رئیسی رسما رئیس جمهور ایران شد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز سوگند ریاست جمهوری خود را قرائت کرد.

رئیسی رسما رئیس جمهور ایران شد

به گزارش خبر فوری ، مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی قرار است ساعت ۱۷:۱۰ در محل مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از ۱۰۰ میهمانان از بیش از ۷۳ کشور برگزار شود.

همچنین در این مراسم علاوه بر روسای قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان و جمعی از مقامات و مسئولین کشور حضور خواهند داشت.

همچنین از ساعت ۱۳ امروز در پی تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم تمام مسیرهای منتهی به مجلس مسدود شد.

آغاز جلسه با نواختن سرود ایران، خوش آمدگویی رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنرانی رئیس قوه قضاییه، برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید و در نهایت سخنرانی وی از بخش‌های مهم این مراسم خواهد بود.

ورود میهمانان مراسم تحلیف به مجلس

میهمانان مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از دقایقی پیش در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی مستقر شدند. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ورودی مجلس از مهمانان استقبال می کند.

همچنین خبرنگاران و تصویربرداران که برای پوشش مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حضور دارند از دقایقی پیش وارد جایگاه تماشاچیان صحن علنی شدند.

استقبال قالیباف از رئیسی

سیدابراهیم رییسی برای انجام دادن مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد مجلس شورای اسلامی شد. قالیباف از او استقبال کرد.

تکرار غیبت چهره های منتقد؛ از نتفیذ تا تحلیف رئیسی/ احمدی نژاد، خاتمی و برادران لاریجانی حضور ندارند

به گزارش خبر فوری، در میان روسای قوای سابق زنده و حاضر در کشور، محمود احمدی نژاد و سید محمد خاتمی روسای جمهور پیشین و همچنین علی و صادق لاریجانی، روسای پیشین مجلس و قوه قضائیه حضور ندارند . مهدی کروبی نیز امکان حضور ندارد.

در مراسم امروز بر خلاف مراسم تنفیذ، ناطق نوری ، رئیس مجلس اسبق در جلسه حاضر است. غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس سابق دیگری است که در جلسه تحلیف حاضر شده است.

مهمانان مراسم تحلیف با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران عکس یادگاری گرفتند.

مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رسما آغاز شد

با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اعلام رئیس‌ مجلس مرایم تحلیف رییس جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس آغاز شد.

جلسه علنی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۲۶۵ نماینده برای برگزاری مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور رییس قوه قضائیه، مقامات ارشد کشور و روسا و نمایندگان برخی کشورهای خارجی برگزار شد.

این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن رسما آغاز شد.

پس از آن رییس مجلس شورای اسلامی با خیر مقدم به مهمانان سخنانی را مطرح کرد.

قالیباف در مراسم تحلیف رئیسی: دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره «کارآمدی و پاسخ گویی» باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود کشور به دورۀ جدید مدیریتی، گفت: دوره جدید مدیریتی کشور باید دوره «کارامدی و پاسخ گویی» باشد و در این دوره بدون بهانه تراشی باید مشکلات مردم را حل کنیم.

تشکر رئیس قوه قضائیه از مردم به خاطر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رور انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مردم بصیر و زمان شناس تشکر می‌کنم که در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به پای صندوق رأی آمدند و بار دیگر برگ ذرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند. از خداوند برای این مردم عزت را خواستارم.

حجت‌الاسلام رئیسی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 14 مرداد ماه) با استناد به اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند ریاست جمهوری خود را قرائت کرد.

متن سوگند رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‏‌الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏‌جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏‌کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیت‌هایی‏ که‏ برعهده‏ گرفته‏‌ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی‏ کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏ السلام‏ قدرتی‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.»

بنابر اصل ۱۲۱ قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، سوگند خود را قرائت و سوگندنامه را امضا می‌کند.

رئیسی: از هر طرح دیپلماتیک که باعث لغو تحریم‌ها شود استقبال می‌کنم

رییس جمهوری در مراسم تحلیف گفت که تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

رئیسی افزود: اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است.

سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

پایان جلسه علنی ۱۴ مردادماه مجلس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (پنجشنبه، 14 مردادماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 18 و 24 دقیقه به صدا درآورد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری به عنوان کرد: معرفی کابینه در اول هفته آینده انجام می‌شود.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • کاربر ناشناس
    0

    سوگندلبیک یاحسین

  • علی
    0

    این به اصطلاح "برادران" نه کارایی دارند و نه پاسخ گویی؛ اینها خود را هدیه الهی می دانند تا بر مردم حکومت کنند! و همواره از مردم طلب کارند.

  • محمد
    0

    آقای قالیباف متاسفانه بیانیه سیاسی خواند. فکر می‌کرد هنوز مناظره انتخابات ریاست جمهوری است و باید جواب روحانی را بدهد. غافل از این که روسای جمهور و سایر مسوولان کشورهای دیگر حضور دارند و الان وقت عقده گشایی نیست. هنوز صحبت کردن در جمعی بین المللی را بلد نیستیم.

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      دهاتیه خوب ! هنوز لگد هاش مونده فعلا فقط گاز می‌گرفت!

  • دانشجو
    0

    کاش جای تو احمدی بود دلمون خوش بود

  • داروغه ناتینگهام
    0

    آقای رییسی گفتن مردم از ما میخواهند طرفدار مظلومان عالم باشیم ،،،،،،،،، از همین تریبون سانسوری خبرفوری اعلام میکنم اگر من چنین چیزی میخواستم رای می دادم

    نظرات شما -
    • داروغه
      0

      خبر فوری فقط یک داروغه داره آن هم من هستم.

  • ارباب حلقه ها عمامه
    0

    آقای دکتر رییسی خودش و نمایندگان مجلس و نمایندگان ملت ایران خواند نظرشما چیه؟؟؟؟

  • رضا
    0

    کاش رییسی و قالیباف متن‌هایی که براشون نوشته اند را یک بار روخوانی می‌کردند تا اینقدر اشتباه نخوانند. چقدر آدم دلش هوای سید محمد خاتمی می‌کند. شخصیتی فرهیخته و باسواد. کشور ما آدم با سواد نمی‌خواهد.

  • 598
    0

    سخنرانی آقای زییسی در برابر میهمانان خارجی از موضع عزت - اقتدار و گفتمان حاج قاسم سلیمانی بود 8 سال بود که چنین گفتمانی را نشنیده بودیم به امید روزهای خوب - خبرهای خوب - اتفاقات خوب و لحظه های خوب برای ملت و کشور انشائ الله

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      مگه تلویزیون نگاه نمیکنی؟؟؟

    • حسین
      0

      اقتدار به توپ و تشر و شعار نیست، به اقتصاد قوی و شرایط اجتماعی و فرهنگی مناسب است

  • ....
    0

    بسم الرب الاختلاس و الاختناق و ملابنویس شیش کلاسی.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      یه وقت دق نکنی سکته نکنی دعا نویس ! به قول شما اصلاح طلبا 6 کلاسه بهتره تا دکترای پولی و قلابی داشته باشی و آروغ روغنفکری بزنی

  • علی
    0

    خدا امام رو رحمت کنه که اوایل انقلاب فرمودند روحانیت در کار های اجرایی وارد نشوند...

  • علی
    0

    خدا امام رو رحمت کنه که اوایل انقلاب فرمودند روحانیت در کار های اجرایی وارد نشوند...

  • داروغه
    0

    تا رسما ریس جمهور شد زلزله آمد تو کشور .انشالله که خیره

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    بیشتر حرف ها شعار های چهل ساله بود که گوش مردم ازش پر است و عملا نکته جدید و مثبتی برای مردم نداشت. رسما از امروز لعنت بر روحانی پایان و صد رحمت به روحانی شروع شد !!!

  • احمد
    0

    خدا را شکر که مراسم انجام شد ولی آیا لازم بود این همه هزینه در یک مراسم به بیت المال تحمیل شود این اعمال نشان می‌دهد که هم دولت و هم مجلس عملا انقلابی نیستند چرا از هشتاد کشور دعوت شده هرچه کشور گدا گشنه بود اومدند از حالا سهم خود را بگیرند چرا باید بیت المال ایران برای هر گروهی که در دنیا برعلیه دولتشان است هزینه شودخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      می بینید که کشورهای قوی مارو نمی پسندند فعلاٌ همین گدا گشنه ها از اون پولدارا بیشتر به درد میخورن

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    قالیباف به کسان زیادی خوش آمد گفت که حضور نداشتند !!!! این یعنی متن دیکته شده که بدون فکر و نگاه کردن فقط کورکورانه خواند !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کسی تو یه همچین جلسه ای فی البداهه حرف نمیزنه

    • منتقد
      0

      مثل گلپابگانی و لاریجانی ها و جای خیلی ها خالی بود.. میرحسین و کروبی و احمدی نژاد و خاتمی عزیز و.... چهار سال دیگه هم جای رئیسی !!!

    • احمد
      0

      خخخخخ .

  • ناشناس
    0

    هر سال میگیم دریغ از پارسال.

  • احمد شاه مسعود
    0

    برای من غایب بودن علی لاریجانی خیلی عجیبه ( پیش خود میگفتم رد صلاحیت ایشان جزء مهندسی انتخاباته) به هر حال باید منتظر بود دید ایشان چه در سر دارد..........؟!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مبارک باش

  • داریوش
    0

    مبارک باشد،انشالله

  • سرباز کوروش
    0

    مادر بگرید...

  • رحیم آب منگل
    0

    نه بابا مگر انتخابات شروع شده کی تموم شد نکنه من تو کما بودم زرشک به خودم مگر سال ۱۳۹۹ نیست یعنی چه ؟

  • امیدوارم
    0

    امیدوارم پشیمانمون نکنه ک 4سال بعد دیگه برای همیشه و هیچوقت رای ندیم...

  • خسته
    0

    خدایا به این ملت خسته درمانده ازهمه جهان رانده ازدرون تهی شده صبربیشتری بده! خدایا کمک کن مابه هویت واصالت ایران کبیر برگردیم! خدایا مرا ازدست......نجات بده

  • یکی از مردم
    0

    البته به رسم خودشون! وگرنه شرعا قانونا و قلبا کمتر از 30 درصد مردم ایران(واجد شرایط) رای آورد!

  • ساچو
    0

    الان داشتم تصاویر مجلس میدیدم.......رئیسی خیلی هول شده بود نمیتونست با مجری حرف بزنه ( نفس نفس میزد) این آقا چه جوری میخواد در سازمان ملل( اگر راهش بدند) سخنرانی کنه.خداوندا قهرت نیاد اون از روحانی که دستش لغمه داشت اینم از رئیسی ..،قالی هم فکر کنم از ۲۰ الی۳۰ کلمه استفاده میکنه، انصافا باز اژه ایی آبرو داری کرد....یک خانم سیاهپوست داشت انگلیسی حرف میزد رئیسی هی میگفت به فارسی خوش آمدید.....تابلو......یاد اجلاس سران افتادم خاتمی کولاک کرد

  • امیر1
    0

    اصل مشکل وحشی گری دیو اقتصاد است که از فردا در کوچه بغلی منتظر رئیسی است که بیاید

  • ظریف
    0

    خیلی خیلی ابتدایی وخام بود این مراسم، پر از کلی گوییهایی تکراری خسته کننده بی محتوی. یکی که انگار مجلس ختمه، چند دقیه اولو برای حضار داخلی و مقامات خارجی روضه خوند، اون یکی از شیخ فضل الله نوری که در صف اول مبارزه با مشروطیت و مخالف حق رای مردم بود به عنوان مبارز و شهید آزادیخواه ایران نام برد! و بقیش هم مطالبی که در کتابهای معارف دبستان و ودبیرستان بچه ها می خوانند و هر از چند گاهی با فریادهایی در مجلس تایید می شد (یاد مرحوم وزیر شعار خالی). با این سطح سواد وادراک سیاسی اینها می خواهند با جهان تعامل کنند؟!!!!

  • دانش اموز پایه ششم
    0

    کسی نمی دونست فکر می کرد اون سه سخنران معلمهای دبستنانند و مخاطبان بچه های دبستان سر کلاس هدیه های اسمانی و تعلیمات اجتماعی.

  • احمد
    0

  • روزبه
    0

    رسما فقر و بدبختي و مصيبت ملت مضاعف شد

  • @
    0

    8سال باید رئیسی رو تحمل کنیم.چ سخت است و چ ناگوار.خدایا خودت یه کمکی کن.دیگه توانی نداریم.

  • کریمی قدوسی
    0

    تشکر و قدردانی می کنیم از جناب آقای دکتر سید رئیسی عزیز که رئیس جمهور ایران شدند. سپاسگزاریم

  • شهرام
    0

    به مبارکی و میمنت، . . . ان شاالله که ایشان منشأ خیر و برکت باشند.

  • تصمیم بزرگ تاریخ
    0

    تصمیم بزرگ تاریخی 21/تصمیم صلح و سعادت: آنچه را جهان غرب میگویند، پیشنهاد میشود این تصمیم تاریخی اش بگیرد/ تصمیم برای صلح با جمهوری اسلامی ایران/ پایان دادن به بیش از چهل سال دشمنی خانمانسوز و بی حاصل برای سعادت بشریت! / تصمیمی برای آغاز دوران جهان با صلح / غرب با بازگشت سریع و بدون پیش شرط به تعهدات برجامی اش، به خود جهان شانس دوباره دهد / غرب با بازگشت به برجام، غرب میتواند بار دیگر شانس اعتبار مخدوش شده اش را ترمیم کند و به جهانیان یان امید برساند که غرب نمیخواهد از قدرت اقتصادی اش علیه کشورها و مردمان سوءاستفاده کند! / غرب با بازگشت سریع و بدون پیش شرط به برجام سعی کند ضربات مهلکی به اعتماد جهان زده را جبران کند. / تا 21 مرداد 2021 میلادی را غرب آغاز کند دوران جدید بازگشت به برجام و صلح . راهگشایی سعادتمندانه بشریت/ غرب پایان دهد به کارهای اشتباهش در قبال مردم ایران / به تحریم علیه مردم ایران پایان دهد/ غرب نباید میدان دهد به کاسبان تحریم، کاسبان تحریم دلسوز مردم غرب نیستند، کاسبان تحریم منافعشان در جنگ افروزی و جنایت علیه بشریت است/

  • سلامی
    0

    سلام مبارک باشد انشاالله موفق باشد شما یه ماشین ژیان داغون دارید جاده هم خاکی است و پر از حیوانات های اهلی و وحشی آیا موفقیتی از این رانندگی در قرن 21 حاصل می شود خوشحالیم رهبری خوشحال از انتخاب رئیسی چراکه حضرت آقا ایشان رئیس قوه قضائیه کرده بودن یعنی تائید رهبری از طرفی یک ضلع مثلث هم قالی باف عزیز بودن که تائید رهبری دارند که به احترام و هم فکر رئیسی بودن در انتخابات شرکت نکردن پس مجلس و رئیس مجلس هم همفکر رئیسی هستند یعنی هر سه ضلع مثلث قدرت یکی است که می تواند برجام زنده شود و هم فاتحه برجام بخوانند یعنی مشخص شد عکس رئیسی اقتصاد هر کشور از جمله ایران نیازمند صادرات نفت گاز ووو هست یعنی اقتصاد بدون برجام یعنی کره شمالی یا ونزویلا لذا حال که همگی قوا هم فکرند و مردم هم می دانند کلید رهایی از این وضع اسفبار برجام است اما گویی رئیسی بدلیل فقدان شجاعت لازمه در تفکر سیاسی متاسفانه بوی خوبی از درآمد نفتی نیست و مردم آماده باشند که فاتحه برجام خوانده شود اگر بجای ترامپ بایدن رئیس جمهور امریکا بود روحانی الان تورم 5درصد داشت بجای 500درصد داشت و موفقترین دولت ایران بود و هرگز بدبختی دیده نمی شد و همه ی خانوار ایرانی نیازی ب یارانه و کارانه و کم کاری دزدی نداشتن چ کنیم که روحانی را خراب کردن تا نشان بدهند اصولگرها اصول دارند که البت ندارند اصول حکومت ها در معیشت و رفاه و تورم مشخص می شود مانند اعراب خلیج فارس چ ما بد بگیم چه حسادت کنیم اعراب خلیج فارس بیشترین پیشرفت در دنیا دارند شاید این همگرایی سیاسی س ضلع قدرت در ایران بدرستی استفاده نشود مردم ناامیدی مطلق پیدا کنند و بدانند ن اختلاسی هست نه دزدی راندی بشکلی که داد می زنند بلکه دلار ها بجای سر درآوردن در دولت در ارگانهایی می رود که خرج جنگ نیابتی اتم سوریه یمن لبنان و غزه ووو بخشش ب ونزویلا کره شمالی... می شود یعنی درآمد ایران حیف و میل می کنند و دولت ها در ایران بی گناه هستند . شنیده ها حاکی از آن است که اگر همفکری در ایران بسمت رفع تحریم پیش برود رئیسی تا مهر می تواند تورم را به 25درصد برساند با جهان بینی تدبیر عقلانیت چارساز و یا برعکس ما را در فقر نداری مطلق غرق کند رئیسی تا عید وقت داره ببینیم چ گلی سر ما می زند یا باعث مرگ جمهوریت و برجام می شود یا نه بطور کلی مسئولین ایران با رای باطله زنگ خطر بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین حکومت شنیدن و هیچ بهانه وجود ندارد رئیسی نتواند تحریم بردارد چون همه ی قدرت و قواه با هم مچ هستند و اگر رئیسی موفق نشود یعنی ما جان بینی را درست انتخاب نکردیم و چشم ا را باید شست جور دیگری باید دید و دوستانمان را عوض کنیم و از کمونیست ها دست برداریم و بسمت دوستان دیندار برویم ن حزب کمونیست خدانشناس و ...

  • ملای روضه خون
    0

    تنها تفاوت این آخوند با آخوند قبلی اینه که قبلی منتخب مردم بود اما این منتخب نظامه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نادیده گرفتن 16 میلون هموطنی که به این رئیس جمهور رای دادند توسط شما برگ زرینی است برای اثبات مردمی بودن نظام

    • 598
      0

      منتخب ملت رو ببین با چه افتضاحی ملت بدرقه اش کرد و چه آثاری رو برای کشور به جا گذاشت خرابی - تباهی- خسارت - آوار - وووووووووو ولی به قول خود شما (منتخب نظام )از 70 کشور برای ریاستش آمدند بهش تبریک کفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها