عليرضارحيمي:

روحاني درباره رويكردهاي گردش به راست خود توضيح دهد

عليرضا رحيمي خواستار رفع شبهات از سوي رئيس جمهور پيرامون ديداد با جامعه روحانيت شد.

روحاني درباره رويكردهاي گردش به راست خود توضيح دهد

به گزارش سايت خبرفوري عليرضا رحيمي نماينده اصولگراي مجلس نسبت به ديداد روحاني با اعضاي جامعه روحانيت مبارز واكنش نشان داد.

‍ اخیرا دکتر روحانی دیداری با اعضای جامعه روحانیت مبارز داشتند که پیام روشنی از آن به خاستگاه رای اقای روحانی مخابره نشد.

همچنانکه رییس جمهور احاد مردم و گروهها و تفکرات را بطور رسمی نمایندگی می کند دیدار با اقشار و سلائق مختلف سیاسی نیز امری عادی و قابل انتظار از رییس جمهور بشمار می آید.

آنچه قابل انتظار از رییس جمهور نیست تبعیض در نگاه و عملکرد نسبت به سلائق مختلف فکری در حوزه های سیاسی و اجتماعی و مدنی است.
بطریق اولی دیدار رییس جمهور با گروههای مرجع باید فارغ از تبعیض و برجستگی باشد.

آقای روحانی در چهار سال اول ریاست جمهوری خود دیدار رسمی از این دست با پوشش وسیع در رسانه ملی نداشته اند.


اگر چه بطور رسمی همچنان عضویت ایشان در جامعه روحانیت مبارز مخفوظ است اما رویکرد متفاوت آقای روحانی بعد از ترک فعالیتهای مرتبط با شورایعالی امنیت ملی و پرونده هسته ای مسیر متفاوتی را از جامعه روحانیت مبارز برای ایشان باز کرد مسیری که آیت الله هاشمی رفسنجانی خط شکن آن بود و پیشرو برای گامهای بعدی.

خاستگاه اصلی رای اقای روحانی در ۹۲ و ۹۶ توده های میلیونی امیدوار و امید آفرین مردم بودند که با انتخاب رویکرد اصلاحات برای آینده کشور به رویکردهای متصلب و منجمد رقیب نه گفتند و حمایتهای بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و جریانهای اصیل دلبسته به انقلاب چون مجمع روحانیون مبارز ودهها حزب و گروههای متعدد سیاسی و مدنی توانست موفقیت دکتر روحانی را در دو کارزار پیچیده انتخابات رقم زند.

برای پرهیز از شائبه گردش به راست با پرچم چپ لازم است اقای روحانی دیدارهای رسمی با مجمع روحانیون مبارز و جریانها و گروههایی که مرجعیت تاریخی و گفتمانی بین مردم دارند و سکو وموتور موفقیت ایشان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ بوده اند داشته باشد تا توازن و جامعیت مورد انتظار از رییس جمهور براورده شده و دیده شود.

دیدار رسمی با روسای جمهور سابق نیز ازجمله اقدامات مشورتی مورد انتظار است که از مسیر چنین همفکری و تعاملی میتوان پیام واقعی همدلی را از رییس جمهور دریافت کرد.

دیدار اقای روحانی با جامعه روحانیت مبارز اگرچه به یک تعبیر تجدید دیدار با دوستان قدیم است اما در کسوت رییس جمهوری باید امکان دیدار برای همه سلائق بطور رسمی فراهم شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها