما . مگر ما بعد از انقلاب نام چندین استان را عوض نکردیم ؟؟؟ این مهم را تا دیر نشده انجام دهید بعد نتایج خوبی در بر خواهد داشت خواهید دید .

  • جمشید
    0

    تمام کامنت ها رو خوندم. همچنین از ترموبیل تا آخرین جنگی که در دنیا اتفاق افتاده را خط به خط مطالعه کردم. دوران هیچ چیزی تمام نشده است. وقتی داعش سرها را با آن آرامش برید متوجه شدم چنگیزخان مطلبی مربوط به گذشته نیست شرایط مهیا شود هون ها و تیمورها باز می گردند. کشورهایی امروز وجود دارند که روزی شهرهای ما بوده اند. اگر قرار بر بازگشت آنها باشد مرام و منش ما باید مانند کوروش کبیر باشد که آنان را بزرگ شمرد و با نهایت احترام با مردمان اقوام ایران گفت و گو کرد آنها جدا شده اند از خاک اما ما به آنها نشان دهیم که از قلب های ما جدا نشده اند. اگر من به جای اهالی قدرت بودم تمام مرز آذربایجان را پر از گل و عطر می کردم و جایی در ارس رو به مردمان آن دیار می گفتم ای برادران و خواهران من که آن سوی رودخانه اید ما و شما یکی هستیم اگر روزی دست متجاوزی به سوی شما دراز شود فکر نکنید تنها هستید ایران قدرتمند همانند هما روزی که یکی بودیم از خاک و ناموس شما حمایت خواهد کرد . ما باید این احساس خوب را به آنها منتقل کنیم. و بعد می گفتم از شما انتظار داریم فریب دشمنان و بدخواهان را نخورید ما دشمن شما نیستیم و بعد آنها را کشور کوچک خطاب نمی کردم چون آنها قسمتی از ایران بزرگ هستند و مردم آنجا از مردمی بزرگ. اگر ما فریب صهیونیست ها را بخوریم و گلوله ای به سمت باکو یا شروان و گنجه و.. شلیک کنیم گویی به مشهد و شیراز و اصفهان شلیک کرده ایم . اگر فتنه ادامه پیدا کرد موشک های ما قلب تل آویو را باید هدف بگیرد. ما به فرزندان ایران مهر و دوستی و هم خونی مان را مخابره کنیم وقتی آنها ببینند قلب های ما نسبت به آنها پر از عشق و عطوفت است خودشان سران فریب خورده را آدم می کنند. ای خاک پاکی که روزی به قهر از دامن وطن بزرگت جدا شدی من هنوز داغدار تو ام ای سرزمین خاقانیِ نیکو سخن تو قطعه ای جدا شده از قلب منی چگونه با خشم با تو رفتار کنم تو جزیی از وجود منی. با تمام وجودم به تو عشق می ورزم برای هر وجب از آن نیکو دیار و مردمان شریفت دوست دارم آن خاک پاک جدا شده را ببوسم من عزادار بزرگ جدایی تان هستم دوست دارم تک تک شما را در آغوش بکشم چونان مادری از فرزند جدا شده دلتنگ دیدارتان هستم . خوشا روزی که میهمان خانه هایتان باشم و لهجه ی زیبایتان روح و جانم را نوازش دهد. نفرین خدا بر أن ابلیسی که بخواهد بین و من و تو دشمنی ایجاد کند و مباد روزی که من بر وجود نازنینت با خشم سخن بگویم خشم من برای دشمن توست.

  • سید اصغر میر صیافی
    0

    به نفع شماست که کشور را به ورطه جنگ نبرید چون آذربایجان قطعا با هماهنگی سایر بلاد از جمله آمریکا ،اسرائیل و... ابراز وجود کرده و با توجه به نارضایتی حداکثری در ملت و تحریمها و دشمنی مسئولین بی فکر با تمامی دنیا امکان دارد که سرنوشتی همچون صدام در انتظارتان باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها