سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

امیرعبداللهیان گفت که ایران اهل گفتگو است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امیرعبداللهیان در جلسه این کمیسیون تاکید کرد که ایران علاقه‌مند به مذاکره است اما باید منافع ما در آن تامین شود.

امیرعبداللهیان گفت که ایران اهل گفتگو است

محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: حسین امیرعبداللهیان گزارش جامعی از برنامه‌های خود به نمایندگان حاضر در جلسه ارائه کرد و گزارش وی درباره اولویت‌های کشور در عرصه سیاست خارجی بسیار مفصل، جامع و کارشناسی بود.

وی بیان کرد: همچنین پیش از این کمیته‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم جلساتی با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت امور خارجه برگزار کرده بودند که در این جلسه نظرات و سوالات خود را مطرح کردند و ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون ابهامات و سوالاتی درباره این وزارتخانه داشتند که از امیر عبداللهیان پرسیدند و وی پاسخ‌های لازم را به نمایندگان ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولاً زمانی که مسئولان دوران مسئولیت خود را به پایان می‌رسانند می‌گویند که موانعی بر سر راه آنها وجود داشت و برای اینکه این تجربه تکرار نشود در این جلسه نمایندگان از امیر عبداللهیان پرسیدند ممکن است چه موانعی بر سر راه وی و تحقق برنامه‌هایش وجود داشته باشد که وی در این باره مفصل توضیح داد و این جلسه بسیار خوب و جدی بود.

عباس زاده مشکینی درباره نظر گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه درباره برجام گفت: امیر عبداللهیان تاکید کرد که وزارت امور خارجه مجری سیاست‌ها و راهبردهای نظام است و گفت جمهوری اسلامی ایران علاقه مند و اهل گفتگو و مذاکره است اما به شرطی که منافع و احترام متقابل در مذاکرات رعایت شود.

وی درباره نظر کلی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: هنوز به صورت رسمی نظر کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره امیر عبداللهیان به صحن مجلس ارائه نشده اما نظر کلی ما درباره امیر عبداللهیان و برنامه‌های وی مثبت است. وی از نیروهای وزارت امور خارجه است و در پست‌های حساس این وزارتخانه فعالیت کرده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه ال حق اقای امیر عبد الهیان است ظریف پادو ی امیر عبد الهیان هم نمی شد متاسفانه این مدت وزارت خانه را اشغال کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها