نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پیگیر ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی هستیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترور سردار سلیمانی موضوع ساده‌ای نیست و مسئولان ذیربط باید در سطح بین‌الملل این موضوع را پیگیری حقوقی کنند.

پیگیر ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی هستیم

عباس مقتدایی با تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی که آمریکایی ها به طور مستقیم در آن دست داشتند و جنایت کردند، بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یک موضوع توام با خشونت دولتی مطرح است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران حق مقابله به مثل آن هم در سطحی که خودش تشخیص دهد را دارد و حتما در آینده پاسخ و یا پاسخ های مناسب به این جنایت داده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در ابعاد حقوقی هم باید گفت که جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس حقوق داخلی و هم بر اساس حقوق بین الملل می تواند اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

مقتدایی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکنون جلساتی را با حضور بالاترین مقامات قوه قضائیه برای پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی برگزار کرده است و کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به صورت مرتب این موضوع را در دستور کار دارد و تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسات متعددی که با وزیر امورخارجه و معاونان وی برگزار کرده است، بر ضرورت احقاق حقوق ملت از سوی وزارت خارجه و در زمینه ترور سردار سلیمانی تاکید کرده است و قطعا این موضوع را دنبال می کنیم تا ببینیم وزارت خارجه تاکنون چه اقداماتی را در این راستا انجام داده و یا در دستور کار دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی به عنوان یکی از مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران موضوعی ساده نیست بلکه یک دستور کار کلی برای نظام است که این موضوع پیگیری حقوقی شود و قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدامات و پیگیری های خود را انجام خواهد داد و همه این اقدامات در جهت دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها