رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اگر حمایت رهبری نبود مخالفان فرصت مذاکره روحانی با امریکا را نمی دادند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری از دولت نبود، قطعاً مخالفان مذاکره با آمریکا به دولت این اجازه و فرصت را نمی‌دادند.

اگر حمایت رهبری نبود مخالفان فرصت مذاکره روحانی با امریکا را نمی دادند

وحید جلال زاده با اشاره به انتشار گفتگوی منتشر نشده رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی رفسنجانی در خصوص دلایل عدم مذاکره با آمریکا و تحلیل جریان‌های ضدانقلاب مبنی بر اینکه رهبری ایران به دنبال پایان مذاکرات مربوط به برجام است، گفت: همواره موضع جمهوری اسلامی ایران درباره آمریکا این بوده است که اگر آنان منافع ملت ما را رعایت کنند، ما هم منعی برای مذاکره با آنان نداریم اما معمولاً آنان منافع ما را در نظر نمی‌گیرند.

وی متذکر شد: ادعای دولت روحانی این بود که ما به جای آنکه با کشورهای اروپایی مذاکره کنیم، بهتر است با کدخدا و بدون واسطه مذاکره کنیم و معتقد بودند که مذاکره با آمریکا راحت‌تر و نتیجه‌بخش تر از این است که بخواهیم با کشورهای اروپایی و با واسطه مذاکره کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: امکان مذاکره با آمریکا برای دولت روحانی از سوی مقام معظم رهبری فراهم شد. اگر موافقت رهبری نبود، دولت روحانی نمی‌توانست راه مذاکره با آمریکا را باز کند.

جلال زاده گفت: دولت روحانی توانست ذیل حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری، مذاکرات را پیش ببرد و همه افکار عمومی می‌دانند که اگر حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری از دولت نبود، قطعاً مخالفان مذاکره با آمریکا به دولت این اجازه و فرصت را نمی‌دادند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ضمن اینکه دولت را از خوش بینی‌های مفرط نسبت به طرف مقابل پرهیز دادند، اما با هدایت‌هایشان به دولت در مأموریتی که داشت، کمک کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: متأسفانه دولت روحانی قدر و منزلت حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری را ندانست و تعهدات یک طرفه برجامی باعث شد که مذاکرات به بن بست کشیده شود.

اگر حمایت رهبری نبود مخالفان فرصت مذاکره روحانی با امریکا را نمی دادند

جلال زاده افزود: فلسفه مذاکره با غرب تأمین منافع اقتصادی ملت ایران بود و موافقان مذاکره با آمریکا و برجام باید به ملت ایران پاسخ دهند و بگویند که چه منافع اقتصادی از برجام عاید ملت ایران شده است؟

وی تأکید کرد: اگر برجام به مشکل برخورد و به نتیجه نرسید، مقصر اصلی آن دولت روحانی است. دولت روحانی دستورالعمل غلطی را برای مذاکرات انتخاب کرد. بنده عضو کمیته تطبیق برجام هستم و در آنجا به طور دقیق در جریان دستورالعملی که مذاکره کننده ارشد دولت روحانی در مذاکرات وین دنبال می‌کرد، قرار گرفتیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: این در حالی است که روحانی فرافکنی می‌کند و ادعای وی مبنی بر اینکه اگر مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب نکرده بود در اسفندماه تحریم‌ها رفع می‌شد، کاملاً کذب است.

جلال زاده بیان کرد: تصور روحانی از به نتیجه رسیدن برجام آن بود که ما یک طرفه برجام را اجرا کنیم، منافع ملت ایران در نظر گرفته نشود و هر آن چیزی را که طرف مقابل مطرح می‌کند، بپذیریم. مذاکره این گونه نیست و ما باید با مذاکره بتوانیم منافع خودمان را هم محقق کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اگر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای نبود، ضرر و زیانی که از طریق مذاکرات به کشور وارد می‌شد، قطعاً چندین برابر زیانی است که الان به عنوان خسارت محض از آن یاد می‌شود.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • مصطفی
    0

    لطفا پرت و پلا نگوئید و آدرس غلط ندهید.

  • ایرانی
    0

    مخالفان که همان خودی ها هستند که بدون اذن کاری نمی کنند ، در مجموع همه چیز سیاه بازی بود ، پیران 70 سال به بالا با افکار پوسیده اشان باید در خانه بمانند و سیاست را به اهلش بسپارند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مملکت هرج و مرج که جایگاه و اختیارات هیچ کس مشخص نیست !!!! و کسی هم پاسخگوی عملکرد خود در برابر مردم و دستگاه های نظارتی نیست !!!!

  • شهرام.ر
    0

    پس چرا گناه اعتماد به غربی‌ها به گردن« دولت » روحانی افتاد؟؟؟

  • محمد
    0

    بهترین راه حل در رابطه با آمریکا برگزاری رفراندم است .

  • دوست
    0

    تا قانون اساسی اصلاح نشود امور کشور درمسیر صحیح قرار نمیگیرد حد و حدود اختیارات ارکان مملکت باید مشخص وهر کس در جایگاه قانونی خود قرار گیرد

  • حقیقت گو
    0

    پس چرا همه کاسه کوزه ها رو تو سر دولت حسن کلید می شکونن ؟ مقصرین اصلی فرافکنی می کنند .

  • علی
    0

    تو به روح پدرت خندیدی مرتیکه چاپلوس دستمال یزدی بدست بی همه کس که اعتماد به نفس وقوه اراده نداری فقط زر میزنی

  • ملاهای بی سواد خواهشا برید گم شید
    0

    کسی که در قیمت بنزین تخصص نداشته، در برجام هسته ای نخصص داره؟!!!!

  • سرباز کوروش
    0

    همین هدایت ها و رهنمون هاست که ما به اینجا رسیدیم، تمام دنیا با ما چپ افتاده،....

  • روزبه
    0

    جناب ، عقل هم خوب چیزی است که شما و امثال شما ندارید . آمریکا تصمیم گیرنده در همه جا هست حتی اروپا از آمریکا دستور می گیرد پس اول باید رضایت آن را جلب کرد شما دیگر چه اعجوبه هایی هستید که برای مردم تعیین تکلیف می کنید پناه بر خدا

  • دن کیشوت
    0

    حضرت ایشان همواره حامی دزدان بوده اند!

  • ناشناس
    0

    اینا کاسبان تحریمن روحانی فقط میخواست صلح کنه اینا نذاشتن

  • در ذیل
    0

    عبدالهایان میگه هرگز مذاکره با آمریکا تابو نبوده بعد این یه چی دیگه میگه

  • ناشناس
    0

    مرگ بر دیکتاتور وطن فروش خرفت متوهم عرب پرست

  • سعید
    0

    پس چرا ایشان همش میگن دولت روحانی به غرب اعتماد کرد مملکت ضرر کرد پس مقصر اصلی خودشون هستن

  • روزبه
    0

    سوريه و عراق و بمن و لبنان و فلسطين سلامت باشند , ايران و ايراني نابود شوند به ..... شما

  • توالت
    0

    دولت درسایه!

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای جلال زاده طوری دروغ نگویید که بعد نتونید جمعش کنید. به قول خودتان رهبر انقلاب موافق مذاکره با امریکا بود و به همین دلیل به دولت روحانی اجازه مذاکره با امریکا را داد. تا اینجای مطلب اولا همه کسانی که مخالف مذاکره با امریکا هستند در واقع مخالف نظر رهبر هستند و ضد ولایت وفقیه هستند. دوما وقتی دولت روحانی با اجازه رهبر وارد مذاکره شده است . هر کس به آنها اهانت کند و تهمت غرب زدگی و امریکا گرایی بزند در واقع این اهانت ها را به رهبر کرده و باید جوابگوی این ملت و قوه قضاییه باشد. سوما مخالفین مذاکره با امریکا یا قصدشان از این مخالفت ایستادن مقابل رهبر است یا کاسبان تحریم هستند. و اما اصل مذاکره اگر غلط است چرا رهبر از غلط حمایت کردند. اگر درست است چرا کاسبان تحریم سد راه یک اقدام درست قرار گرفته اند. عقل سلیم حکم می کند که بهترین حالت در هر مذاکره ای حالت برد - برد است. در این حالت دو طرف باید امتیازاتی به دیگدیگر بدهند تا هر دو طرف احساس برد داشته باشند. اگر شما فکر می کنید ما نباید برای امتیاز گرفتن از امریکا امتیازی بدهیم این دیگر اسمش برد - برد نیست . زیرا یکی از طرفین که امتیازی بدست نیاورده احساس برد ندارد. شما اگر سواد مذاکره ندارید دنیایی که ما با آن طرف هستیم این سواد را در حد عالی دارد و هرگز تن به مذاکره برد - باخت نمیدهد. از همه مهمتر اینکه ترامپ از برجام خارج شد به این دلیل که احساس کرد ظریف با ظرافت خاص دیپلماسی فعال کلاه سر امریکا و اروپا گذاشته و منافع امریکا را در نابودی برجام و تشدید تحریمها دانست. در داخل کشور هم شما و همفکرانتان منافعتان را در نابودی برجام و تشدید تحریمها دانستید. متاسفانه همین اندیشه را اسرائیل و عربستان هم دارند. در مهمترین پرونده بین اللملی ایران که با معیشت مردم و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران رابطه مستقیم دارد . ننگ از این بالاتر که جریان انحصار طلب اصولگرا با امریکا و اسرائیل و عربستان علیه حقوق حقه ایران و معیشت این مردم همصدا و هم رای و همراه شده است!!!!؟ آیا فکر می کنید با این دروغ گفتن ها داغ این ننگ از پیشانی جریان انحصار طلب اصولگرا پاک می شود!!؟ خدا شاهد است که این ننگ بنام جریان کاسبان تحریم در تاریخ ایران ثبت شده است. خدا شاهد است که جریان انحصار طلب اصولگرا برای کسب درآمد از تحریمها حتی به زندگی هایی که بخاطر سختی معیشت از هم پاشید رحم نکرد. حالا فکر می کنید دولت رئیسی با مذاکره تحریم ها را بر میدارد یا با موشک؟ شاید هم اصلا اجازه نداشته باشد برای برداشتن تحریمها اقدام کند زیرا تحریمها برداشته شود کسب و کار مخالفان برجام به هم میریزد. و لاجرم لای چرخ این دولت هم سنگ می گذارند. و نظام یکدست باز هم دوسته می شود. دروغ نگو.

  • مهرداد سربندی
    0

    خطاب به سایت خبر فوری. به نظرتان خبر جدایی مسی از بارسا مهمتر است یا اظهار نظر جلال زاده؟ چرا خبر مسی هنوز روی صفحه اول سایت شما قرار دارد اما اظهارات جلال زاده سریعا به بایگانی رفت؟ دلتان برای مردم سوخت که این اراجیف را می خوانند یا دلتان برای جلال زاده سوخت که پاسخ خای دندان شکن را کمتر تحمل کند؟ شاید هم از اینکه مردم در مورد این دروغ ها روشنگری های مهم می کنند ناراحت هستید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها