عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

عملکرد هیأت اجرایی انتخابات را به پای هیأت نظارت گذاشته اند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: چرا وقتی هیأت اجرایی عده ای را رد می کند اعلام آن بر عهده هیأت نظارت است؟

عملکرد هیأت اجرایی انتخابات را به پای هیأت نظارت گذاشته اند

جلال رشیدی کوچی با اشاره به انتقاداتی که علیه هیات نظارت برای رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا مطرح می شود، گفت: در حوزه انتخابیه بنده، افرادی که هیات نظارت رد شدند سر جمع در سه شهرستان کمتر از تعداد انگشتان دو دست است، اما کسانی که توسط هیات اجرایی که بر اساس استعلامات مراکز چهارگانه رد شدند، آمار بالایی داشته است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس بیان کرد: با مسئولان ذی صلاح صحبت کردم و بیان شد تمام کسانی که رد شدند بر اساس مستندات غیر قابل انکار بوده و البته هر فردی می تواند شکایت کند تا مستندات را در اختیار بگیرد، در این میان به نظر می رسد این هیات اجرائی است که آنها را رد کرده نه هیات نظارت، که این نشان از ضعف قانون است که چرا وقتی هیات اجرایی عده ای را رد می کند اعلام آن بر عهده هیات نظارت است که این رویه باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اطلاع رسانی حلقه مفقوده ای است، اگر فردی در انتخابات شوراها داوطلب شده و رد شده احراز صلاحیت نمی شود بلکه استعلاماتی دریافت می شود و باید در این زمینه دقت نظر صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها