سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفتگو با خبر فوری:

هرگونه تجمع مذهبی و غیر مذهبی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نه عقلانی و نه شرعی است/ نبود سیاستگذاری منسجم در دولت دوازدهم برای مقابله با کرونا/ مردم تا حد امکان برای ایام محرم از شبکه های اجتماعی استفاده کنند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه اجتماعات فارغ از مذهبی  و غیر مذهبی، بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی موجب گسترش همه گیری ویروس کرونا می شود که نه عقلانی و نه شرعی است.

هرگونه تجمع مذهبی و غیر مذهبی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نه عقلانی و نه شرعی است/ نبود سیاستگذاری منسجم در دولت دوازدهم برای مقابله با کرونا/ مردم تا حد امکان برای ایام محرم از شبکه های اجتماعی استفاده کنند

سید نظام الدین موسوی در گفتگو با خبر فوری با اشاره افزایش قابل توجه مرگ و میر ناشی از شیوع این بیماری در استان ها اظهار داشت: مقابله با کرونا باید در اولویت همه دستگاه ها در کشور باشد. متاسفانه دولت دوازدهم سیاستگذاری منسجم و پیش بینی لازم را نداشته است.

وی افزود:انتظار می رود دولت سیزدهم اولویت اصلی خود را مقابله با کرونا قرار داده باشد. زیرا کرونا روال عادی زندگی مردم و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و باید از افزودن شدن این مشکلات جلوگیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اول دولت و دوم حاکمیت زیرساخت های لازم را برای مقابله با کرونا آماده کند.اگر همه دستگاه های حاکمیتی برای مقابله با کرونا بسیج شوند شاهد کم شدن تداوم مشکلات خواهیم بود.

موسوی هرگونه اجتماعات فارغ از مذهبی و غیر مذهبی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فصله اجتماعی را موجب گسترش همه گیری ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: چنین اقدامی نه عقلانی است و نه شرعی. اگر اینطور نبود پس چرا مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند؟

وی تاکید کرد: در شرایطی که اخبار حاکی از افزایش آمار تلفات ناشی از کرونا است، با توجه به فراگیری شبکه ها اجتماعی،‌ مردم تا حد امکان از این فضا برای مراسم مذهبی،‌ ادعیه و روضه خانی در ایام محرم استفاده کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص بررسی تعطیلی دو هفته ای کشور نیز گفت: وزیر بهداشت نامه ای داده بود که مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مواردی که در تعطیلات مطرح می شود این است که اقدامی برای جلوگیری از انجام سفر دیده نمی شود و همین مساله باعث انجام سفرهای بی رویه ای می شود که زمینه گسترش ویروس کرونا را فراهم می کند و رعایت پروتکل های بهداشتی نیزکاهش می یابد.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • نعمت
    0

    مقصر اصلی فقط دولت دوازدهم نبود کسانی که جنایی فکر میکنند مقصر ند ودر آینده نه چندان دور به دولت سیزدهم هم متهم می کنید

  • داد
    0

    شما را به امام حسین علیه السلام نزارید مردم مسافرت برن به فنا رفتیم

  • کارشناس
    0

    یکی از مهمترین قسمت پروتکل پرهیز از تجمعات است . پروتکل با تجمعات در تضاد است بقیه آیتم های پروتکل کشک است .

  • دن کیشوت
    0

    مگر شما در مجلس قانون گذار نیستید، اگر صادق هستید و حرف و عملتان یکی است، قانون مجازات بگذارید، شامل حبس و شلاق، مگر نمی گویید کار غیر عقلانی و غیر شرعی است؟! جزای کسی که کار غیر عقلانی و غیر شرعی مرتکب می شود چیست؟

    نظرات شما -
    • مختار
      0

      کاملا حرف تو قبول دارم.به شرط اینکه این قانون شامل مسافرت ها داخلی و خارجی بدون ضرورت هم بشه

    • غیر قابل نشر
      0

      قانون برا چی ؟ نباید به حال ملتی گریست که حتی برای منفعتشون هم باید به زور متوسل شد ؟اونوقت میگیم چرا امریکا فلانه واروپا فیسار .بابا ریشه بدبختی از طرز تفکر و شخصیت خود مونه.

  • بی نام
    0

    توی محله ما هر شب سینه زنی و زنجیر زنی هستش تازه علم هم می چرخانند هیچ کس هم ماسک نمی زنه و فاصله هم براشون معنی نداره به تبلیغات اسلامی هم تلفن زدیم پیگیری نکرد!!!!

  • امیرعلی
    0

    مگه پارسال هیاتها تعطیل شد چه اتفاقی افتاد؟ ایها الناس هیات ها و عزاداری حضوری رو تعطیل کنید .ملت دیوانه شدن هیچ کس رعایت نمی کنه . دسته روی . سینه زنی دسته جمعی ....... تا کی می خواین مردم بمیرن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عزاداری با تلویزیون و مجازی و هزار راه و روش دیگه قبوله ...............

  • ،
    0

    چی میگی تو آقا؟وقتی هم سپاه یه ستاد کرونا برا خودش داره و هم دولت یه ستاد جدا. نتیجه اش میشه این. آشپز که دو تا شد ، آش یا شور میشه یا بی نمک

  • تتلو
    0

    پجلس پردمی نیست مجلس نططام است

  • ناشناس
    0

    آخه چرا مردم را مسخره میکنید درعزاداری سید اشهدا علیه السلام تمام جابجایی ها در شهر به هم میخورد سفرهای درون شهری افزایش مییابد بیشتر عزاداران به محله ها ی قدیمی مراجعه میکنندکه نتیجه میشود چرخش ویروس حد اکتری، در بیمارستانها با این همه امکانات کادر درمان آلوده میشوند چه برسد در تکایا که برخی افراطی هم هستند به خودتان رحم کنید تا مردم خصوصٱفرهیخته ها که تعدادشان بسیارازشما هم بیشتر هستند روی گردان نشوند وعزاداران بی ریا وباایمان هم متهم نشوند

  • ساچو
    0

    متولی مردم کی میباشد؟حاکمییت.خب آقایون در دولت مجلس وقوه قضائیه، برای هر کدامتان قانون انجام وظایفتان را توضیح داده، پس چرا به مسئله ورود نمیکنید؟! چرا دست ، دست میکنید؟ آقایون حفظ جان مردم از اوجب واجباته( این از خودتون یاد گرفتیم) پس مرد باشید ، شرف داشته باشید، آدم باشید) خود وخانواده تان مرغوبترین نوع واکسن را زدید و....لقه مردم! ولی یک چیز یادتون باشه صبر مردم تموم شده.خدا لعنتتون کنه که فقط فکر خودتون هستید

  • حسین
    0

    وقتی که حتی توزیع چایی نذری در خیمه های کنار خیابان تعطیل نمی شود، مطمئن باشید بزودی شاهد حرکت دسته های عذاداری در خیابان هم خواهیم بود . وقتی حاکمیت در دست نظام نه، بلکه یک عده روضه‌خوان برای او تعیین تکلیف میکنند، هیچ چیزی تعطیل نمی شود. این عده برای توجیه عمل خود ، به عمل اشتباه بعضی در سفر به شمال اشاره میکنند. نمی‌دانستیم در شرع،غیر از رضای خدا، عمل اشتباه یک عده هم ملاک خواهد بود!!!! عمل به شریعت و انجام تکلیف، دلیل محکم میخواهد نه قیاس با باطل، یعنی اینقدر شریعت ما بی منطق انگاشته میشود که استدلالش را از یک عمل اشتباه، عاریه بگیرد؟؟!!!

  • کاه
    0

    وقتی دیگه مرام امام حسین علیه السلام نمانده این مراسمها فایده اش چیه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها