شیوع ویروس کرونا باعث شد؛

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع برگزاری کنکور و آزمون‌ها

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها و شکایات واصله در خصوص برگزاری کنکور و آزمون‌ها، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع برگزاری کنکور و آزمون‌ها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع برگزاری کلیه آزمون‌ها و کنکور خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها و شکایات واصله در خصوص برگزاری کنکور و آزمون‌ها، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شکایات داوطلبان و خانواده آنها به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه امکان حضور و شرکت در هیچ آزمون و کنکوری را به علت نامساعد بودن شرایط کشور و همه‌گیری ویروس کرونا ندارند.

پژمانفر در ادامه خاطرنشان کرد: ما این موضوع را به کمیته مربوطه محول کردیم تا به‌طور دقیق، مشخص و جدی بررسی‌های لازم را صورت داده و گزارش آن را به این کمیسیون ارائه کند تا بتوانیم تصمیمات لازم را در این خصوص اخذ کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما پس از به نتیجه رسیدن بررسی‌هایمان با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز هماهنگ خواهیم بود تا بر این اساس تصمیمات لازم و منطقی در این خصوص اخذ شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد که قطعاً برای مجلس شورای اسلامی جان و سلامت داوطلبان اولویت خواهد بود و این موارد را حتماً از طریق ستاد مقابله با کرونا و به ویژه وزارت بهداشت پیگیری و رایزنی خواهیم کرد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • كنكوري
    0

    ميگما دارين چيكار ميكنيد با ما و خودتون :/

  • سبحان
    0

    تعویق کنکور، و اعلام زمان آزمون از حالا..... لطفا توجه کنید در صورت برگذاری کنکور نه تنها گل آخر رو میخورید بلکه باید تسلیم این ویروس باشیم. تا اونجایی که مشخص شد، ویروس هیچ ربطی به گرما و سرما ندارد و حفظ فاصله اجتماعی و ماسک اثرات مطلوبی در پی داشته. لطفا این روند خوب رو با برگذاری کنکور برهم نزنید. در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی که اکثرا توسط مردم اجرا میشه، شاهد کنترل بیماری خواهیم بود، و به راحتی و لدون دغدغه میتوان کنکور رو در یک یا دو ماه آینده برگذار کرد. در صورت برگذاری هول هولکی کنکور توسط یازمان سنجش، مجلس باید وزرای و مسوولان این سازمان را بازخواست کند

    نظرات شما -
    • Hadi
      0

      هول هولکی چیه برادر؟تو اگه یه روز به جای کنکوریایی که زحمت کشیدن درس میخوندی الان برا هر روز تعویق ۴تا سکته میزدی.همه میدونن اوضاع اصلا خوب نیس ولی مشکل فقط کنکور نیس.اگه اینجور باشه باید همه کسبوکارا تعطیل باشن.

    • ناشناس
      0

      تعداد حوزه ها رابیشتر کنند، فاصله بیشتر، رفت و آمد تو شهر رو تعطیل کنند، هول هولکی چیه؟؟ اگر دانش آموز بودی و امتحانت چند بار به تعویق می‌افتاد میفهمیدی چقدر اعصاب خوردی هست!

  • کنکوری
    0

    با سلام، لطفا به موضوع دلار و گرانی ورود کنین.. یک ماه مونده تا کنکور!!!!... بعدشم اگه عقب بیفته که دیگه نباید کنکور برگزار بشه..

  • سبحان
    0

    وقتی سازمان سنجش، در اطلاعیه رعایت پروتکل های بهداشتی، از خیر استاپ هم نمیگذشت، چطور باور کنیم پروتکل ها حتما اجرا خواهد شد. خیلی ها در طول 3 ساعت آزمون، حتما خواسته یا ناخواسته حداقل دست به چشم خواهند زد. وقتی غرق در سوالات آزمون هستی، پروتکل برایت معنی ندارد. دوستان، دانشجو و داوطلب موفق، خودش رو با هر شرایطی وقف خواهد داد. پس نگران نباشید با کتاب دوست باشید...تا عذاب نکشید

    نظرات شما -
    • Hadi
      0

      شما که هنوز نمیدونی کنکور ۴ ساعت و۱۰ دقیقه هست نه ۳ساعت چطور برا ما از دوستی با کتاب میگی؟؟ما کتابو دوست داریم ولی این کتاب خوندن با اونی که شما فکر می‌کنی فرق داره.بیش از یک ساله داریم روزی ۱۴ساعت حداقل درس میخونیم.از همه خوشیا گذشتیم برا این ۴ساعت.حالا شما به همین راحتی میگی تعویق بندازین.یعنی اگه اوضاع خوب نشه ما باید از این سختیا ک کشیدیم بگذریم بعد بشینیم ببینم تا یه سال دیگه خدا چی میخواد؟؟یه روز بشین ۱۵ساعت با گوشیت بازی کن،بازیییی... بعد بگو با کتاب دوست باش

    • علی
      0

      بحث کتاب خوندن با کنکور فرق میکنه. وقتی کسی تلاشی برای خوندن نکرده باشه دنبال بهونه است که اگر اگر کنه. یه نفر ماه ها و یا چندین سال وقتش رو برای رسیدن به کنکور گذاشته تا آینده خودشو برنامه ریزی کرده. الان بخاطر اینکه بگیم اگر یه نفر بینیش رو خاروند یه نفر عطسه زد باید بلاتکلیف بمونه!؟؟ وقتی وزارت بهداشت و علوم پروتکل بهداشتی برای برگزاری آزمون ها گذاشتن دیگه این افکار وسواس گونه چیه؟؟ آخه بحث یه امتحان ساده نیست بحث اینه آینده خیلی ها با این آزمون ها رقم میخوره

  • زن
    0

    خواشمندم مشکلات زنان بازنشسته که بر خلاف قانون و شرع حقوق قانونی شان بنا بر تصمیم ،تضییع وبر خلاف اصل ۱۷۳ قانون اساسی وماده ۱۲ دیوان عدالت ،با تحریف صندوق بازنشستگی و ایینامه ایکه در سال ۱۳۹۴ بز اساس تعاریف اشتباه قانونی بایینامه ۱۳۵ منجر گردیده وتضیع حق الناس گردید، مخبت فرموده ورود فرمایند. با تشکر.

    نظرات شما -
    • یک دانشجوی پسر phd
      0

      اصلا نظرتون با عنوان خبر سنخیت نداره قانون وشرع همیشه در جهت استیفای حقوق زنان بر مردان غالب بوده به نحوی که مردای تحصیل کرده خونه نشینن ولی خانمها اغلب سر کارند جالبه این همه قانون به نفع خانمهاست باز مینالند

  • ناشناس
    0

    چندین بار خونواده ها و بچه ها نظر گذاشتند که مخالف عقب افتادن کنکور هستند، بعد میگید خونواده ها با ما تماس گرفتند چرا دروغ میگید؟رعایت فاصله بکنید کشور هم برای دو روز پنج شنبه جمعه تعطیل کنید، بیخود اینقدر به بچه های ما استرس وارد نکنید، بچه هایی که برنامه ریزی کردند درس خوندند دارند ضرر می‌کنند، دارید با این اعصاب بچه ها چکار میکنید؟؟ ، اینقدر به بچه ها شکنجه ندید.هرچه عقب‌تر بره که اوضاع بدتر میشه

  • Ali
    0

    این همه تلاش و برنامه ریزی کردیم برای کنکور امسال بعد یه عده میان اسم تعویق تعویق میارند. اون کسی که واقعا تلاش کرده برای کنکور حتی در سخت ترین شرایط هم حاضر نیست که از زندگش عقب بیوفته.

  • حاتمی
    0

    برابر انچه وزیر محترم بهداشت گفتند رعایت پروتوکل ها وبرنامه ریزی صحیح و مساعدت سایر دستگاه ها و انجام ضدعفونی اماکن با حفظ فاصله ها قطعا به اجرا و برگذاری این مهم کمک خواهد کرد که بر اساس تاریخ اعلام شده برگزار شود و وزارت مربوطه هم همین نظر را دارد و رضایت خانواده ها هم در این نهفته میباشد.

  • نیک اندیش
    0

    برای یکبار هم که شده با مردم صادق باشید . با حفظ فاصله گذاری و رعایت مسایل بهداشتی هیچ مشکلی برای داوطلبان پیش نمیاد و آنهاییکه درس نخوندند و هیچ بهانه ای برای قبول نشدن ندارند کرونا را بهانه کردند و فکر میکنند با تاخیر در کنکور موفق میشوند.دولت لطف کند پنجشنبه را تعطیل اعلام کند پس کمترین رفت و آمد صورت میگیرد و بعد کنکورها را برگزار کند و اگر خواستند شروع ورودیهای جدید را بهمن ماه قرا دهند نه اینکه کمسیون 90 فکر تعطیلی کنکور باشد.کمیسیون 90 فکری به حال پاسازها و سواحل و پارکها کند نه کنکور بعد میگویند سلامت برای ما مهم است آیا آنهایی که در پارکها .و ... هستند سلامت نیاز ندارند؟ تا کی باید مردم را فریب داد .لطفا صادق باشید چون بار کج به منزل نمیرود

  • متاسف
    0

    ریاست محترم کمیسیون نود اعلام میدارند تعدادی خانواده ها گفتند آمادگی برای حضور در آزمون کنکور را ندارند هیچ اشکالی نیست بچه هایشان امتحان ندهند و در سالهای بعد آزمون دهند ولی خانواده هایی که دو سال تمام وقت خود را برای آینده بچه اش برنامه ریزی کرده چرا باید با نظر یکسری که درس نخوانده اند و منتظر بهانه هستند در آتش بی برنامگی آنها بسوزند .اگر افرادی هستند که مخالف برگزاری آزمون هستند در عوض خانواده های بیشماری هستند که برای این روز کنکور ثانیه شماری میکنند چرا که از سالها قبل برنامه ریزی کرده اند .پس بیاییم تصمیمی بگیریم عاقلانه و منطقی نه از روی احساس و بدون منطق .مثال بارز آن بازیهای لیگ برتر فوتبال هر تیمی که میدانست نتیجه نمیگیرد میگفت تاخیر بیندازید یا لغو کنید ولی دیدید که لیگ برگزار میشود و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد . الان که روزانه این همه بیمار کرونایی در جامعه داریم مگر در کنکور شرکت کرده اند نه خیر باید کار کرد ولی در عین حال بهداشت فردی را هم رعایت کرد .نمیشود رفت در غاری ماند تا زاهد شوی باید در جامعه زندگی کنی و به دور از هر نوع خلافی زاهد بمانی .ممنون

  • دبیر
    0

    آن عزیزی که بیان میدارد آزمون هل هلکی مشخص است خیلی در جریان کنکور نیست زیرا کنکور بایستی در نیمه اول تیر ماه برگزار میشد و بنا به صلاحدید مسیولین امر به پایان مرداد موکول شد پس اجازه دهیم سازمان سنجش و وزارت علوم و ستاد کرونا تصمیم بگیرند.مگر همه نمیگویند از مهر ماه آنفلوانزا هم اضافه میشود بعدا چه خواهند گفت آیا اگر در تیر برگزار میشد بهتر نبود الان چه فرقی کرده است .؟ تا مردم رعایت نکنند وضعیت همین است پس مهر با دی یا تیر ماه هیچ فرقی ندارد و آنهاییکه درس نخوانده اند حسابشان جداست.

  • یک دانشجوی پسر phd
    0

    اگه نظراتمو پخش نکنید برای همیشه سایتتونو ترک خواهم کرد

  • Hadi
    0

    از سایت خبر فوری درخواست داریم صدای افراد زحمت کشیده باشد که مخالف تعویق کنکور هستند.با سپاس . نه به تعویق

  • بازنشسته
    0

    من یک کارمند بازنشسته هستم و امسال دو دانش آموز کنکوری دارم یکی پشت کنکور و دیگری کلاس دوازدهم .خدا گواه است امسال نتوانستم یک پیراهن برای خودم و یا همسرم بگیرم و تمام در آمد و حقوق ما صرف کلاس کنکور و کتاب های آموزشی و قلم چی و ...گردید از مسئولان خواهش دارم هر چه زودتر کنکور را برگزار کنند تا ما تکلیف خودمان را بدانیم که آیا بچه ما باید سربازی برود یا دانشگاه.و خودمان هم از این استرس که فکر میکنم از فشار قبر هم بدتر است رهایی یابیم .خدا خیرتان دهد .

  • سلیم
    0

    سلامتی و جون آدم ها مهم تر از کنکور استان گلستان همه شهرستان هایش قرمز، حتی از قرمز هم بالاتر،خب اگه بیاییم کنکور بدیم که اوضاع بدتر میشه تازه زمان کنکور ۴ ساعت.. برا حاضر شدن تو جلسه از همه جای شهر داوطلب میاد... رفت وبرگشت ..حضور والدین...و... لطفا عاقلانه تصمیم گیری شود.

  • بروجردی
    0

    سلام این نامردی عده ای نماینده بی خبر از جامعه است که در اتلق های خود نشسته اند مثل نادری و پژمان متوجه نیستند شرکت کنندگان کنکور فرزندان ما هستند هر روز شل کن و سفت کن راه انداخته اند و فکر این جوانان را نمی کنند از نظر روحی چه ضربه ای به اینها میزنند امتهانات نهایی انجام شد کنکور را در فضای باز و با رعایت پروتوکل بهداشتی انجام دهید شما در موردی حرف می زنید که تخصص شما نیست و نباید اظهار نظر کنید اجازه دهید فرزندان ما ارامش داشته باشند و کنکور بدهند و کشور رو به جلو حرکت کند

  • کنکور ۹۹
    0

    بابا برین سراغ گرمی هوا بکنین که تو این شرایط یه ماسک و دستکشم باید بپوشیم بدون کولر واقعا برا من تحمل نکردنیه این هوا خیلی خیلی گرمه اینجا من از کرونای بعد ازمون نمیترسم فقط نمیخوام زحمتام بع خاطرگرما زدگی سر جلسه به هدر بدره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها