مذاکره مسئولان ایرانی با آمریکا جرم می شود؟/ جزییات طرح مجلس برای ممنوع کردن مذاکره با واشنگتن

اخیرا طرحی با عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا» اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار خواهد بود.

مذاکره مسئولان ایرانی با آمریکا جرم می شود؟/ جزییات طرح مجلس برای ممنوع کردن مذاکره با واشنگتن

بر اساس این طرح که به صورت عادی اعلام وصول شده است، هرگونه شروع به مذاکره یا مذاکره مسؤولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی بدون اجازه و تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع می‌‌شود.

تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار (حبس بیش از پنج تا ده سال، جزای نقدی بیش از یکصد و هشتاد میلیون ریال تا سیصد و شصت میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی) خواهد بود.

متن کامل طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

مقامات ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مقامات کشورمان اقدامات نظامی، اطلاعاتی، ضد حقوق بشری و تحریم را به طور مستقیم و یا در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، بیولوژیکی و صنعتی خود انجام داده اند و اقدام نابخردانه و شرم آور مقامات آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز آنها در جنایت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بشریت است. رئیس جمهور آمریکا در موارد متعدد مقامات و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تروریست معرفی نموده و ایشان را تحریم کرده است.

متأسفانه در برجام شاهد بد عهدی مقامات آمریکایی بوده و علت این بد عهدی نیز این بود که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران محتوای برجام را به گونه دیگری جلوه داده و مفاد واقعی برجام را برای نمایندگان مردم واضح و کامل بیان نکردند و این منجر به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی شد. لذا برای جلوگیری از سوء استفاده مجدد مقامات و مسئولان دولتی و عدم استفاده از تبلیغات در خصوص مذاکره با مقامات آمریکایی جهت فشار به مجلس شورای اسلامی لازم و ضروری است هر دولتی قبل از هرگونه مذاکره با مقامات آمریکایی ابتدا موضوع مذاکره با مقامات آمریکایی را به تصویب مجلس برساند و پس از اجاره مجلس مجاز خواهد بود که برای مذاکره اقدام کند. لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

طرح ممنوعیت مذاکره مسؤولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی

ماده واحده - از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، هر گونه شروع به مذاکره یا مذاکره مسوولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی بدون اجازه و تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

تبصره ۱- اجرای احکام مقرر در این قانون رافع تکالیف قانونی در اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی و دیگر تکالیف قانونی در خصوص طی مراحل قانونی تصویب موافقت‌نامه‌ها، عهد نامه‌ها، معاهدات بین المللی نیست.

تبصره ۲- تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار می‌باشد.

تبصره ۳- آیین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت دو ماه توسط وزرات امور خارجه با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری و اطلاعات سپاه تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حسینعلی حاجی دلیگانی - علیرضا سلیمی - جعفر راستی - علیرضا نظری - سید جواد حسینی کیا ۔ محمد تقی نقدعلی - سید محمد مولوی - ابراهیم عزیزی شیراز - یعقوب رضازاده - رحمت اله فیروزی پوربادی - حسین حق وردی - مجید نصیرائی - حبیب آقاجری - علی اصغر عنابستانی - کیوان مرادیان کوچکسرائی - حسین رجایی ریزی - کیومرث سرمدی واله - جبار کوچکی نژادارم ساداتی - روح اله ایزدخواه - موسی احمدی - احمد محرم زاده یخفروزان - غلامحسین رضوانی - رسول فرخی میکال - مرتضی آقاطهرانی - محمدرضا احمدی - حسن رزمیان مقدم - علی اکبر بسطامی - علی اکبر علیزاده برمی - محمدصالح جو کار - پروین صالحی مبارکه - عبدالجلال ایری - جلیل مختار - امانقلیچ شادمهر - رضا آریان پور - غلامحسین کرمی

منبع: فارس

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 70
  • داروغه
    0

    خدایا به فریاد مان برس

  • علی
    0

    خدایا فقهای ما را از چاپلوسی بیزار کن...

  • حمید
    0

    یک عده عرب زده عرب زاده و غیر ایرانی دارند ملت رو بدبخت تر میکنند با همین دست فرمون جلو بروند 10 سال دیگر روی نقشه های جهان به جای ایران نوشته شده کره شمالی شعبه دو

  • محمد
    0

    این مصوبه از جانب یک عده معلوم الحال در مجلس که از بدبختی مردم مشعوف می شوند صادر شده که نشان‌دهنده بیسوادی انهاست

  • ناشناس
    0

    ؟خدایا اگه واقعا هستی چرا اینا به اسم تو اینقدر ما را بیچاره کردن کو اون عدلت؟

  • کارمند
    0

    دستتون طلا . من بودم میگفتم اعدام کنید . خدایا سایه رهبرمان را همیشه سرافراز بدار

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      داعشی بدبخت!!

    • کاربند
      0

      از محضر داعش فارغ تحصیل شدها!!! طالبان هم شما را میخاد تعارف نکنیا

  • عبد
    0

    البته مذاکره بدون اجازه مجلس در آمریکا هم هر نوع توافق و مذاکره با ایران را به موافقت کنگره منوط کردن

  • دهاتی
    0

    مجلس حداقلی و دنا پلاسی : با فکر تصمیم بگیرید

  • محمدرضا
    0

    تا جایی که ما مردم یادمون هست که این ارازل اوباش سال 58 بودن که سفارت امریکا را به اتش کشیدن مثل یه مشت نادان بی شعور که هنوز که هست تاوان کار اون چند نفر را ملت بدبخت ایران داره میده ....بس کنید بر پدر همه شما لعنت که اندازه یک الاغ نمیفهمید این چه زندگی هست که قراره همیشه توی تحریم داشته باشیم .انشااله روزی همه چیز عوض خواهد شد ما با کسی دشمنی نداریم پس برای یه ملت تصمیم نگیرید تند رو ها

    نظرات شما -
    • فرهنگی بازنشسته
      0

      محمدرضا ! خداترا واربابان کدخداپرست وحرام خوارت رالعنت کندکه ندانسته حرف میزنی! نادان! اول اینکه کسی درسال 58سفارت خانه (لانه جاسوسی) کدخدایتان راآتش نزد. دوم :درهمان سال 58افرادی مانندعباس عبدی(نابغه ومغزمتفکر اصلاحات!) همراه بامعصومه ابتکار(معاون خاتمی وحسن روحانی)باکمک عده ازدوستانشان ازدیوارلانه جاسوسی(سفارت امریکا)بالا رفتند.سوم:حالافهمیدی که بالارروندها ازدیوار مانندخودت الاغ تشریف دارند!؟

  • ناشناس
    0

    آمریکا وغرب خیر؟؟؟؟ کمونیست وسوسیالیست آری...‌‌!!!!. منافع ملی قربانی منافع جناحی.

  • نظرگو
    0

    ولی مذاکره با چین و روسیه برای فروش کشور جرم نیست

  • ایرانم
    0

    پس تکلیف حکم حکومتی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجمع مصلحت آقایون چه میشه؟ظاهرا این اقایون هنوز در اوهام و رویا بسر می برند که مجلس در ساختار حکومت اسلامی کاره ای نیست و هزارتا بالاسر داره و مصوبات نیم بندش بایستی از دالان هزارتوی قدرت رد بشن‌.

  • احمد
    0

    سبقت در جهل،

  • ایران اسلامی
    0

    خاک بر سرتون ، خودتون می برید و می دوزید. ملت دیگه به تصمیمات آبکی شما حداقلی ها و ده درصدی ها اعتنایی ندارند اگه عرضه دارید یه تصمیم قاطع برای برون رفت از بحران کرونا بگیرید که هر روز جان بسیاری از هموطنان رو می گیرد.

  • ایرانی
    0

    محبت می کنید یک قانون بگذارید آقازادهاتون از آن ور آب برگردند و به مملکتشون خدمت کنند ۰۰۰۰۰.نگید برای فرصت مطالعاتی رفتند و یا از حرفها.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      حیفه آقا که بچه های اینا میگید

  • کارگر
    0

    بله یک عده مفت خور نشستن اون بالا خانه دارند پول دارند مقام دلرند دلشان به حال مردم نسوخته هیچ گاه به نفع مردم کارنکردند کاسبان تحریم همین ها هستند دزدی مثل قالیباف مردم گرسنه باشند برق نداشته باشند ما حکومت کنیم ان دنیا جواب خواهید داد

    نظرات شما -
    • دولتی انقلابی در شان نظام انقلابی
      0

      دزد خودتی و جد و اباء ت...تهمت زدن چه اسون شده برا یه عده ای .فقط میتونم بگم متاسفم برات....

    • ناشناس
      0

      دولتی انقلابی تو هم اگه سرت تو توبره نبود می دیدی

  • کاتب
    0

    اگر مجلس مردمی است باید به احترام ملت ایران مذاکره با ایران را به همه پرسی گذارد بعد از چهل سال این خق مردم است نه این که خود تصمیم بگیرند اقای رییس محلس محلس مردمی همین است این بی احترامی به ملت ایران است خجالت بکشید مردم در فقرو بدبختی هستند کمی وجدان داشته باشید شما فرزند دارید اگر پول تداشتید برایش چیزی بخرید شرمتده نمی شوید انتشار دهید اقایان مجلسی بخوانند شاید وچدانشان بیدارشود از نلزو نعمت اقای رییسی عدالت همین است از تعریف شما

  • غریبه
    0

    نتیجه رای بی رای میشه این مجلس که نماینده آن با پنج هزار رای هم وارد مجلس قانون گذاری شده

  • شهلا
    0

    یعنی چی این طرحهای مسخره چیه چرا بجای اینها یک فکری برای معیشت, بیکاری و هزاران درد دیگه این باصطلاح نمایندگان نمی کنند واقعا حتی حتی یک دلسوز توی اون مجلس خراب شده پیدا نمیشه گرچه با تصویب چنین لوایحی در واقع نان تحریم آقایان به راه می باشد چرا این جماعت اجازه نمیدن ما هم مثل همه دنیا بدون دشمنی با جهان زندگی آرامی داشته باشیم گرچه جوابش کاملا روشن است چون به ضرر این جماعت میباشد.

  • دیوانه
    0

    دنده عقب تا جهنم! خاک برسر طراحان نادان.

  • ایرانی
    0

    دوستان حواستون باشه . مطمنا این دشمنی و کینه به کشور مستکبری مثل آمریکا به ما خیلی کمک می کنه تا استقلال داشته باشیم و کشور مثل چین و روسیه فرصت طلب بی نیاز باشیم .شما نمی فهمید مسٔولین با تدبیر و درایتی که دارند مطمنا به فکر مردم و معیشتشان هست و گاهی از فرط نگرانی مردم شب ها خوابشون نمی بره . دقت کردید که چطوری تو صندلی مجلس می خوابند چون شب ها به فکر مردم هستند و نمی خوابند.

  • رزطط
    0

    مجلس ودیگر قول بدون اجازه رهبر و سپاه هیچ پخید نیستند

  • علیرضا
    0

    چرا رفتن پسران مسولین به امریکا را جرم تلقی نمیکنند

  • ع
    0

    زندگی و سرمایه گذاری و خوشگذرانی در امریکا برای مسئولان افتخار است؟

  • ناشناس
    0

    جمع کنین این بساط مردم دارن توفقر گرفتاری دست وپا میزنن پدر مردم ودراوردین چه عجب زندگی بچه مسولان تو امریکا جرم نیست اونوقت مذاکره میشه جرم جمع این بساط دوز وکلک چه بخواهین چه نخواهین امریکا همه کارست الکلی با دست پس میزنین با پا پیش میکشین

  • فرهنگی
    0

    حیف وقت انسان که درسایت خبرفوری بگذردکه برای مزدوری وخوش خدمتی به دزدان دولتی وآقازاده های حرام خوارو کدخداپرستان ازخدابی خبربپا شده تا توجیه کننده فساد ودزدیشان باشد ومطالبی مغرضانه بگذارد وعده ای ازنوچه های بیسواد ونادان ومعلوم الخال انان هم نظرات توهین آمیز بگذارند.ودرعوض نظرات درست ایرانیان دانا وآگاه وآزادمرد راسانسورکنند.

  • وطن پرستان ملی گرای ایرانی
    0

    البته با این کارهای مجلس مخالفم! متاسافنه اخیرا گروه موسوم به انقلابی ها بعد پیروزی آقای رئیسی در انتخابات و همچنین گرفتم کرسی ها شوراها و مجلس، خودشان یکه تاز می بینند و قواننی ضد مصالح عمومی تصویب میکنند، از محدودسازی اینترنت تا ممنوعیت مذاکره! این دیگر چه مجلسی است که دارند بقای انعطاف یک ملت می بندند؟! اگر آزادی رسانه نبود که من نوعی نمیتوانستم چنین علیه جنایتکارن امریکایی افشاگری کنم! اگر امکان مذاکره به بندند که نمیشود از منافع ملی دفاع کرد! اینکارها در وجاهت مجلس و مصالح ملی نیست! من در سایت کیهان لندن که از رسانه های مخالف نظام ج.ا است کامنتی گذاشتم و از انجا حدس میزنم سانسورش کنند، در سایت خبر فوری عین آن را کامنت میزنم و امیدوارم خبر فوری نشر دهد، تا به بینند وطن پرستان ملی گرای ایرانی نظرشان چیست /// حقیقت پشت سانسور! سانسور بیشرمانه ای در رسانه ها داخلی و خارجی فارسی زبان علیه منتقدان کامنتگذار در جریان است. در همین سایت کیهان لندن، افرادی از دو سه سال پیش خواستار این شدند که لااقل کالاهای بشردوستانه از لیست تحریم ظالمانه خارج شود (چرا که عملا با تحریم بانک مرکزی و تبادلات دلاری امکان آسان کالاهای بشردوستان نبود) که این اقدام غیرقانونی (بر خلاف تعهدات امریکا در برجام و قوانین بین المللی و سازمان ملل)، ترامپ امریکا را از برجام بیرون آورد، به کشور ایران صدها میلیارد دلار خسارت وارد کرد! برای توافق برجام، سالها مذاکره شد و ایران عقب نشنین بزرگی از برنامه توسعه هسته ای صلح آمیزش کرد تا از مزایا اقتصادی برجام استفاده کند، متاسفانه بخاطر مذاکر کنندگان ایران، نهایت ساده لوحی کردند و ادقامات نقدی انجاتم دادن در قبال یک سری تعهدان نسیه! ذخایر ارزشمند اورانیوم غنی شده و راکتور اراک و تعداد سانتریفیوژها نابود یا کاهش دادند به امید اینکه امریکا و سایر متحدانش به تعهداتشان عمل کنند، اما وقتی غربیها دیدن ساده لوحان ایرانی آن همه کار رکدند، خائنانه و. جنایتکارانه زیر تعهداتشان زدند و موجب اذیت و رنج ملت ایران شدند و صدها ملیارد دلار خسارات با تحریم ظالمانه زدند و عملا نقش بزرگی باز نسل سوز ی ایران داشتند! امریکا و متحدان غربی و منطقه ای حق نقض برجام نداشتند، برجام یک قتوافق سازمان ملل بود و خیانت و جانیت انها علیه ملت ایران در تاریخ ثبت و نابخشودنی است. دهها میلیون از مردم عادی ایارن- که حتی مخالف حکومت ج.ا هستند- توسط امریکای جنایتکار زندگی شان نابود و یا صدمه جدی دید! این جنایت امریکا را ملت ایران فراموش نخواهد کرد، که حتی حاضر نشد تحریم دارو و غذا بردارد و فقط وقتی دیدند واکسن و سایر تجهیزات مبارزه با کرونا در داخل تولید کردند اقدام نمایشی در لغو تحریم کرونایی کرد! این درسی بود برای همه ملت ایران اعتماد به جنایتکاران غربی بخصصو امریکا جنایتکار نکند! بعد دویست سال از تاریخ برجنایت و ظلم امریکا، امریکا عوض نشده از زمانی بمب اتمی بر سر مردم ژاپن انداخت، امریکا همان امریکایی است کخ سرخپوستان بومی قاره امریکا قتل عام کرد، امریکا حقیقتا شیطان بزرگ است و سردمدار امروز جنایتکارن دنیا است یا کارنامه نگین ضد بشری که متاسفانه همچنان هم به این استکبار جنایتکارنه اش ادامه میدهد. بین مردم عادی ایران و حکومت ج.ا هیچ تفاوتی امریکا و متحدانش اقئل نشدند و تحریم ظالمانه ای علیه مردم ایران هدفگذاری کردند و البتخه در اینجا ناکارمدی نهادهای نظارتی داخل ایران در مبارزه با تحریم ظالمانه و جنایتکارنه امریکا و مافیای داخلی نیز آزار بیشتری مردم عادی ایران داد، کاملا روشن بود هدف امریکا اذیت مردم ایران و تنبیه عمومی به مثابه هلوکاست نازیها علیه غیر آلمانیها مانند اسلاوها و کولیها و یهودیان و... بود، کاری امریکا دارد در این چند سال ادامه میدهد شبیه نازیها است. هر چند ایران را در عمل نمیشود تحریم گسترده کرد، به دلیل اینکه ایران ظبیعتا دارای توانایی تحریم شکنی است، هم از نظر امکانات داخلی و هم مرزهای گسترده و ژئوپلتیک تحریم شکن، این بی عرضگی مسئولان داخلی در مبارزه با فساد است که نمودش از مدرکفروشی تا احتکار کالاها است، وگرنه ایران اساسا نبایست چنین دچار مشکل شود و کشور ایران براحتی در اغلب کالاهای خودکفا و صادرکننده است، این خیانتهای داخلی و ستون بنجمی ها است، این خائنان داخلی وطنفروش جنایتکار داخلی هستند که موجب تضعیف پروژه های عمرانی و هزینه تراشی برای ملت و ناراضی کردن آنها از دولت بود، متاسفانه نفوذیهای اجنبی در نهادهای حاکمیت هستند و دارند جنایتهای خائنانه ای علیه ملت ایران انجام میدهند. مفسدان شرکای تحریم کندگان خارجی در جنایت علیه مردم ایران هستند. حکومت امریکای جنایتکار و ظالم، دیگر آبرویی ندارد در جهان. به امید خداوند، کشورهای متضرر از ظلم و جنایت امریکا، با ایجاد اتحادیه های همکاری سیاسی-اقتصادی جدید مانند چین و روسیه با ایران، طومار استبداد جنایتکار امریکا بسته شود و این جرثومه ضد بشری از دنیا برود و آن روزی مردم جهان نفس راحتی از دست ظلم امریکا و غرب خواهند کشید. لینک کوتاه شده این نوشته: https://kayhan.london/fa/?p=247127

  • احمد
    0

    کاسبان تحریم خودشان را لودادند جمع رأی این نمایندگان صدهزار نمی شود اما از طرف هشتاد میلیون آدم تصمیم می گیرند. مذاکره و رابطه با آمریکا را ملت باید تعیین کند نه عده‌ای معلوم الحال چندتا رفراندم در کشور ضروری است. ۱- خود جمهوری اسلامی که آیا مردم بازهم جمهوری اسلامی می خواهند یا نه؟ ۲- قانون اساسی ۳- رابطه با آمریکا ۴- خرج کردن بیت المال ملت ایران در کشورهایی مثل سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و .‌‌.. اگر واقعاً نظام جمهوری اسلامی مردمی است این چهار مسئله را به رأی مردم بگذارند

  • رصد
    0

    این مجلس وجه قانونی ندارد این مجلس در راس امور نیست این مجلس را باید به توپ بست این مجلس ترسو و غلام حلقه به گوش است این مجلس نماینده مردم ایران نیست

  • ناشناس
    0

    وقتی مجلس انقلابی ترمز میبره حیف به پنج درصد رأیی که گرفتین حالا این مجلس تازه داره را میوفته اول کاریم

  • ناشناس
    0

    تصمیمات آبکی درحق۸۰م ن آخرین میخ برتابوت جاهلان ونااهلان گرفتار ابوموسی اشعری ها شده ایم که با فریب عده ای عمروعاص صفت فرصت طلب ،حکمیت را واگذارکردند .

  • حسین
    0

    آقا حواستون باشه نمیگن وطن فروشی، خیانت، اختلاس و ..... جرمه ها! میگن مذاکره با آمریکا جرمه!!! این نکته خیلی مهمی است. در همه کشورها، خیانت و وطن فروشی میشود جرم ولی در کشور ما مذاکره!!!! حالا نتیجه این طرز تفکر رو‌خواهیم دید.

  • ايران زمين
    0

    آقايان نماينده مجلس يك قانون بگذاريد ورود آقازادگان به امريكاه جرم محسوب شود متاسفانه ما مردم ايران تا اين تفكرات غلط در سر مسئولين داريم ره به جايي نخواهيم برد

  • ایرانی
    0

    نمیدونم معنیش ترسه چیه،از چی میترسید چرا دور کشور دیوار ۱۰۰۰ متری کشیدید همه رو تیخی کردید،تو این دنیا فقط ما انسانیم میریم بهشت بقیه جهنمی هستند،دست از این کارا بردارید وضع مملکتو از این بدتر نکنید،هیچی نداریم هیچی هم نمیتونید درست کنید خودتونو گول نزنید،دستو دراز کنید لولو نیست جهان بزارید مردم یه نفسی بکشن،

  • وحید
    0

    مذاکره بدون اطلاع مجلس ممنوع میشه،خبر فوری یک مقداری ش.... داشته باشید و تیتر درست بزنید

  • ali
    0

    مسئولین محترم در حال به باد دادن برجام هستند ولی با پف پف کردن!

  • ناشناس
    0

    در دنیا منزوي منزوي........ عوضش امنیت داریم(برای بقای خودشون و رفقای مفت خور عربشون)

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    باسلام این‌گونه لوایح و‌ تصویب ان دردی از مردم دوا نمیکند. بجای اینکارها فکری برای گرانی کالا و ....... بکنید.!!!!!

  • ازا اندیش
    0

    خرفت تر از این نماینده خودشان هستند فقط به دنبال کاسبی با تحریم هستند

  • محمود م
    0

    باتمام احترام به هم وطنان عزیزم.. من با این طرح کاملا موافقم..البته خواهشند فوش ندید من نظرم را گفتم ...خبر فوری !!!!!

    نظرات شما -
    • احترام
      0

      فقط چون خاهش کردی و منم ادب برام مهمه. وگرنه!!! ولی کامنتها را بخوان و عذرخواهی کن ک نفهمیده نظردادی. بخصوص اینکه آمریکا رو بده تمام این اشرافگرا میرن کنار دست آقازاده هاشون همونجا

  • رفراندوم
    0

    یکی دیگه از دلایل بی اختیاری رییس جمهور!!!یا بی اختیار تر شدن رییس جمهور ها !!یعنی اکثر مردم هیچ!!

  • شهرام.ر
    0

    مذاکره با طالبان چی؟؟؟؟ملا وقتی بیکار میشه سوزن میزنه به ...

  • ناشناس
    0

    وقتی مردم بعنوان ابزارسیاسی برای دستاوردهای متافع شخصی یک عده ادمهای بیسوادقراربگیرندقطعاچنین خواسته محقق میشه.هرچه ازانقلاب میگذره واروته شناکردن مسئولین بیشترمیشه.متعجب هستیم اگرغرب خوب نیست چرابچه های شمادرانجاتحصیل ویازندگی میکنند؟!! واقعابعضی ازمردم بیچاره مافکرمیکنندمسئولین یانماینده هادلسوزمردمند؟ فقروفحشابیدادمیکنه قطعاگریبانگیرهمه میشه چون جداازمردم نمیشه زندگی کرد.مگرمذاکره درزمان پیامبریاائمه اطهارنبوده؟ پس صلح امام حسن چه بود؟ واقعاجای تاسف دارد؟!!

  • ایرانی
    0

    این مجلس بیسواد ترین ، احمق ترین وکاسب ترین تحریم غیر مردمی ترین در عمر انقلاب است .ممنوعیت مذاکره با یک کشور قدرتمند !!!!! ای خاک دوعالم بر سرتان...

  • ناشناس
    0

    رضا.... روحت شاد

    نظرات شما -
    • علي
      0

      اي به تو اون روحت

  • کاتب
    0

    مذاکره فقط از اسد ، نصرالله لبنانی حشدالشعبی ها و حوثی ها و لاغیر. و البته جماعت نامبرده هم در مقابل ملیارد دلاری که سالیانه از ولایت اسلامی می گیرند ،حاضر به مذاکره هستند . اضافه کنید با طالبان ها؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کاش قانونی تصویب میشد که منافع مردم ایران در اولویت قرار می‌گرفت!!!!!

  • سید حسین
    0

    مذاکره با اجنبی ممنوع است. ملت مقاوم و سرسخت ایران تحریم ها را با رضایت کامل تحمل می کنند و این در انتخابات اخیر ثابت شد.و همه خوشحال هستند.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همه خوشحالن!!!!!!!!! معلومه خوب داری تحمل میکنی ازت در نره!!!!!!!!

  • نظر
    0

    آخه اين چه استدلاليه؟ اين چه تفكريه؟ منطق ندارن اينا... يه خورده قبل از حرف زدن فكر كنيد و بفهميد چي ميگيد و بعد قانون كنيد! خود آمريكا و روسيه و چين و انگليس و... با اون قدرتشون همچين قانوني وضع نكردن و هميشه راهي رو براي مذاكره حتي با دشمناشون باز ميزارن.

  • رضا95
    0

    حالا اینا را از کیهان هم پرسیدید؟.اول ازکیهان بپرسید بعدببریدمجلس تصویب کنید.

  • طهماسبی
    0

    هردم از این مجلس انقلابی حد اقلی بری می رسد .

  • کیان
    0

    این باقر جمهور خیلی باهوش هست وقتی رفت روسیه و پوتین تحویلش نگرفت فقط روی خودش نیاورد ولی مدت های مثل آتشفشان بود تا در این طرح فوران کرد چون خود با پوست و استخوان مزه تحقیر را کشید و پوتین حاضر با دیدار او نشد چون چون بسیار کینه ای هست میخواد دیگر مقامات هم نتونن با کسی ملاقات کنند یک مشت غلام حلقه به گوش هم دور و برش را گرفتن با این مجلس احتیاج به هیچ دشمنی حتی اسرائیل نیست چون ایران داره خودشو از صحنه بین الملل حذف میکنه

  • حاج فضیل
    0

    لااقل اول بجای این مصوبه، برای گرانی‌های هرروزی و قیمت وحشتناکه اجاره منزل، نبود واکسن و برای آب و برق........ یه فکری میکردید خیلی خیلی عجیبه خدایا چه کنیم.......

  • حسین
    0

    من یک پیشنهاد دارم. حالا که همه چیز گل و بلبل شده و یکدست، پیشنهاد می کنم چون اصل اساسی کار دست شورای نگهبان است و بقیه مسایلی که میدانیم. یک قانون بگذاریم که طرح‌های نمایندگان قبل از طرح و حتی رسانه ای شدن، اول بفرستند شورای نگهبان که با «عقل و قانون» ارزیابی و اگر از نظر عقلی و قانونی ایرادی نداشت بعد شروع کنند به جمع آوری امضا و غیر علی هذا. اینطوری خوبیش اینست که اولا مردم و دشمنان نمی‌فهمند که نمایندگان ما چه عوجوبه هایی هستند.‌ثانیا وقت ملت سر بحث های بیخودی هدر نمیشه فقط نمایندگان وقت خودشون رو هدر خواهند داد نه ملت را.

  • هموطن.
    0

    مذاکره در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور و بر اساس سه اصل عزت، حکمت، مصلحت به عنوان اصول سیاست خارجی کشورمان در جهت صیانت از منافع ملی نبایستی منع شود و در این طرح پیشنهادی نیز چنین نشده است. اما بنا به تجربیات برجام و تجربه تلخ بدعهدی و دشمنی های دامنه دار آمریکا، رویه قانونی بهتر و مطمئن تری برای آن پیشنهاد گردیده است. در بسیاری از کشورها و خود آمریکا نیز به همین گونه است؛ اولا دولت اجازه هر کاری را ندارد. دوما، هر قانونی بایستی در کنگره آمریکا ( مجلس نمایندگان و سنا) تصویب بشود. مانند همین موضوع برجام، که دولت آمریکا در بخش هایی از آن راسا نمی تواند تصمیم گیری کند و باید تصمیمات و پیشنهادات خود را به تصویب کنگره برساند و به قانون تبدیل کند. تیتر انتخابی خبر، ایراد اساسی دارد. چون بر اساس این طرح،«... هرگونه شروع به مذاکره یا مذاکره مسؤولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی بدون اجازه و تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع می‌‌شود.» که قسمت آخر و مهم متن خبر بواسطه شیطنت رسانه ای برخی رسانه ها و انتخاب هدفمند تیتر ناقص و غلط انداز، در نگاه اول، موضوح طرح پیشنهادی را برای شنونده و خواننده ( تا وقتی فقط تیتر را مشاهده نموده و متن کامل خبر را نخوانده است) نادرست جلوه می دهد.

  • علی
    0

    مجلسی که سیاست نداشته باشد. یعنی این اگر ما دو جناح اصلی موجود را نداشته باشیم دشمن سریع به هدف خود می رسید و اگر یکدست شویم مشکلات موجود و تبلیغات دشمن و نارضایتی عمومی امنیت کشور را به خطر می اندازد

  • محمد
    0

    این مجلس خیلی ضعیف هست به جای رفع خلاء های قانونی و رسیدن به مشکلات مردم و مبارزه در جهت فساد و نظارت در کشور افتاده دنبال دشمن تراشی و فضای مجازی که کار بیهوده هست اصلا اولویت بندی بلد نیستند

  • مرزبان
    0

    هزار هزار بار متاسفم که همچین مجلس ضعیفی داریم که به جای ترویج قانون گفتمان ،قانون منع گفتمان میگزارد ،بروید متن سخنگوی طالبان در مورد نظرشان در رابطه با ارتباط با آمریکا را بخوانید ، آنها با امریکاییها رودر رو درحال جنگند و مثل مجلسیهای ما گردنشان کلفت نیست ،باوجود افکار عقب افتاده اما گفته اند ما با تمام دنیا مذاکره میکنیم حتی آمریکا چون آنها مهمترین کشور دنیا هستند و مردم ما با مذاکره و تعامل پابرجا هستند ،آنوقت مجلس ما حتی در حد سیاست طالبان عقب افتاده هم نیست

  • مدرس
    0

    از امضا کنندگان ،آقای عنابستانی سیلی زن هستند ، ایشان کلا اهل سیلی هستند ،گاهی در گوش سرباز خودی ،گاهی در گوش آمریکا ، شایدم در گوش پختگی و تعقل ! واقعا تاسف بار است ،مجلس به جای ترویج گفتگو ،قانون ضد گفتگو ترویج میکند ننگ بر این مجلس

  • من
    0

    ای واااااای دیگه نمیتونیم به بهانه مذاکره با آمریکا رای جمع کنیم ..بهتره از همون مساله حجاب و دیوارکشی استفاده کنیم

  • نادر
    0

    به نظر نگران کننده میاد. اما در اصل این رد گفتگو با دنیا نیست. بستن دست و پای عوامل غرب در درون کشوره. مادامی که این غربگرایی فاقد تعقل توی کشور جاری باشه، باید محدودیت وجود داشته باشه. اگر وطن پرستی و آزادگی ملاک قرار بگیره، در این صورت گفتگو با آمریکا میتونه خیلی هم مفید باشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها