بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس/ موافقت کمیسیون صنایع و معادن با زارع پور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند و امروز به ادامه بررسی آن می پردازند.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس/ موافقت کمیسیون صنایع و معادن با زارع پور

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار دارد.

در نشست نوبت عصر روز گذشته گزارش کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت شد. همچنین یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق به اظهار نظر پرداختند.

اکنون مجلس در حال ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات است.

زارع پور: قول می‌دهم ظرف ۴ سال آینده شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنم

عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام. ( اینجا بخوانید)

در ادامه عیسی زارع پور به دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت ارتباطات پرداخت.

نماینده آبادان: از ویژگی‌های زارع‌پور تخصص و تجربه است

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس در موافقت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه توانمندی‌های مورد نیاز به پشتوانه تحصیلات و سالها تجربه درحوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی کشور در آقای زارع‌پور وجود دارد.

نظری: زارع‌پور رویه شفافی ندارد

سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه کافی ندارد، گفت که دلیل مخالفتم با آقای زارع‌پور به دلیل فقدان رویه شفاف او است. او به نمایندگان مخالفِ طرح صیانت از فضای مجازی می‌گوید که با این طرح مخالف است، بعد در کمیسیون فرهنگی که اعضای آن طراح این طرح بودند بیان می‌کند که موافق طرح صیانت است. این روحیه وزیر قابل قبول نیست.

یوسفی: رشته تخصصی مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات فراموش نشود

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشته مرتبط وزیر پیشنهادی ارتباطات با حوزه زیرساخت حوزه فضای مجازی گفت: اگرچه در نظام اسلامی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی شده است ولی در این حوزه نیز باید کار شود.

عباس‌زاده مشکینی: وزیر پیشنهادی ارتباطات در این حوزه تخصصی ندارد

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: متاسفانه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیلکرده رشته کامپیوتر بوده و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصصی ندارد.

وی بیان کرد: این وزارتخانه حداقل ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد و نیاز به وزیری متخصص دارد. یک وزارتخانه استراتژیک نیازمند تفکر، تجربه و تخصص استراتژیک می‌باشد. از سویی دیگر شفافیت یک مولفه مهم برای وزارت است. آقای زارع پور بنده شنیده‌ام که شما در جایی گفته‌اید که مخالف روح طرح صیانت هستید و در جایی دیگر گفته‌اید که موافق آن هستید. از شما خواهش می‌کنم پشت این تریبون شفاف به همه اعلام کنید که با این طرح مخالف هستید یا موافق؟.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر دیروز (شنبه) و بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

نظر کمیسیون فرهنگی درباره زارع پور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تا حدی منطبق است.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با عیسی زارع پور برای تصدی وزارت خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنید؟

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات بیان کرد: درست است که آقای زارع پور جوانی انقلابی است و برنامه خوبی هم به مجلس ارائه کرده است اما در بحث شبکه ملی اطلاعات ایشان فقط به چالشهای موجود در این حوزه پرداختند و راهکار عملیاتی برای اجرای این پروژه ارائه نکردند.

وی افزود: ما انتظار داریم تا به ما دقیق بگوید چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی فضای مجازی در کشور هست و مورد مطالبه رهبری است ایجاد خواهد شد.

شریعتی: زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت به ویژه در وزارتخانه کلیدی و ثروتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حاتمی: وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حالی که فضای مجازی با همه حواشی و درآمیختگی سود و زیانش به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، وزیر پیشنهادی ارتباطات هیچ اعتقادی به پلتفرم‌های موجود نداشته و خود نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد.

طاهری: ایران هوشمند و حکمرانی داده از برنامه های زارع پور است

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با سوابق اجرایی و تحصیلات زارع پور گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات قول داده تا تمامی این برنامه‌ها در زمینه شبکه ملی اطلاعات را به صورت جدی پیگیری کند. ایشان در هشت محور برنامه دارند که مهم‌ترین آنها عبارت از ایران هوشمند و حکمرانی داده است. این موضوع به دولت الکترونیک ربط دارد. گویا اختیار خاصی از آقای رئیسی گرفتند تا حکمرانی دیجیتال را افرایش دهند. این موضوع به شفافیت اقتصادی و مبارزه هوشمند با فساد کمک خواهد کرد.

با پایان یافتن جلسه علنی دیروز مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات به جلسه صبح امروز (یکشنبه) مجلس موکول شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • پیر گرگ دیده
    0

    ما کارمندان این وزارتخانه چیزی از تو نمیخواهیم جر آنکه به حقوقهای خوبمان خدشه ای وارد نکنی تا مدت الباقی خدمت را بخوشی و خوبی پشت سر بگزاریم

    نظرات شما -
    • رخصت پیرمرد
      0

      دمت گرم ، ما هم بیایم ؟

    • مریم
      0

      حقوق و مزایای 17 میلیونی برای 35 سال ، ایول داره

    • کارمند پیشکسوت
      0

      فقط زیرساخت

  • متین
    0

    ..... تو صلاحیتتون شما فقط صلاحیت دارید ملت را فقیر و بدبخت کنید

  • سینا
    0

    همین دو تا کامنت؟ یا کسی کامنت نگذاشته و همین دو تا بودن، یا اینکه اینقدر فحش دادن که خبر فوری نتونسته منتشرش کنه.

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    اصلا مهم نیست برامون وزارتخونه ای وزیر داشته باشه یانه ،کاری که نمیخوان انجام بدن فقط میخوان روزانه چندصد میلیون تومن رو به خاکستر تبدیل کنن ،بی وزارت خانه بی وزیر بهتره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها