نیکزاد: ۱۲ مرداد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس برگزار می شود/ سلیمی: ١۴ مرداد برگزار می‌شود

نایب رئیس مجلس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در پارلمان خبرداد.

نیکزاد: ۱۲ مرداد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس برگزار می شود/ سلیمی: ١۴ مرداد برگزار می‌شود

علی نیکزاد با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در مجلس، گفت: مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب روز 12 مرداد ماه در مجلس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس انجام شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این زمینه گفت: در حال برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این مراسم در روز سه‌شنبه 12 مرداد در مجلس هستیم.

وی درباره حضور میهمانان داخلی و خارجی در این مراسم، افزود: قطعا این مراسم با حضور میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود، البته باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط کرونا در مرداد ماه در کشور چگونه است و پس از آن درباره تعداد و نحوه حضور میهمانان از سوی هیئت رئیسه مجلس تصمیم گیری شود.

سلیمی: مراسم تحلیف رئیسی ١۴ مرداد در مجلس برگزار می‌شود

از سوی دیگر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مراسم تحلیف سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور منتخب پنج شنبه ١۴ مرداد در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری پس از تنفیذ حکم وی از سوی رهبر انقلاب با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه قضاییه انجام می‌شود. در این مراسم که در مجلس برگزار می شود رئیس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در حضور نمایندگان ملت سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ است، به کار گیرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها