نوروزی: مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: تاکید ما در این طرح بر این است که مهریه به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود، اما اگر دو طرف قصد داشتند مهریه را سکه دریافت کنند دیگر زندان به صورت کلی حذف باشد.

نوروزی: مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود

حسن نوروزی با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص طرح مهریه کمیسیون قضایی مجلس گفت: ما تا آخرین لحظات در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر روی این طرح کار می کردیم که مجلس مشغول بررسی بودجه ۱۴۰۰ شد، ان شاءالله اتمام کار این طرح از اولین اقدامات کمیسیون در سال آینده خواهد بود.

وی افزود: اعتقاد ما این است که مهریه یک معامله خصوصی است که میان دو طرف اجرا می شود، اراده ما در این طرح بر این است که مهریه به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود، اما اگر دو طرف قصد داشتند مهریه را سکه و به صورت عندالمطالبه پرداخت و دریافت کنند دیگر زندان در این موضوع به صورت کلی حذف باشد و موضوع به گونه ای باشد که حکومت اسلامی و دادگاه ها گرفتار این امر نباشند یعنی دیگر تعیین هزار سکه و درگیر کردن دادگاه ها معنایی ندارد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: اول اراده ما این است که مهریه به صورت نقد در همان ابتدا پرداخت شود ولی اگر اراده دو طرف بر این است که مهریه به صورت سکه و عندالمطالبه باشد تضمین خاصی در نظر بگیرند و سقف آن ۱۱۴ سکه و بیشتر از آن هم ممنوع باشد.

وی در پایان اضافه کرد: قصد داریم کاری کنیم مهریه که یک نوع هدیه است به چالشی برای جوانان و نظام تبدیل نشود، اقدامات ما در این طرح در قالب اصلاح چند مواد از قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و قانون حمایت خانواده در حوزه مهریه انجام می شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی
    0

    یعنی مراجع عظام این طرح مجلس انقلابی را تایید کردن که رسانه ای شد. اگرچه مهریه به شکل کنونی حتی صدای ایشان را هم در آورده است ولی نقدی باشه جوانان مگر پس اندازشان چقدر است که بخوان کل مهریه رو شب عروسی کارت به کارت کنن.

    نظرات شما -
    • یحیی
      0

      منظورش اینه که دیگه فرهنگ سازی میشه ومهریه کم میزارید مثلا هرکس به وسعش

  • فتاحی
    0

    هر متنی رو اجازه ی چاپ ندید بفکر مردم باشید اونا رو با یه حرف غیرکارشناسی بهم نریزید. اصلا خودت چند تا سکه دادی؟

  • مهدوی
    0

    جناب نوروزی نماینده محترم مجلس ی جوانی که با وام بانکی ازدواج کرده و ی شغل درست حسابی نداره قسط وام‌ بده قسط جهازیه بده اجاره خانه بده از کجا بیاره همون روز اول مهریه خانمش را پرداخت بکنه بنده خدا حتما باید بره دو کلیه هاشو بفروشه باز هم کم میاره تنهاترین راه این است مهریه را بیمه بکنید ممنون ،

  • کاربر ناشناس
    0

    نفسش از جای گرم بلنده شده مردم دارن از گرسنگی تلف میشن به لطف شماها

  • مهدی
    0

    باسلام. منظور این بنده ی خدا اینکه زنان ازتیغ زنی وکیسه دوختن برای شوهربدبخت ناتوان شن. خدایش حرف خوبی میزنه. دولت ودادگستری هم دیگه به این قضیه کاری نداره. زنم توزندگی فکرزندگی کردنش. دیگه نمی تونه تا سردی یاگرمیش مروگد بره مهریه بزاره اجرا. مرد بدبخت روبه خاک سیاه بنشونن. من موندم چرا توبحث خانواده زن ثروتمند میشه ومرد به خاک سیاه میشینه. صحبت های قبلی این مرد بزرگ روهم بخونید چیزای بیشتری متوجه میشید.

    نظرات شما -
    • ننه علی
      0

      امیدوارم که همینطور باشه انشالا با این کار قداست به ازدواج برگرده چون الان ازدواج شده معامله دوسر سود واسه خانومای زرنگ

  • قربانی کاسبی مهریه
    0

    بابا چرا اینقدر دروغ میگید الان سالهاست دارید الکی شعار میدید که میخواهید با کاسبی مهریه برخورد کنید مگه مردم احمقن چرت و پرت دروغ شما مسولین رو باور کنن میبینم که انتخابات نزدیکه شعارهای توخالیتون بابت مهریه هم شروع شد

    نظرات شما -
    • فاٹزی
      0

      دقیقا رای بی رای

  • ننه علی
    0

    هر کی فهمید چی شد واسه مام توضیح بده

  • سمیرا
    0

    این اقایونی که مخالف مهریه هستند ومیگن بایدمهریه برداشته شود تا حقوق مرد وزن مساوی شودایا این اقایون توان بارداری وشیر دهی و بچه داری و خانه داری و غیره که خانمها از ان برخوردارند را دارند ویا اینکه فقط یاد دارند مدام بگن مرد میتونه ازدواج مجدد بکنه و در حالیکه حتی نماز خوندن رو یاد ندارن و روزه هم نمیگیرن اونوقت از سنت پیغمبرم حرف میزنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها