قاضی پور: لایحه بودجه 97 باعث اختلاف شدید طبقاتی می شود

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است: لایحه پیشنهادی بودجه 97 بدون توجه به قشر آسیب پذیر جامعه تنظیم شده است و باعث تشدید اختلاف طبقاتی در کشور می شود.

قاضی پور: لایحه بودجه 97 باعث اختلاف شدید طبقاتی می شود

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبر فوری در خصوص لایحه بودجه 97 گفت: این لایحه در 22 تبصره است که معادل سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در آن ذکر نشده است که نشان می دهد توجه لازم به اقشار آسیب پذیر جامعه در این لایحه نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در لایحه ارائه شده از سوی دولت برای سال 97 به جزء چند مورد کوچک برای اقشار ضعیف چیزی دیگری برای این اقشار ندارد.

قاضی پور اظهار داشت : در لایحه بودجه پیشنهادی برای توسعه کشور ، برای اشتغال جوانان، بدهی دولت ، ساماندهی صندوق ها ، اجرای قانون هدفمندی سازی یارانه و طرح ناسالم آقای قاضی زاده هاشمی وجود نداشته و دولت باید این مشکلات را در بودجه پیش بینی و حل می کرد.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: کسانی که سالیانه 24 میلیون یعنی در ماه 2 میلیون تومان درآمد دارند از مالیات معاف می شوند، تنها چیزی که در این طرح وجود دارد این است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع که آقای روحانی هنگام ارائه بودجه تاکید بر منضبط شدن بودجه داشتند گفت: بهترین راه برای انظباط و شفافیت استفاده از کارت ملی هوشمند بود که تمام تراکنش ها و موارد مختلف در آن ذخیره شود تا در انتها مشخص شود مدیران مختلف چقدر دریافتی دارند و چه می کنند.

قاضی پور در ادامه تاکید کرد: با افزایش ده درصدی حقوق اختلاف طبقاتی شدت می گیرد آن هم به این دلیل است کسی که حقوق یک میلیونی می گیرد ده درصد به حقوقش اضافه می شود و کسی که 20 میلیون می گیرد 20 برابر آن کارگر حقوقش افزایش پیدا می کند که باعث تشدید اختلاف طبقاتی می شود.

این نماینده مجلس در خصوص راه جایگزین افزایش حقوق اظهار داشت: بهترین راه استفاده از فرمول پله ایی است که کسی ماهی یک میلیون دریافتی دارد 100 درصد و کسی که 20 میلیون تومان می گیرد 5 درصد حقوقش افزایش پیدا کند تا اختلاف طبقاتی کم کم از بین برود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ذوالقرنین
    0

    داداش شنیده بودیم تفرقه بینداز و...////اما تو داری نابود می کنی از ریشه دیگه چیزی برای رییس شدنت نمی مونه ..والا

  • ذوالقرنین
    0

    میشه مجلس لطف کنه توضیح بده چرا منی که با چهار هزار تومان می رفتم دکتر عمومی حالا باید 22 هزار تومان فقط حق وزیت بدم یعنی با یک بار مراجعه 100 هزار تومان هزینه کنم و چرا علارغم افزایش هزار درصدی تعرفه ها بیمه های سلامت حذف شد...چرا به اسم پزشک خانواده طرحی برای سر کیسه کردن مردم عملا پرداختی بیمه من دور ریخته می شود...پزشک خانواده با دفترچه اول رایگان بود الان باید با دفترچه 15000 تومان پرداخت کنی چه کسی مسول این دزدی های دولتی است...فقط هدف پر کردن جیب همکاران بود ...اگه جدیدا به داروخانه ها مراجعه کرده باشی هیچ دارویی قیمت مصرف کننده ندارد و هر چه قدر دوست داشتی بفروش با حق فنی یک ایکون جدید

  • ملک
    0

    باافزایش هزینه خروج ازایران شیخ کلید مغازه درآمدی از اربعین حسینی را برسینه می زند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها