کارن خانلری در گفت و گو‌ با خبرفوری:

مسیحیان بهترین شرایط را برای زندگی در ایران دارند/برای دفاع از کیان نظام در هر مقطعی حاضر و آماده ایم

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس گفت: مسیحیان از وضعیت خود در ایران بسیار راضی هستند.

مسیحیان بهترین شرایط را برای زندگی در ایران دارند/برای دفاع از کیان نظام در هر مقطعی حاضر و آماده ایم

کارن خانلری نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران با توجه به وجود اقلیت‎های دینی مختلف خوشبختانه تعامل مثبتی میان مردم با ادیان مختلف وجود دارد که مسیحیان نیز در این بین استثنا نبوده و توانستند در بهترین شکل ممکن در ایران زندگی کنند.

وی تاکید کرد: در ایران ادیان توحیدی چون ارامنه، زرتشتیان، یهودیان، آشوریان به عنوان اقلیت دینی در کنار اکثریت مسلمان وضعیت خوبی دارند و از تمامی امتیازات شهروندی برخوردار هستند.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس خاطرنشان کرد: ایران به دلیل داشتن سبقه تاریخی و تمدنی قوی همواره بسترهای لازم برای زندگی مسالمت‎آمیز اقوام مختلف در کنار هم را داشته است از این رو براساس این مبادلات هیچ‎گونه مشکلی برای اقلیت‎های دینی از جمله مسیحیان در کشورمان وجود ندارد و نخواهد داشت.

خانلری تصریح کرد: وحدت و انسجامی که این روزها در بین ایرانیان از هرگونه مذهب و دینی در داخل کشورمان حاکم است در دنیا بی‎نظیر است چرا که ما شاهد هستیم در کشورهای همسایه ایران مشکلات مختلفی پیرامون زندگی اقلیت‎های دینی در کنار یکدیگر وجود دارد.

وی اظهار کرد: ارامنه به عنوان یکی از اقلیت‎های پرجمعیت کشورمان حس خوبی را نسبت به رفتارهای صورت گرفته در قبال خود در ایران احساس می‏کنند از این رو بدون شک در تمامی مقاطع به همراه برادران و خواهران مسلمان خود در جهت حفظ از کیان نظام و آرمان‎های اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها