توافق دولت و مجلس براي عدم ارائه لايحه اصلاح ساختار اقتصادی تكذيب شد

علي‎رغم انتشار خبري دال بر «توافق مجلس و دولت براي اصلاح ساختار بودجه مبني بر اينكه دولت لايحه‎ای براي اين منظور به مجلس ارائه ندهد»؛ چنين توافقی تكذيب شد؛ چرا كه جلسات دو قوه همچنان ادامه دارد.

توافق دولت و مجلس براي عدم ارائه لايحه اصلاح ساختار اقتصادی تكذيب شد

يكي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس مدعي شده بود كه "مطالعاتي در زمينه اصلاح ساختار بودجه در مركز پژوهش‌هاي مجلس در حال انجام است و دولت نيز پذيرفته كه به جاي ارائه لايحه به مجلس، همين مطالعات را مبنا قرار دهد".
اين درحالي است كه دكتر سيدحميد پورمحمدي معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به جلساتي كه با رئيس مجلس و اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس داشته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، «برنامه اصلاح ساختاري بودجه» را در موعد مقرر تهيه و به جلسه شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا ارائه داد.
وي افزود: همزمان با آغاز به كار مجلس يازدهم نيز اين برنامه در چها محور، ۹ بسته و ۶۵ پروژه تقديم نمايندگان محترم مجلس شد. همچنين جلسات مستمري بين سازمان برنامه و بودجه و تعداي از نمايندگان در دفتر دكتر قاليباف رياست محترم مجلس به منظور تشريح اين برنامه تشكيل شد.
پورمحمدي با اشاره به اينكه برخي مديران سازمان برنامه و بودجه، حسب تخصصشان و پيرو دريافت حكمي از سوي دكتر نوبخت مكلف به حضور در جلسات مجلس و تشريح و پيشبرد برنامه اصلاح ساختار اقتصادي شدند؛ ادامه داد: جلساتي في مابين اين مديران سازمان و نمايندگان در كميسيون برنامه و بودجه مستمرا برگزار شده و سازمان برنامه و بودجه نهايت همكاري را براي تبديل اين برنامه ها به قانون به عمل خواهد آورد.
معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور ضمن تكذيب اين ادعا كه دولت لايحه‌اي براي اصلاح ساختار اقتصادي به مجلس نمي‌فرستد، تاكيد كرد: اين برنامه پيش از اين به مجلس ارائه شده و چنين توافقي نه از جانب دكتر نوبخت صورت گرفته و نه از جانب مديران سازمان برنامه و بودجه با نمايندگان مجلس.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه با تصويب برنامه پيشنهادي مذكور به مجلس، لايحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب آن در دولت تدوين و به تصويب مجلس برسد.
گفتني است پيش از اين نيز دكتر نوبخت در گفت و گوي مجازي خود با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، بر اين موضوع صحه گذاشته و از اعلام آمادگي سازمان برنامه و بودجه كشور براي ارائه لايحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه اصلاح ساختار اقتصادي سخن گفته بود.

منبع: سازمان برنامه و بودجه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها