طرح مجلس برای تثبیت ساعت رسمی کشور

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تلاش نمایندگان برای تثبیت ساعت رسمی کشور تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به منظور جلوگیری از ایجاد بی نظمی و آشفتگی در زندگی مردم خبر داد.

طرح مجلس برای تثبیت ساعت رسمی کشور

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس گفت: قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1386 بر اساس طرح فرانسوی ها در قرن هجدهم توسط مجلس هشتم تصویب شد.

وی ادامه داد: در آن زمان فرانسوی ها با تغییر ساعت رسمی کشورشان قصد صرفه جویی در مصرف شمع و به حداقل رساندن کاهش اتلاف انرژی داشتند اما برخی از کشورهای اروپایی به واسطه مسائل اقتصادی معتقد بودند که زود خوابیدن و سرکار رفتن موجب صرف جویی در مصرف انرژی می شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها افزود: اوایل قرن بیستم که بحث انرژی الکتریسیته به وسط آمد و تصمیم بر این شد با تغییر ساعت رسمی کشورها، کاهش ساعت فعالیت های اداری و استفاده کمتر از وسایل انرژی گرمایشی و سرمایشی این امر مهم را محقق کنند.

ابوترابی بیان کرد: اروپایی ها 15 سال پیش طرح فرانسوی ها را به قانون تبدیل کردند که بر اساس آن در شش ماهه اول سال نیم ساعت ساعت ها به جلو کشیده شود و در شش ماه دوم در سر جای سابق خود بر می گردد.

وی عنوان کرد: مطالعات اروپایی ها نشان داد نه تنها اجرای قانون تغییر ساعت رسمی منجر به بهبود شاخص های اقتصادی آنها نشده بلکه تبعات فرهنگی، اجتماعی و فیزیولوژی داشته، به طوری که مردم با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تصریح کرد: از طرف دیگر نافرمانی های مدنی باعث شد تا مردم به راحتی حاضر به تغییر ساعت های خود نکنند و با توجه به ارزش کم اقتصادی قانون مذکور در سال 2019 منسوخ شد.

وی ابراز کرد: دو سال است که دیگر قانون تغییر ساعت رسمی در اروپا اجرا نمی شود و بر اساس مطالعاتی که در کشورمان صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور باعث به هم خوردن سیستم بدن شده و تبعات روحی و روانی برای مردم به همراه دارد برای همین باید زمان مانند گذشته ثابت باشد.

ابوترابی بیان کرد: اعتقاد دارم که بررسی و تصویب طرح تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس زمان بر نیست اما با این حال امکان طرح آن قبل از پایان سال 1399 به دلیل بررسی لایحه بودجه سال آنده کشور محقق نشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاربر ناشناس
    0

    زحمت کشیدی کاری نداشت

  • رها
    0

    زودتر تصویبش کنین بابا واقعا از لحاظ روحی میریزیم بهم

  • حجت
    0

    احمدی نژاد یه بار این کاررو کرد و کل مملکت بهم ریخت بازهم میخوان همین کار رو کنند تغییر ساعت برای نیم کره شمالی و شهرهای گرم واقعا خوبه چراسعی می کنید هرچیزی را چند بار تکرار کنید وبعد بفهمید که از همون اول درست بود طرز دزدی نکردن و اقتصاد را اروپایی‌ها یادبگیرند بقیش پیشکشتون در اروپا و امریکا همچنان ساعتها تغییر می کند و اینها دروغ می گویند که تغییر نمی کند

  • کاربر ناشناس
    0

    زمان را هم به بازی گرفتید

  • متفاوت
    0

    همه این کارها ازناحیه کسانی صورت میگیرد که درفکرسودجویی بیشتر هستند وبرای به کرسی نشاندن حرفشان بحث صرفه جویی و ....میزنند.

  • OK
    0

    ساعت رسمی کشور را به حالت سابق بازگردانید. با جلو کشیده شدن ساعت رسمی کشور ، ساعات اوقات شرعی مکلفین ، ساعات خواب و خوراک مردم و ساعات بازگشت صاحبان صنوف و کسب و کارهای آزاد از سرکار به منزل به هم خورده است! نعوذ بالله بشر دو پا در کار آفرینش خداوند متعال {تغییر ساعت اوقات شرعی} هم دخالت می کند!

  • بنگ
    0

    خدارو شکر فقط تغیر ساعت رسمی بر بدن روح و روان اثر میزاره و با درست کردنش همه چی حله و فقر بی پولی زور گوی و خودخواهی حاکمان و چپاول داراییهای مردم و غارت منابع کشور به اسم اسلام بی تاثیره ممنون از اینکه به فکر جسم و روح هستین فقط یه سوال چرا حس میکنیم گوشموم رو دراز میبینید؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    خبر فوری از غرب حمایت می شوند

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    نمایندگان محترم تندرو و بی ترمز باسلام مملکت کارهای مهم تری دارد و 10 ماهه را به اصلاح برخی قوانین انتخابات ریاست جمهوری قانون موسوم به قالیباف را تصویب که متاسفانه شورای نگهبان به علت مغایر بودن با قانون اساسی و شرع تصویب نکردند!!! و بعد از آن هم به بودجه که سه ماه وقت تلف و بعداز آن به کلیات آن رای به رد آن دادید!! و ظرف یک هفته مجددا به مجلس ارسال و تصویب شد!!! حالا حدودا سه ماهه که به پایان دوره اول هیت ریسه مجلس شورای اسلامی نزدیک است بنا به طرح اصلاح ساعت میکنید !!! برای یک کار چند دفعه قانون تصویب و اجرا و ملغی میکنید؟!! همه چیز اقتصاد .معیشت مردم.رفع گرانی.اشتغال.سیاست خارجی با همسایه ها.برجام و رفع تحریمها و........... تمام شد که الان نوبت اصلاح ساعت شده است!!!!،!!!!؟ اگر کار درست و حسابی ندارید لطفا یک مرخصی سه ساله با حقوق تصویب و بروید کمی استراحت چون در این مدت کرونا وفشارهای اقتصادی خسته و بی توان شدید!!

  • محمد
    0

    خدایا هر و طوری که خودت مصلحت میدونی بهمون روحیه بده خ

  • Rey
    0

    اروپایی ها هر کاری می کنند شما هم می کنید..دروغ میگید که در ایران مطالعه انجام دادین..راست میگین مثل اروپایی دروغ نگین، اختلاس نکنید، فقط خدا را بپرستید، مردم را تحت فشار قرار ندین..دزدی نکنید!

  • mehdi
    0

    واقعا سواد نداریم ما ملت یا خودمان را به بی سوادی می زنیم؟ ساعت یک چیز قرارداری هست و اصلا مهم نیست که چند باشه ساعت در زمان حضرت محمد که ساعتی نبود چکار می کردن؟ از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب کار می کردن جه فرقی داره حالا آمدن اینو قرارداری کردن چه فرقی داره طلوع آفتاب ساعت 4 به ما نشون بده یا 5؟ و غروب آفتاب ساعت 7 به ما نشون بده یا 8 ؟ دوما کافیه در نت سرچ کنید و به خلاف واقع بودن گفته نماینده پی ببرید تنها در سال 2021 روسیه و چند کشور دیگه تغیر ساعت رو اجرا نمی کنند اما فرانسه و ... در حال اجرا هستند/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها